Gå til innhold

Innestengt lukt i ny leilighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet inn i en ny leilighet i et gammelt hus fra 1700–1800-tallet. Siden jeg flyttet inn, har det vært en gammel og litt innestengt lukt i leiligheten. Jeg har luftet nesten hver dag de siste to ukene, men lukten kommer alltid tilbake.

Jeg har også vasket både tepper og sofa, men det har ikke hjulpet. Nå begynner jeg å lure på om lukten kanskje kommer fra selve veggene eller tapeten.

Er det noen som har opplevd noe lignende, eller som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt lukten?

Anonymkode: d2dc7...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nylig flyttet inn i en ny leilighet i et gammelt hus fra 1700–1800-tallet. Siden jeg flyttet inn, har det vært en gammel og litt innestengt lukt i leiligheten. Jeg har luftet nesten hver dag de siste to ukene, men lukten kommer alltid tilbake.

Jeg har også vasket både tepper og sofa, men det har ikke hjulpet. Nå begynner jeg å lure på om lukten kanskje kommer fra selve veggene eller tapeten.

Er det noen som har opplevd noe lignende, eller som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt lukten?

Anonymkode: d2dc7...39b

Jeg har det likt. Flyttet inn i nytt hus, bygd i 2023. Merket at det alltid luktet innestengt, straks jeg lukket vinduene. Her var det sofaen som luktet. Byttet den ut og ble kvitt problemet. 

Anonymkode: 6e10f...881

Skrevet

Luftrenser, en helt ok en kan koste rundt 1000? Eller sette noen skåler med eddik rundt i leiligheten? 

Anonymkode: 2bf8e...614

• Liker 1
Skrevet

Mest sannsynlig så sitter det i veggene.

Anonymkode: a4c98...588

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er ventilasjonen i huset? Leiligheten er jo ikke ny i et gammelt hus, bare nylig renovert. Da vil trolig ikke lukt komme fra vegger, men manglende ventilasjon og sirkulasjon. 

Anonymkode: 191f2...b70

Skrevet

Har ikke huset ventilasjon siden du skriver at du har luftet nesten hver dag? Lar du vinduene stå litt åpne luftes det hele tiden. Kanskje det er litt fukt i huset, noe som ikke er uvanlig i et gammelt hus eller dårlig drenering. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nye materialer og maling som ikke er ferdig med avgassing da?

Anonymkode: 59964...966

Skrevet

Innestengt lukt ville jeg tolket til dårlig ventilasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...