Gå til innhold

Valp og «8-16»-jobb

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper dere kan deler erfaring med hvordan dere gjorde det da dere hadde valp - dere som har typisk jobb på dagtid. 
Fra dere fikk den og de de første ukene/månedene? Hvordan løste dere logistikken i begynnelsen, når den ikke kunne være alene lenge om gangen, og den trengte flere tisseturer om dagen?

Anonymkode: 87979...f4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok først ut ferie. Først tok jeg ut min ferie så mannen hans slik at det ble syv-åtte uker sammenlagt. Deretter hadde jeg hjemmekontor en periode.

Anonymkode: 125e4...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skrev på en oppgave hjemme, så jeg hadde 3 mnd "fri" fra arbeidsplassen. Hadde ikke gått ellers.

Anonymkode: 69e94...60b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du ha mulighet til å ta ulønnet permisjon eller ferie, vente hjemmekontor om du har mulighet til det. 

Anonymkode: e5420...495

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og samboer tok ut ferie etter hverandre, så vi var hjemme med valpen i nesten fire uker før jobbhverdagen begynte igjen. Da ferien var brukt opp, så tok samboer med seg valpen på jobb fram til den var over 6 mnd. Da begynte den etterhvert å være alene hjemme, først bare 3-4 timer, og så bygget vi oss opp til 6 timer. Nå er valpen 1 år og den er alene 7,5 timer hver dag (med de andre hundene i huset).

Anonymkode: 2959a...561

AnonymBruker
Skrevet

Ferie, deretter hjemmekontor/ta den med på jobb.

Dette var på høsten. Vi hadde snakket om og blitt enige om at vi skulle ha hund, men hadde ikke planlagt at det skulle skje da.

Plutselig dukket hunden vår opp, og vi måtte kaste oss litt rundt på sparket, så vi hadde ikke mye ferie igjen. Løste som sagt resten med hjemmekontor og at vi tok med hunden på jobb.

Anonymkode: 8d763...c76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen tok med  valpen på jobb noen dager, de andre ba jeg om fri eller kveldsvakt.

Anonymkode: 75c30...3b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk også valp før sommerferien og var hjemme 5 uker med den da, etter det var den med mannen min på jobb til den var 7-8 mnd. Klarte fint å ligge i bur å sove der flere timer i strekk, men ble urolig hjemme alene (tipper det ble for stille kanskje), så vi brukte god tid på å vende den til å være hjemme alene med litt hjemmekontor, korte dager hvor besteforeldre kom innom og så først nå før sommeren når den er over 1 år var den hjemme alene fra morningen av fram til barna kommer fra skolen ca 14.

Med den forrige hunden gikk det fortere, men ville lagt planer for at det kan ta litt tid. Det er hvertfall veldig kjedelig å gå for raskt fram slik at valpen får seperasjonsangst, da er tar det fort veldig veldig lang tid. 

Anonymkode: ba886...814

• Liker 3
Skrevet

Samboer jobber offshore. Så han var hjemme til han måtte på jobb og deretter tok jeg ferie😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen tok ut ferie etter hverandre, så kunne en av oss jobbe litt hjemmefra med avlasting av en i nabolaget de andre dagene etter dette.

Hunden var et år før komfortabel med å være hjemme alene over 6 timer i strekk, som ikke er uvanlig for øvrig.

Anonymkode: 01725...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...