AnonymBruker Skrevet i går, 15:55 #21 Skrevet i går, 15:55 Jeg liker navn som man ikke trenger å stave for folk, ingen sier "Hæ, heter du dét?", kan uttales og skrives greit på engelsk, ingen spør "er du halvt amerikansk?" eller "hvor er du eeegentlig i fra?" Altså ganske vanlige, trauste, norske navn uten merkelig staving og uten æ,ø,å. Kall det gjerne oppbrukt (når et navn beskrives som oppbrukt betyr det egentlig bare at det ikke er sært). Det viser seg også at man gjerne blir den eneste i klassen med et slikt navn, for alle andre heter Noah, Isak, Birk og William. Min sønn heter (derfor) Magnus. Uttales gjerne med en liten ng-lyd, ikke den brutale Magggnus, men dette er litt dialektavhengig. Søskenet til Magnus kalte ham for Mangus som liten.. Anonymkode: 85c0a...b44 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #23 Skrevet i går, 16:44 Even, men vær så snill, hvis du går for det navnet; ikke gjør det om til Ewan! Anonymkode: 033fc...942 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden Siden dobbeltnavn er utbredt i Norge kan han jo hete Even Magnus Anonymkode: 005b2...275
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 20.46): Står mellom disse to navnene til gutt. Syns begge er fine, to stavelser, litt typisk norsk som jeg liker. Even er mindre vanlig enn Magnus, men kan egentlig godt gi ham et vanlig navn. Greit å ikke skille seg og. Begge er ok på engelsk, Even må gjøres om til Ewan, mens Magnus vel brukes i GB. hva syns dere?? Hvilket skal jeg velge? Anonymkode: 4151b...0e6 Even var fint. 👍🏻 Anonymkode: 71305...049
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå