Gå til innhold

Reise til Dubrovnik for bare to dager? (Tre netter)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det helt tullete? Av ulike årsaker gikk ferien i vasken i år, så nå sitter jeg uten noe å gjøre og craver sol. Har også dårlig samvittighet for ungdommen i hus som ikke har fått noe ferietur. Er det helt tullete å dra til Dubrovnik for et så kort opphold? Er det fint der? Fare for skogbrann?

Anonymkode: 54199...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fin tur det :) gjorde det selv i våres.

Anonymkode: 0e9c3...ec9

• Liker 2
Skrevet

Dubrovnik er veldig fint og skaffer deg det finværet du snakker om.

Kroatia har sendt en hel del bistand til Frankrike/Spania i forbindelse med skogbrannene der. Det hadde de neppe gjort om de fryktet at det kom voldsomme branner hjemme som alle måtte jobbe døgnet rundt for å holde unna.

Om det er verdt det å ta en såpass kort tur tenker jeg spørs helt på ungdommen og innstillingen til en sånn reise.

Mange vil nok synes det er styr og mas med en sånn lynrask tur, men jeg hadde gladelig gjort det. Så har jeg reist til Canada for tre netter med mellomlanding på veien og storkost meg med det, så jeg vet ikke helt om jeg er noen god målestokk. 

Anonymkode: 8451b...114

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke tullete.

Anonymkode: 874e2...331

Skrevet

Gamlebyen i Dubrovnik er ganske liten, så man rekker over mye av den på to dager. Rett øst for murene er det en ok strand (nummer to på denne lista). God tur!

Skrevet

Hvis dere tenker å dra utelukkende for soling og bading, så hadde jeg følt det var kort. Men for en storbytur, helt innafor. Har reist ofte i til storbyer tors- søn, kanskje fått torsdagskvelden i tillegg til de to neste dagene, og det har vært helt supert. Er vel Roma jeg har reist til på en sånn tur som ligger lengst borte.

Anonymkode: 6348b...810

Skrevet

Går det ikke an å få til 4 fire dager, med tre overnattinger? Altså reise tidlig den første dagen og hjem sent den siste? 

Anonymkode: 6e071...9c5

Skrevet

Ja absolutt, så lenge dere ikke drar sent på kvelden ned og tidlig på dagen hjem og bare får to dager i byen? Er det restplass du kan få tak i?

Jeg hadde nok personlig prioritert pengene litt annerledes enn deg og hellere leid en hytte ved sjøen i nærheten eller noe sånt - så kan dere spare penger en til en lengre tur til høsten/vinteren/våren/neste sommer.

Anonymkode: c6993...9db

Skrevet

Personlig ville jeg si det er helt tullete - flytiden er tre timer - og til og fra flyplassen så blir jo det en halv dag på reising hver vei. Det er snart 20 år siden jeg var i Dubrovinik, men allerede da føltes gamlebyen overfylt av turister og bare turister. Strender og sånt heller ikke mye å skryte av. Så jeg ville nok heller valgt Split om jeg skulle til Kroatia. Men smak og behag - to dager "sydentur" ville for meg bli mest stress, lite utbytte. 

Anonymkode: b37ed...8a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde synes det var for styrete med så lang reise for så få dager. 

Anonymkode: 32ac6...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...