Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst i ei lita bygd. Stortrivdes i oppveksten. Flytta til Oslo da jeg var ca 20. Det var grusomt. Bittelita leilighet, og ingen hage. Det er viktigere for meg å gå ut døra og være i friluft enn å ha 1 minutt til nærmeste butikk. Nå bor jeg en halvtimes kjøring fra Trondheim, og det er helt perfekt. Bor på landet, men med nærhet til byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bor i by (Oslo) nå, men er fra en bygd utenfor. Helt ærlig, så savner jeg bygdelivet. Savner hage, store grøntområder, det å kjøre steder i min egen bil uten å måtte bekymre meg for parkering, det å ha gode naboer...

Enig. Liker meg godt i Oslo, men jeg vil kort og godt ha mer ro or mer plass.

Skrevet

Jeg har vokst opp fem minutter utenfor en middels stor by. Jeg liker å bo sentralt, men ikke midt i sentrum. Her jeg bor nå er det det veldig fint; et lite boligstrøk omkranset av jorder og med Glomma rendene forbi, men likevel bare ti minutters kjøring til to store byer og en time til Oslo.

Gjest Fruktfat
Skrevet

har bodd i by, men savnet egen veranda, egen gressplen, egen hage, eget hus! så vi bygde uyenfor byen, og det er superherlig! våkne av fuglekvitter om morgenen, høre kubjeller på kvelden (har enda ikke funnet ut hvor det kommer fra...), grille så mye jeg vil, sitte ute på verandaen hele natta på sommeren, masse deilig snø på vinteren, osv.

men må si at jeg savner byen litt vår og sommer. fordi det blir tidligere vår der, og gangavstand til aker brygge og restauranter og kino, pluss pluss.

så det helt ideelle for meg hadde vært å ha en liten leilighet i oslo også :kgblunk:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg er oppvokst på bygda, men bor nå landlig og fint til i en middels stor by.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bor 15 min. bilkjøring fra byen.

Jeg trives med det. :)

Skrevet

Er oppvokst i Oslo, men bor nå på landet, i ei lita bygd ute på ei øy. Har bodd her i 4 måneder, og om jeg var i tvil om jeg var bymenneske før, er jeg helt sikker nå... Savner busser som går oftere enn nå og da, kulturtilbud, butikker og bare det å se litt mer folk. Kommer nok til å flytte tilbake til byen ja...

Skrevet

Er fra oslo, og har bodd både usentralt og veldig sentralt her, i tillegg til mindre by, bygd og tettsted i Norge og storby i Canada. Har vært fordeler og ulemper med alle boformene, men nå bor jeg på landet (på gård nær by) og stortrives. Jeg jobber selvstendig og får både tid og råd til å fordype meg i arbeidet her, i motsetning til om jeg hadde betalt tre ganger så mye husleie og hatt mye mindre plass. Det er fredelig, utrolig vakkert, masse dyreliv, god plass. Jeg setter også pris på å ha en større by i nærheten så jeg får sett litt folk, brukt noen kulturtilbud og kjøpt noe annet enn kålrot i butikkene.

Men kjenner ikke mange av naboene mine :ler: Min erfaring generelt er vel at ikke bygdefolk akkurat er de som er lettest å bli kjent med når man, som jeg, kommer utenfra.

jeg tror aldri jeg kommer til å flytte permanent tilbake til noen by, men kunne tenkt meg å bo periodevis i en storby i utlandet. På prosjektbasis

Skrevet

Bor 10 min biltur unna sentrum av en liten/middels stor by. Veldig landlige omgivelser men nært byen. Synes det er perfekt og kunne ikke tenkt meg noe annet. Kunne i hvert fall aldri bodd langt ute på landsbygda, men heller ikke midt i en storby med barn :)

Skrevet

Jeg er oppvokst i en middels stor by. I dag bor jeg i den samme byen, men i en annen bydel. Her er nærhet til naturen, stille og jeg kjenner naboene. Bydelen har kun eneboliger, småhus og rekkehus. Mange barnefamilier som bor her. Det er 10 min ned til sentrum og bl.a. togstasjonen. Har bodd i både Oslo og på et tettsted. Kjente ingen der. Oslo blir for stort. Tettstedet ble for trangt. Denne byen er passe. Jeg vil aldri flytte til et mindre sted. Er avhengig av et viss tilbud, som cafeer, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...