Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale en flink kirurg til brystreduksjon dekket av det offentlige?

Bor i Oslo området.

På forhånd tusen takk!🥰

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du fått dekket dette uten å ha blitt vurdert av kirurgen enda? 😆

Anonymkode: 0e1d8...19e

Skrevet

Fastlegen min skal sende en forespørsel  og da tenkte jeg det var lurt å få noen råd om hvilket sykehus og hvilken kirurg  de har vært fornøyd med.

Skrevet

Du får ikke velge kirurg. Henvisningen sendes ett sykehus, så settes du opp til en kirurg ved det sykehuset, det er ikke sånn at du kan velge Mats over Karl eller Nina. Så settes du evt opp til operasjon, da får du sannsynligvis samme lege som du har blitt vurdert hos på poliklinikken, men det kan også være en annen ut fra hvem som har tid på programmet, fravær og drift. Vil du bestemme kirurg må du gå privat. Ville valgt å få henvisningen sendt dit de gjør flest operasjoner, du kan sjekk på fritt sykehusvalg, men men er det er Bærum i Helse Sør-Øst. 

Anonymkode: 0c1af...a7c

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer på hvordan noen får det dekket lenger jeg. Bortsett fra silikon som lekker ol. 

først fikk jeg avslag fordi jeg snuste og drakk kaffe, så sluttet med det. Så fikk jeg avslag fordi jeg ikke var slank nok. De ser bare på vekt , og ikke på høyde. Fastlegen  la vekt på lav bmi og stor cup ( g cup ) , men veier man over 65 kilo er det visst bare å slanke vekk puppene. 
Skal søke igjen, hvis ts eller andre har tips på hvordan få det godkjent plz.. 

sorry litt avsporing. 

Anonymkode: c937f...304

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan noen får det dekket lenger jeg. Bortsett fra silikon som lekker ol. 

først fikk jeg avslag fordi jeg snuste og drakk kaffe, så sluttet med det. Så fikk jeg avslag fordi jeg ikke var slank nok. De ser bare på vekt , og ikke på høyde. Fastlegen  la vekt på lav bmi og stor cup ( g cup ) , men veier man over 65 kilo er det visst bare å slanke vekk puppene. 

sorry litt avsporing. 

Det må være mulig å fjerne minimum 300-500 ml fra hvert bryst, og brystet må ha en str på over 800 ml. Du må ha bmi under 27, og ikke røyke/snuse, ha subjektive plager, samt ha realistiske forestillinger om hvordan det ser ut etterpå. Silikon har ikke noe med dette å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det må være mulig å fjerne minimum 300-500 ml fra hvert bryst, og brystet må ha en str på over 800 ml. Du må ha bmi under 27, og ikke røyke/snuse, ha subjektive plager, samt ha realistiske forestillinger om hvordan det ser ut etterpå. Silikon har ikke noe med dette å gjøre. 

Støtter alt dette, det var hva jeg fikk beskjed om også ved min konsultasjon. 
I tillegg måler de heng, avstanden fra kragebenet innved halsgropa, og ned til brystvorten. Det er også med i vurderingen, du kan ha lite volum men mye heng. 
Jeg hadde så vidt over 27 den gangen i BMI og heng i cm husker jeg ikke, men det var mye. Og relativt stort volum, det ble fjernet 500 ml på hvert bryst samt et skikkelig løft. 
Dette er det beste som har skjedd meg. Hele holdningen min har endret seg til det bedre, nakkesmerter har blitt bedre og svettingen under brystene er borte. Inspirerte meg også til å begynne å trene, så nå har jeg gått ned 10 kg og er i god form. 
Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 54c2b...6a2

• Nyttig 2
Skrevet

Du får ikke velge hvem. 

Jeg var på Bærum sykehus, en kirurg med gresk navn. Lenge siden.  Veldig fornøyd. 

Anonymkode: 01999...b58

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

sorry litt avsporing. 

Min mor fikk det i fjor. Hun måtte gå ned fra 97kg til under 80kg, så hun fikk de insulin sprøytene på resept av fastlegen. Nå ett år seiere, er det bare hengepupper. Hun fikk ikke brystløft, kun reduksjon av det offentlige. 

Anonymkode: 2ec44...6b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg vet at folk som har silikon som lekker blir prioritert , men ellers har det ingenting med det og gjøre. 

i tillegg til å ha fått avslag 2 ganger selv jobber jeg i undertøysbutikk og snakker mye med kvinner mer store bryster 😅 så vet at det ikke bare gjelder meg, det har blitt veldig vanskelig . Håpet på og få noen tips, men det blir vel bare å spare 😔 angrer for at jeg ikke gjorde det for 15-20 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min mor fikk det i fjor. Hun måtte gå ned fra 97kg til under 80kg, så hun fikk de insulin sprøytene på resept av fastlegen. Nå ett år seiere, er det bare hengepupper. Hun fikk ikke brystløft, kun reduksjon av det offentlige. 

Anonymkode: 2ec44...6b4

Man kan ikke fjerne uten å løfte.

Anonymkode: 29506...1e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man kan ikke fjerne uten å løfte.

Anonymkode: 29506...1e0

Helt korrekt.

Anonymkode: 0e1d8...19e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet at folk som har silikon som lekker blir prioritert , men ellers har det ingenting med det og gjøre. 

i tillegg til å ha fått avslag 2 ganger selv jobber jeg i undertøysbutikk og snakker mye med kvinner mer store bryster 😅 så vet at det ikke bare gjelder meg, det har blitt veldig vanskelig . Håpet på og få noen tips, men det blir vel bare å spare 😔 angrer for at jeg ikke gjorde det for 15-20 år siden. 

Operasjon pga lekkasje fra silikon har ingenting med brystreduksjon å gjøre. At du jobber i undeertøysbutikk er helt irrelevant, du kjenner ikke helsehistorikken til de som handler hos deg. Du vet ikke hva de faktisk har ønsket og søkt om og evt begrunnelse for avslag. Det har ikke blitt veldig vanskelig, oppfyller du kriteriene,  noe du åpenbart ikke gjør med to avslag, er det en ganske rett frem prosess. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...