AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:24 #1 Skrevet torsdag kl. 11:24 Vil du dele dine beste hverdagstips som fungerer for ditt barn med ADHD? Ta gjerne med alder på barnet og hvilke utfordringer dere har. Anonymkode: 65aaf...063
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:20 #2 Skrevet torsdag kl. 12:20 Både jeg og sønn har ADHD og det utarter seg veldig likt. Det er mye andre ser på som en utfordring som vi selv lever fint med. At han har behov for å roe ned etter skolen og få regulere og styre seg selv er det mange foreldre som ikke hadde akseptert tror jeg. Hos meg har han lov for jeg hadde klikka selv om jeg ikke fikk disponere tid og regulere stimuli selv. Mange dager er det mye bedre at han sitter på YouTube og hyperfokuserer og lærer om et tema enn at han skal tvinges til noe sosialt og skjermfritt. Han er megasosial og aktiv når han er i modus og oppladet for det. Jeg veksler på perioder der han har fri fra mas og korrigering og faser jeg prøver å bevisstgjøre han. Han har hatt fri fra masingen i år helt til sommeren. Nå er han så gammel at jeg må prøve å få roet ned fekting med armer, knipsing og tramping osv når vi spiser. Så ja, for oss funker det å ta litt av gangen. Det vi selv ser som en virkelig utfordring er konsentrasjon og kampen for å holde fokus på skole/jobb. Der har vi ingen løsning enda. Jeg skal selv prøve medisiner for første gang i livet for å se om jeg blir bedre før vi evt prøver på han. Vet ikke hvilke utfordringer dere har og hvilke hverdagstips du er ute etter. Men jeg kan si at de fleste med ADHD har godt av aksept, få lære å styre egen stimuli og få litt fred. Å bli korrigert og styrt hele tiden eskalerer ting ihvertfall. Anonymkode: b9181...a23 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:44 #3 Skrevet torsdag kl. 12:44 Beste tipset jeg har er fysisk aktivitet. Og finne en idrett barnet elsker. Men mer i det daglige, så faste rutiner og regler. Anonymkode: ef886...d08 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:57 #4 Skrevet torsdag kl. 12:57 Nok søvn og nok hvile/avkobling. For vår del er det skjerm som fungerer best som avkobling. 12 år, men det har egentlig vært slik i mange år. Anonymkode: 67a63...2b3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå