AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:17 #1 Skrevet torsdag kl. 11:17 Jeg har en jobb jeg liker godt, men som krever mye i hverdagen. Har også vært 100% alene med tre barn, som nå er store tenåringer/tidlig 20-åra. Ene bor hjemme enda, de andre studerer, men er hjemme i ferier. Jeg er vanligvis både våken, effektiv og i godt humør, både på jobb og hjemme. Det gjelder også første ferieuke. Får gjort mye og gleder meg over å ha energi og god tid. Planene er mange for små, utsatte prosjekter i hus og hage, for små turer og late kvelder på terrassen med venninner eller en bok. Det er bare det at etter første uka faller jeg helt sammen.. Jeg utsetter alt, vil bare hvile og kommer ikke i gang med noe som helst. Eller, med huset fullt av ungdommer og kjærester, som farter rundt mellom sommerjobber og "ungdomsting", så gjør man jo vanlige ting som matlaging og husarbeid. Alle hjelper til, så det er ingen grunn til å bli utslitt av det heller.. Og så får jeg dårlig samvittighet for å ha kastet bort dagene. Nå er det siste ferieuke, og jeg gremmes... føler meg lat og usosial, og at alle andre får så mye ut av ferien sin. Jeg vet at første arbeidsuke er tøff, men liker egentlig følelsen av å komme ut av dvalen og gradvis få energien tilbake også. Er dette i det hele tatt vanlig?🙈 Anonymkode: c1b14...1e9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:26 #2 Skrevet torsdag kl. 11:26 Hei. Jeg vet iallefall at flere av mine kollegaer har det sann - synnest det er vanskelig å tilpasse seg en hverdag uten faste rutiner (les; jobb). Men hva med å forsøke å snu på det? 😀 Forsøk å ikke legg noen planer første ferieuke, og heller begynn med prosjekter og diverse uke 2 og 3 av ferien? Anonymkode: 2cdae...202 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:27 #3 Skrevet torsdag kl. 11:27 Vanlig i min verden. 1 uke fri fra jobb føles som en time hjemme. 1 time på jobb føles som en uke hjemme. Er som regel oppe mellom 06 og 23,føler at jeg ikke får gjort noen ting av det jeg må rekke med hus,hage og familie. Klarer ikke å svelge kaffen før jeg må nappe blomster 06 om morgenen 🤣 Anonymkode: 538d4...cc0
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:33 #4 Skrevet torsdag kl. 11:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Jeg vet iallefall at flere av mine kollegaer har det sann - synnest det er vanskelig å tilpasse seg en hverdag uten faste rutiner (les; jobb). Men hva med å forsøke å snu på det? 😀 Forsøk å ikke legg noen planer første ferieuke, og heller begynn med prosjekter og diverse uke 2 og 3 av ferien? Anonymkode: 2cdae...202 Rutiner er for demente. De fleste klarer å vaske,skrape,skifte Div panel og male huset samt vekke hele nabolaget Kl 06 som elsker å sove til 08 for å dyrke rutinene som begynner 08 45😅 Anonymkode: 538d4...cc0
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:37 #5 Skrevet torsdag kl. 11:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rutiner er for demente. De fleste klarer å vaske,skrape,skifte Div panel og male huset samt vekke hele nabolaget Kl 06 som elsker å sove til 08 for å dyrke rutinene som begynner 08 45😅 Anonymkode: 538d4...cc0 Hørt om ADHD? Prøv å være lærer å ha 7-8 uker vekk fra rutinene dine.🤣 Jeg gleder meg alltid til ferien, men ender også alltid opp med å hate ferien etterhvert. Anonymkode: 6995c...e85
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:32 #6 Skrevet torsdag kl. 16:32 Etter en tøff vinter/vår med mye privat, mye på jobb, og levert hovedoppgave i tillegg til oppfølging av barn, lå jeg rett ut de første 2 ukene. Klarte så vidt å karre meg opp når ungdommene våknet utpå dagen.. Føler ikke jeg har gjort noe fornuftig denne ferien. Bare lagt i senga. Bortkastet! Til mandag er det jobb og hverdag igjen. Anonymkode: 8d7a7...66f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:40 #7 Skrevet torsdag kl. 16:40 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Etter en tøff vinter/vår med mye privat, mye på jobb, og levert hovedoppgave i tillegg til oppfølging av barn, lå jeg rett ut de første 2 ukene. Klarte så vidt å karre meg opp når ungdommene våknet utpå dagen.. Føler ikke jeg har gjort noe fornuftig denne ferien. Bare lagt i senga. Bortkastet! Til mandag er det jobb og hverdag igjen. Anonymkode: 8d7a7...66f Å slappe av og hente seg inn er det mest fornuftige du kunne gjort i ferien!!! ❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: f05ce...49a 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden Motsatt hos meg. Jeg hater rutiner og ferier er en velsignelse. Jeg virkelig hater å legge meg og stå opp til samme tid hver dag. Det er noe deprimerende over rutiner. Da lever man liksom ikke, føler jeg. Man er bare en robot. Anonymkode: cc172...a19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå