AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:22 #1 Skrevet torsdag kl. 10:22 Hei. Har en baby på 11 dager. Vi hadde hjemmebesøk på dag 4 og dag 9. På dag 4 hadde han allerede tatt igjen fødselsvekta si og vi fikk beskjed om at han bare kunne styre når han ville ha mat fra puppen selv. På dag 9 hadde han gått opp 200g til. Natt til i går sov han 5-6 timer og natt til i dag sov han 6-7 timer. Han spiser, har våte bleier og bæsjer. Vi har som sagt fått beskjed om at han bare kan sove og styre det selv siden han går så bra opp. Hun nevnte 5 timer for min egen del, siden det kunne komme brystspreng, men har heldigvis ikke altfor vondt. Han lå 4-5 timer på puppen i går kveld før vi la oss rundt 00. Flere som har opplevd at baby sover så lenge om natten så tidlig? Anonymkode: 1cd7e...489
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:34 #2 Skrevet torsdag kl. 10:34 Nyt det! Det kan fort endre seg. Anonymkode: 85b5c...ef2 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:39 #3 Skrevet torsdag kl. 10:39 Mine var sånn. Jeg vekte ikke sovende babyer med normal vektøkning for å gi de mat. Ble det melkespreng så pumpa jeg heller litt. Anonymkode: 08a8a...847 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:42 #4 Skrevet torsdag kl. 10:42 Jeg har hatt en sånn en. Jeg vekte etter 4-5 timer for å amme, mest pga egen melkeproduksjon i starten og for å unngå spreng/brystbetennelse. Når baby er litt eldre er det bare å la sove. Men dette kan du vurdere litt selv, utifra om baby har fortsatt tilfredstillende vektoppgang, men vær litt obs på dette med spreng og fare for brystbetennelse i starten. Anonymkode: 09716...3bc
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:44 #5 Skrevet torsdag kl. 10:44 Jepp! Hun er ett år nå, og har sovet så lange strekk på natt siden første natt. Fra hun var ca 3 mnd har hun sovet 18.30-08 sammenhengende (selvsagt noen netter unntak, men sånn stort sett). Hun har fulgt sin kurve og ligget på en av de øverste hele veien, tjukk og god baby 🥰 Aldri en eneste gang vekket henne for mat. Storebroren lå på puppen hele døgnet frem til han var 10-11 mnd, han la ikke på seg noe mer han. Fulgte kurven sin han også, men var ikke større enn lillesøster. Tror ikke han spiste mer heller, bare lite og ekstreeeeeeemt ofte. Lillesøster er nok mer effektiv og får i seg mer pr måltid! Så lenge vekt og våte bleier er ok, har baby det helt toppers! Nyt det, og få hentet deg skikkelig inn 🥰 Anonymkode: 299af...877 1
Sandie Skrevet torsdag kl. 10:46 #6 Skrevet torsdag kl. 10:46 Min første var også sånn og det var en fantastisk fin babytid. Nyt det 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:51 #7 Skrevet torsdag kl. 10:51 Mi gjorde også det. Vekket henne ikke. Er 2år nå, å enda ikke opplevd ei våken natt. Nyt det 😊 Anonymkode: 0e56d...319 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:52 #8 Skrevet torsdag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, du er den eneste i hele verden som opplever det, babyen din er skikkelig unik altså. Anonymkode: 85299...db7 Eh, man er nærmest «eneste i verden», eller: ikke i nærheten av et flertall 😅 Herregud TS - GRATULERER, nyt hvert døgn kiddo sover på natt. Ikke heng deg opp i timer og denslags sålenge mat generelt går inn og bleiene/vekt er normalt. Dette scenariet vil mange kappe av høyrearmen sin for. Nesten. Anonymkode: 59ee5...045 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:55 #9 Skrevet torsdag kl. 10:55 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt en sånn en. Jeg vekte etter 4-5 timer for å amme, mest pga egen melkeproduksjon i starten og for å unngå spreng/brystbetennelse. Når baby er litt eldre er det bare å la sove. Men dette kan du vurdere litt selv, utifra om baby har fortsatt tilfredstillende vektoppgang, men vær litt obs på dette med spreng og fare for brystbetennelse i starten. Anonymkode: 09716...3bc Det var det jeg tenkte på, spreng og betennelse, men inntil videre har det ikke gjort vondt. De har vært harde og fulle av melk, men ingen vondt. Vurdert å pumpe, men helsesykepleier mente det ikke var vits i å pumpe. Jeg tenker å prøve det, men etter en amming. Skal ikke klage altså, veldig fint, men vil også passe på at han får i seg nok melk. TS Anonymkode: 1cd7e...489
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:03 #10 Skrevet torsdag kl. 11:03 vår sover også mye til og med når han spiser så sovner han mitt i matingen og det blir mer og mer vanskelig og vekke han så han får spis siden ungen vår er litt undervektig så skal han ikke sove mer enn 5 timer Anonymkode: d82df...98c
Uanonym bruker Skrevet torsdag kl. 11:43 #11 Skrevet torsdag kl. 11:43 Så lenge babyen går opp i vekt, er det vel bare å nyte? Minstemann her sov også 6 timer i strekk fra han bare var noen få dager gammel. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:46 #12 Skrevet torsdag kl. 11:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spør fordi jeg blir bekymret for at han ikke skal få i seg nok når han plutselig sover så lenge. Hvis du skal svare ufyselig så kan du heller fint bla videre, eller har du aldri lært om generell respekt ovenfor andre? TS Anonymkode: 1cd7e...489 Men du har jo oppfølging fra helsestasjonen om så, og da vil du få beskjed om du må amme hyppigere. Det er helt normalt at babyer sover sammenhengende flere timer, og det er helt normalt at de våkner flere ganger i løpet av natten. Anonymkode: 2ba9a...43a
Serafin Skrevet torsdag kl. 11:51 #13 Skrevet torsdag kl. 11:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spør fordi jeg blir bekymret for at han ikke skal få i seg nok når han plutselig sover så lenge. Hvis du skal svare ufyselig så kan du heller fint bla videre, eller har du aldri lært om generell respekt ovenfor andre? TS Anonymkode: 1cd7e...489 At hun er ufin eller ikke er jo en mening du tillegger andre.
Irja Skrevet torsdag kl. 11:52 #14 Skrevet torsdag kl. 11:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Har en baby på 11 dager. Vi hadde hjemmebesøk på dag 4 og dag 9. På dag 4 hadde han allerede tatt igjen fødselsvekta si og vi fikk beskjed om at han bare kunne styre når han ville ha mat fra puppen selv. På dag 9 hadde han gått opp 200g til. Natt til i går sov han 5-6 timer og natt til i dag sov han 6-7 timer. Han spiser, har våte bleier og bæsjer. Vi har som sagt fått beskjed om at han bare kan sove og styre det selv siden han går så bra opp. Hun nevnte 5 timer for min egen del, siden det kunne komme brystspreng, men har heldigvis ikke altfor vondt. Han lå 4-5 timer på puppen i går kveld før vi la oss rundt 00. Flere som har opplevd at baby sover så lenge om natten så tidlig? Anonymkode: 1cd7e...489 Ja, datteren min gjorde også det. Så lenge barnet er fornøyd, går opp i vekt, har våte bleier, så nyt det! 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:57 #15 Skrevet torsdag kl. 11:57 Barnet mitt gjorde det. Sov også dupp i barnehagen til hen var 4 år. Svaret på hvorfor, fikk vi vite da barnet var 8 år, og det ble oppdaget at hen hadde en alvorlig blodsykdom som gjorde at hen var anemisk, og sliten hele tiden, noe som var årsaken til stort søvnbehov. Mener ikke å skremme TS her, men det kan være underliggende årsaker til at barn sover mye, og det bør man være obs på. Anonymkode: cc7f5...2ab
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #16 Skrevet torsdag kl. 12:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var det jeg tenkte på, spreng og betennelse, men inntil videre har det ikke gjort vondt. De har vært harde og fulle av melk, men ingen vondt. Vurdert å pumpe, men helsesykepleier mente det ikke var vits i å pumpe. Jeg tenker å prøve det, men etter en amming. Skal ikke klage altså, veldig fint, men vil også passe på at han får i seg nok melk. TS Anonymkode: 1cd7e...489 Men det gjør ikke nødvendigvis vondt før det har endt med brystbetennelse, så vær obs hvis de blir harde og fulle av melk. Ville nok tømt litt altså til melkeproduksjon har stabilisert seg litt. Anonymkode: 09716...3bc
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #17 Skrevet torsdag kl. 12:04 Eldste våres sov fra dag 1 fra 22 til 06. Vi fikk ikke beskjed å vekke så lenge vekta gikk opp. Sa de at vi bare skulle la ham sove. Men var mye våken på dagen. Ved 4 mnd alder sov han fra 19 til 06 og sov ca 1,5 time midt på dagen. Anonymkode: 379fe...18e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:06 #18 Skrevet torsdag kl. 12:06 Vår gjorde det. Og har hatt godt sovehjerte hele tiden (er 8 år nå). Anonymkode: db92b...7c2 1
Smilii Skrevet torsdag kl. 12:32 #19 Skrevet torsdag kl. 12:32 Tråden er ryddet for krenkende/hetsende utsagn. Smilii, mod.
katties Skrevet torsdag kl. 13:14 #20 Skrevet torsdag kl. 13:14 Ja, min siste var slik, og det var best for meg å bare la babyen sove, og sove selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå