Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk helt uten forvarsel i uke 28. Prøver å stoppe rier med drypp. 

Noen som har vært gjennom lignende og vil dele erfaringer? Ble det fødsel eller klarte en å drøye fødselen? Hvordan gikk det med barnet? 

Anonymkode: 77fe4...411

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Vannet gikk" skulle det stå i overskriften. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring, men ønsker deg lykke til og satser på at dette går fint. Du er heldigvis i kyndige hender. 

Anonymkode: 7ae2a...fbe

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født i uke 26, og det var mange tøffe uker på sykehus - MEN det har gått helt fint med barnet🤩 

Anonymkode: fb1d1...983

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har født i uke 26, og det var mange tøffe uker på sykehus - MEN det har gått helt fint med barnet🤩 

Tusen takk for svar, så bra det har gått bra med barnet❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for svar, så bra det har gått bra med barnet❤️

Du er i gode hender, lykke til❤️ i prematurverden er ikke uke 28 regnet for å være kjempetidlig. Kjenner flere født helt ned til uke 23 som det går bra med ☺️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle jeg kjenner klarte de å holde ting i sjakk til uke 30 hvor det ble KS.

Barnet måtte være en del uker på sykehuset, men fikk ingen ettervirkninger og er nå frisk, rask og voksen.

Anonymkode: 48126...4b1

Skrevet

Vannet mitt gikk spontant 32+5, hadde det gått tre dager senere ville de ikke forsøkt å stanse fødsel. 

Jeg hadde tvillinger, og det var kun vannet til den nederste tvillingen som gikk. Jeg fikk rier med en gang, og drypp for å stoppe riene samt lungemodningssprøyte. Dryppet mitt gikk stadig tett og var ikke veldig effektivt, så jeg fikk sprøyte nr to etter 12 timer istedenfor 24 fordi de ikke trodde de ville klare å gjøre annet enn å utsette fødsel. 36 timer etter at den første sprøyta var satt, 40 timer etter vannavgang ble tvillingene forløst med hastesnitt.

Den ene fikk cpap de første 12 timene, begge et snev av gulsott, og ellers hadde vi ingen komplikasjoner. Bodde 4 uker på NI før vi ble sendt hjem dagen den minste tvillingen bikket 2 kilo. 

Tvillingene er idag 18 år og har ingen senvirkninger. Lykke til, håper du får noen ekstra uker med babyen i magen ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...