AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Jeg har litt gjeld her og der og tenkte å søke lån å samle alt. Har kredittkort og klarna og noen andre beløp på walley. Lurt å samle alt eller bare de store beløpene? Anonymkode: dae12...651
Hololo Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Like så greit å samle alt, mye lettere å ha 1 å forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Kommer jo helt an på renter og betingelser, både på eksisterende og ny gjeld. Men generelt er det jo selvsagt mer oversiktlig. Anonymkode: 08d09...656
Juliv Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Problemet med å samle all gjelden i ett stort lån er at det føles som om du har løst problemet, når du egentlig bare har flyttet det. Du skylder akkurat like mye dagen etter som dagen før. Og sannheten er at problemet sjelden er renta. Hadde du vært opptatt av hva som lønte seg mest rent økonomisk, hadde du sannsynligvis ikke endt opp med kredittkort, Klarna og Walley i utgangspunktet. Problemet er adferden, og det er den som må endres. Det sier jeg av egen erfaring. Jeg liker snøballmetoden. Betal minstebeløpet på all gjelden, og kast alt du har av ekstra penger på den minste gjelden først. Når den er borte, tar du hele beløpet du brukte på den og legger det på den neste minste. Så gjentar du prosessen til alt er borte. Du får små seire underveis, du ser at gjelden faktisk forsvinner, og den motivasjonen gjør at du faktisk fullfører. Målet er å bli kvitt den så raskt som overhodet mulig. Lev stramt for en periode, betal alt du kan, og få gjelden ut av livet ditt. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Juliv skrev (9 timer siden): Problemet med å samle all gjelden i ett stort lån er at det føles som om du har løst problemet, når du egentlig bare har flyttet det. Du skylder akkurat like mye dagen etter som dagen før. Og sannheten er at problemet sjelden er renta. Hadde du vært opptatt av hva som lønte seg mest rent økonomisk, hadde du sannsynligvis ikke endt opp med kredittkort, Klarna og Walley i utgangspunktet. Problemet er adferden, og det er den som må endres. Det sier jeg av egen erfaring. Jeg liker snøballmetoden. Betal minstebeløpet på all gjelden, og kast alt du har av ekstra penger på den minste gjelden først. Når den er borte, tar du hele beløpet du brukte på den og legger det på den neste minste. Så gjentar du prosessen til alt er borte. Du får små seire underveis, du ser at gjelden faktisk forsvinner, og den motivasjonen gjør at du faktisk fullfører. Målet er å bli kvitt den så raskt som overhodet mulig. Lev stramt for en periode, betal alt du kan, og få gjelden ut av livet ditt. Lykke til. Kommer helt an på vilkårene. De fleste nordmenn lever med hvilepuls, reiser og nyter livet med flere millioner i lån. Mens andre ligger våken av skrekk for lån på titusener eller knapt et par hundretusener. Så kan man samle dem og få bedre vilkår betyr ALT! Anonymkode: 444bb...7e4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå