Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ned i trivselsvekt og det eneste jeg ikke har prøvd er OMAD. Nå er jeg motivert og skal i gang, hvilke utfordringer får jeg og hvordan takle dem?

Anonymkode: d6253...a5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del var utfordringen å få i meg det jeg skulle ha av kalorier og næringsstoffer i ett måltid, det ble så mye mat at jeg ble kvalm.

Anonymkode: d6a1b...282

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det en liten periode, og mitt største problem var at når det nærmet seg tid for å spise var jeg helt tom for energi og orket ikke å lage mat. Så jeg var helt avhengig av at noen andre laget mat til meg for at det skulle bli skikkelige måltider. 

Dette kan nok løses ved å planlegge bedre. 

Anonymkode: 441a1...086

AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg har vel noen ganger endt opp med to måltider, men spiser stort sett bare det ene, og jeg opplever egentlig ingen problemer. Klart magen rumler litt en gang iblant, men det synes jeg ikke er noe ubehagelig, og jeg føler meg helt fin. Kan ikke skjønne annet enn at jeg får i meg alt jeg trenger heller, siden jeg føler meg bra og ingen blodprøver som helst tilsier annet enn at alt er på stell. 

Anonymkode: 8d96d...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 10.25):

For min del var utfordringen å få i meg det jeg skulle ha av kalorier og næringsstoffer i ett måltid, det ble så mye mat at jeg ble kvalm.

Anonymkode: d6a1b...282

OMAD kan også være en treretters over 2-3 timer, det telles fortsatt som one meal. Må ikke være den trqdisjonelle middagen på 1-2-3 Gjør det lettere å dekke alt. Men forskning viste også at man kan leve fint kjempelenge på vann og 1 stk multivitaminpille daglig.  Så om målet er vektnedgang kan omad virke veldig bra, og kanskje man bare dekker mot evt mangler med tilskudd en periode. Eller for alltid. Kan være verdt det. 

Anonymkode: 273b8...7e3

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste som spiser ett måltid om dagen er overvektige.

(Snakker ikke om menn nå, da dette er et kvinneforum, men mitt inntrykk er at for menn er det mer naturlig med ett stort måltid om dagen)

Anonymkode: 4d6d2...5ed

Skrevet

Jeg tror det viktigste er å velge den måltidsrytmen som passer for deg og din livssituasjon, og som du kan opprettholde over noe tid. Og som gjør at du ikke har lyst på noe hele tiden. Om det er ett, to eller tre måltider er ikke det viktigste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...