AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Det har flyttet inn noen over meg i blokka. Med to barn på 8-12 år ca og en hund. Jeg er vant til lyder i blokka og forstår at dette er en del av pakken når vi bor på denne måten. Men disse overgår alt jeg har opplevd av bråk før. Barna krangler hele tiden og skriker skikkelig til hverandre og foreldrene. Når de kommer og går så smeller de utgangsdøren igjen slik at det gjaller i veggene. I tillegg har de fått en hund som bjeffer i tide og utide. Dette har vært sånn i flere mnd nå og blir ikke bedre. Hva gjør jeg? Bare å selge og flytte? Det er kun denne familien som holder på slik. Resten av blokka har normale lyder. Anonymkode: c977a...146
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Du må flytte. Men du kan jo ikke forsikre deg om at du ikke får slike naboer i nese blokk heller. vi bodde i en rolig og fin blogg. Så flyttet det inn en familie med to barn. De flyttet kjøkkenet og plutselig hørte vi skuffet og skap som slamret hele dagen. Rop og skrik morgen til kveld. Sånn er livet. Endeleilighet og toppetasje hjelper. Anonymkode: 0f582...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det har flyttet inn noen over meg i blokka. Med to barn på 8-12 år ca og en hund. Jeg er vant til lyder i blokka og forstår at dette er en del av pakken når vi bor på denne måten. Men disse overgår alt jeg har opplevd av bråk før. Barna krangler hele tiden og skriker skikkelig til hverandre og foreldrene. Når de kommer og går så smeller de utgangsdøren igjen slik at det gjaller i veggene. I tillegg har de fått en hund som bjeffer i tide og utide. Dette har vært sånn i flere mnd nå og blir ikke bedre. Hva gjør jeg? Bare å selge og flytte? Det er kun denne familien som holder på slik. Resten av blokka har normale lyder. Anonymkode: c977a...146 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må flytte. Men du kan jo ikke forsikre deg om at du ikke får slike naboer i nese blokk heller. vi bodde i en rolig og fin blogg. Så flyttet det inn en familie med to barn. De flyttet kjøkkenet og plutselig hørte vi skuffet og skap som slamret hele dagen. Rop og skrik morgen til kveld. Sånn er livet. Endeleilighet og toppetasje hjelper. Anonymkode: 0f582...1f1 Herregud, egoistisk folk uten boevne. Stakkars dere Anonymkode: 0c98c...842 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Det er jo mange barnefamilier her- men det er ikke dette nivået av skriking og slamring. Virker som om de 1. Ikke blir korrigert av foreldre og 2. Ikke har noen tanker om at drt bor mennesker tett Trives ellers veldig godt med denne boformen- men nå holder jeg på å klikke Anonymkode: c977a...146 1
Zampa the Lion Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli (endret) Har du prøvd å snakke litt med disse folka? Kanskje det blir bedre da om de prøver å se det fra ditt synspunkt. Det er verdt et forsøk før du velger å flytte. Og som det står nevnt i et av innspillene over her vet du jo ikke hva slags naboer du får om du flytter heller. Endret 29. juli av Ramsay Street 2.0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli Har bodd i noen blokker - enten har du noen over som fester og hiver alt i gulvet hele natta. Ellers så har du noen under som slenger alt veggemellom i krabgler. Eller så har du en naboleilighet vegg i vegg deres stue og mitt soverom som har bråkete nachspiel til lyse morgen selv om jeg og flere skal på jobb når de sovner. Anonymkode: 91c83...23c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Ramsay Street 2.0 skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å snakke litt med disse folka? Kanskje det blir bedre da om de prøver å se det fra ditt synspunkt. Det er verdt et forsøk før du velger å flytte. Og som det står nevnt i et av innspillene over her vet du jo ikke hva slags naboer du får om du flytter heller. Jeg prøvde men ingen forståelse dessverre noe sted. Anonymkode: 91c83...23c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli Etter mange år flyttet jeg selv om jeg likte leiligheten og området. Men det var umulig å sove om jeg var syk eller skulle på jobb. Ingen tok hensyn. Anonymkode: 91c83...23c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Flyttet til en annen blokk med bare eldre og der er det stille heldigvis 👍❤️ Anonymkode: 91c83...23c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det har flyttet inn noen over meg i blokka. Med to barn på 8-12 år ca og en hund. Jeg er vant til lyder i blokka og forstår at dette er en del av pakken når vi bor på denne måten. Men disse overgår alt jeg har opplevd av bråk før. Barna krangler hele tiden og skriker skikkelig til hverandre og foreldrene. Når de kommer og går så smeller de utgangsdøren igjen slik at det gjaller i veggene. I tillegg har de fått en hund som bjeffer i tide og utide. Dette har vært sånn i flere mnd nå og blir ikke bedre. Hva gjør jeg? Bare å selge og flytte? Det er kun denne familien som holder på slik. Resten av blokka har normale lyder. Anonymkode: c977a...146 Det blir nok vanskelig å få ungene til å la være å kjefte og en hund til å la være å bjeffe, så hvis du har ikke takler de lydene, bør du flytte. Anonymkode: 56214...b50 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Du har ingen garanti for naboer enten du bor i enebolig eller blokk, så fremt det bor mennesker nærmest vegg i vegg så blir det slik, Anonymkode: 3863a...c19 2
ThereGoesBob Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli Rart ingen kommenterer hundebjeffingen. Åpenbart klagegrunnlag. Dette skal du ikke godta. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli ThereGoesBob skrev (2 minutter siden): Rart ingen kommenterer hundebjeffingen. Åpenbart klagegrunnlag. Dette skal du ikke godta. Den stakkars hunden er vel nervevrak i alt det bråket. Men enig altså,bare redd de begynner å ta den hardt hvis det kommer klager. Håper den får nytt hjem 😔 Anonymkode: 722e6...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli Det er veldig synd på hunden som garantert blir oppskaket og derfor bjeffer. Må være fryktelig stressende for den å leve blant slike folk. Hvis du merker at det er veldig mye krangel og ufred mellom foreldre og unger, og hunden midt oppe i dette, så kunne du snakket med styret om det, og er det bråk om natten kan politiet kobles inn. Det skal tas hensyn til andre beboere, dere har vedtekter som fastsetter hvordan det skal være der du bor. Anonymkode: 514c4...33b
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du må flytte. Men du kan jo ikke forsikre deg om at du ikke får slike naboer i nese blokk heller. vi bodde i en rolig og fin blogg. Så flyttet det inn en familie med to barn. De flyttet kjøkkenet og plutselig hørte vi skuffet og skap som slamret hele dagen. Rop og skrik morgen til kveld. Sånn er livet. Endeleilighet og toppetasje hjelper. Anonymkode: 0f582...1f1 Ts må flytte? Jøss! Hun bodde der først. De burde flytte eller lære barna å oppføre seg. Anonymkode: fe0ec...261
AnonymBruker Skrevet 30. juli #16 Skrevet 30. juli Jeg har skikkelig medlidenhet med deg. Jeg bor i en gammal blokk fra sikkert 70-tallet. Jeg hører naboen under gå på do og stønne mens han runker og hu ved siden hver gang hun åpner kjeften og hver gang hu går på dass. Gleder meg til å flytte, om litt 😊 Anonymkode: 88852...7de
AnonymBruker Skrevet 30. juli #17 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts må flytte? Jøss! Hun bodde der først. De burde flytte eller lære barna å oppføre seg. Anonymkode: fe0ec...261 Det er ikke sånn i Norge. Her må de som som er stille og rolig og alltid betaler for seg flytte, for at de som er plagsom skal kunne bo hvor de vil. Anonymkode: 1b553...0d6
AnonymBruker Skrevet 30. juli #18 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke sånn i Norge. Her må de som som er stille og rolig og alltid betaler for seg flytte, for at de som er plagsom skal kunne bo hvor de vil. Anonymkode: 1b553...0d6 Nei. Hvis folk ønsker å akseptere ting, holde kjeft og flytte, er det opp til dem, selvfølgelig. Anonymkode: 3d86a...867
Delfi Skrevet 30. juli #19 Skrevet 30. juli Send klage til styret. Da må man hvert fall ha en samtale sammen med en tredjepart. Kanskje de forstår alvoret da. Skal mye til for å få noen kastet ut, så sånn sett bedre å flytte selv faktisk. Man vet aldri hvem man får som naboer når man bor i blokk. Vært igjennom familie fra helvete selv. De hørte man flere etg ned. Men ingenting å gjøre med det. Man må bare vente på at ungene blir større og slutter bråke/krangle.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #20 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Hvis folk ønsker å akseptere ting, holde kjeft og flytte, er det opp til dem, selvfølgelig. Anonymkode: 3d86a...867 Det nytter ikke å klage på bråk, uansett hvor mye bråk det er, med mindre bråket er om natten. Man kan klage så mye man vil uten å komme noen vei og selv om hele blokken er plaget av det, fordi styrene ikke har juridisk rom til å gjøre noe med det. Anonymkode: 1b553...0d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå