Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da vil jeg holde meg til mindre plasser og mindre leiligheter rundt 50 kvm2 20-30k innbyggere, men som ligger 30-40 min unna Trondheim. Hvordan er egentlig verdistigningen på en leilighet som er fra 2003-2007 der bad er fra byggeåret? Er det slik at så lenge badet er mellom 15 og 20 år vil det typisk ha en verdi på null kr, mens når det bikker 20 år så blir verdien raskt 30k i minus, 22 år 80k I minus, 25 år 150k I minus? Eller vil det fortsette å null i verdi så lenge badet får tg2 selv om det er 23 år mot 17, 18, 19?

Endret av bladtre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen fast rabatt på gamle bad. En leilighet koster det markedet er villig til å gi for den. Er du bekymret for holdbarheten til badet så sett inn et skikkelig dusjkabinett. Da kan du beholde badet urørt i 40 år til. 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (21 minutter siden):

Det er ingen fast rabatt på gamle bad. En leilighet koster det markedet er villig til å gi for den. Er du bekymret for holdbarheten til badet så sett inn et skikkelig dusjkabinett. Da kan du beholde badet urørt i 40 år til. 

Hva tror du en leilighet med bad på 19 år mot 22/23, betaler markedet normalt det samme, så lenge begge er fuktfrie og får tg2?

Skrevet

Om det er to identiske leiligheter med samme lysforhold, solforhold, planløsning og etasje, likt interiør og lik slitasje ville jeg selvsagt valgt den leiligheten med nyest bad. Men det er, i hvert fall for meg, rimelig irrelevant om badet er 19 eller 22 år gammelt. Det er andre faktorer i en bolig som er mye mer vesentlig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...