AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Hei, har noen erfaring med Zopliclone? Avtar virkning etter en stund eller er det bare meg? Anonymkode: 11484...aed
CrispiP0et Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Virkningen avtar etter en stund. Det er ikke meningen man skal gå på dem over lang tid. De gangene jeg får disse, får jeg aldri mer enn ett uttak av gangen på resepten. Jeg har funnet ut at det bør gå minst 2 netter, helst 3 i mellom hver gang jeg skal bruke dem. Jeg har måttet jobbe for å stabilisere nervesystemet mitt på andre måter for å få sove. Pluss bruk av melatonin, selvsagt. Nå er søvnen såpass under kontroll at jeg kun trenger disse en sjelden gang. F eks på reise eller lignende. Jeg pleier også å kun ta en 1/2 tablett, så langt det er mulig.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Det er kun ment til å brukes mot innsivningsproblemer, og virkningen avtar derfor etter noen timer. Anonymkode: 34120...8ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Jeg vil helst kvitte meg med dem. Funker ikke i det hele tatt, uansett mengde jeg tar…… Anonymkode: 11484...aed
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil helst kvitte meg med dem. Funker ikke i det hele tatt, uansett mengde jeg tar…… Anonymkode: 11484...aed Du har utviklet toleranse. Ikke bruk dem fast, da unngår du det Anonymkode: 7d29a...352 2
Gaia Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er kun ment til å brukes mot innsivningsproblemer, og virkningen avtar derfor etter noen timer. Anonymkode: 34120...8ec Det stemmer, så virkningen skal avta etter noen timer. Bruker man dem fast, vil effekten etter hvert bli mindre og man må øke doseringen, noe man helst vil unngå.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli De er ikke ment for bruk hver dag, da slutter de å virke fordi du blir vant til de. Jeg bruker en hver 4. dag og da funker de bra. Anonymkode: 19523...950 2
CrispiP0et Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil helst kvitte meg med dem. Funker ikke i det hele tatt, uansett mengde jeg tar…… Anonymkode: 11484...aed Du må seponere dem, og lage deg en plan for hvor sjelden/ofte du kan ta dem for å få effekt. Så immun som du er mot effekten nå, må du sikkert være av i minst en uke, kanskje to. Og så kan du ikke ta hver dag når du begynner igjen! Det finnes andre sovemedisiner du kan ta hver dag, eller mer hyppig i alle fall. Tar du melatonin?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:04 #9 Skrevet onsdag kl. 22:04 Som flere sier, disse er ikke laget for å tas daglig. Jeg selv må ka det går minst 3 dager mellom hver hvis det skal ha effekt. To dager etter hverandre så sliter jeg med innsovning på dag 2. VELDIG lett å utvikle toleranse OG avhengighet av disse. Anonymkode: 827c4...d78 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:07 #10 Skrevet onsdag kl. 22:07 Personavhengig, som alt annet. Inni er vi ikke like, og vi har ulik metabolisme og cyp. Jeg har gått på disse daglig i 5 år, og har fortsatt god virkning. Ikke trengt å øke dose. Har nok avhengighet, men ikke toleranse som gjør at jeg trenger mer. Anonymkode: df1b3...70d
Matas Skrevet torsdag kl. 00:20 #11 Skrevet torsdag kl. 00:20 (endret) Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, avsporinger og medisindosering. Matas, mod. Endret fredag kl. 18:39 av Matas
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 00:23 #12 Skrevet torsdag kl. 00:23 Kommer veldig an på hva årsaken til søvnvanskene er, og om det er andre ting en kan prøve ut. Man kan bruke det en kort periode på 5 dager, for å komme inn i en god søvnrytme sa min lege. Få fikk bare 5 stk. for noen funker det og for andre ikke. søvn vansker er kompleks og sammensatt, en bør være varsom med slike medisiner Anonymkode: 48657...985
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:38 #13 Skrevet torsdag kl. 20:38 Jeg fikk resept på 100 tab i går. Synes det var vel mange. Sist fikk jeg 5 liksom. Anonymkode: 48657...985
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå