AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:11 #1 Skrevet tirsdag kl. 19:11 Er det noen som har vært i Thailand i høstferien? Hvordan var været/er det å anbefale? Vi vurderer å reise til Phuket i uke 40 og det å bade i havet er ikke det viktigste for oss. Har sett på Sunwing Kamala Beach. Anonymkode: 5b9ef...5f5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:28 #2 Skrevet tirsdag kl. 19:28 Vi dro til Phuket i uke 40 for to år siden og var der i 3 uker. Vi bodde på Katathani Phuket Beach Resort. Fantastisk sted og fantastisk tid å være der. Varmt,men ikke for sinnsykt varmt. Noen regnskurer nå og da, men fortsatt varmt så vi fortsatte å bade. Kommer til å dra på samme tid til samme sted igjen neste gang. Anonymkode: 4a56f...52f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:07 #3 Skrevet tirsdag kl. 20:07 September er monsuntid, og oktober er overgangsmåneden, der du kan ha all slags vær i alle fall de første to ukene. Begge månedene er våte, med ca tre uker regn hver seg. September er vel den aller våteste måneden der du kan ha lengre perioder med ekstremt mye regn. I oktober går det gradvis mot harde skurer en times tid rett etter solnedgang. Men igjen, alt kan skje. Godt og varmt er det uansett. I månedsskiftet september/oktober ville jeg ikke badet på strender uten badevakter. Sjøen kan være veldig lumsk, og det får vel fatale følger (nesten) hvert år. Følg med på flaggingen på stranden! Turistsesongen har ikke tatt skikkelig av i uke 40, så det KAN føles litt vel rolig på f.eks. Kamala. Dette er forresten en helt OK strandplass, men ikke akkurat voldsomt stor. Vil beskrive det som en rolig plass som tiltrekker seg barnefamilier og godt voksne. Er ikke et sted med utpreget natteliv, selv i høysesong. Vi har kjedet oss litt der for å være helt ærlig, men hadde bil og kunne farte rundt. Til gjengjeld kan en ta en bil "over haugen" til Patong. Tar vel et drøyt kvarter. Patong er på sin side en stor turistmaskin, er ikke akkurat sjarmerende, men har mengder av restauranter, barer og shopping. Ville jeg reist til Phuket i månedsskiftet september/oktober? Njai... Det er i alle fall langt fra en optimal periode. Men er det eneste mulighet dere har i kalenderen, så kjør på! Anonymkode: 2fc5d...b41 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:16 #4 Skrevet tirsdag kl. 20:16 Tusen takk for svar! Vi er en familie med to voksne og to barn i barneskolealder, så akkurat natteliv er ikke viktig for oss. Men vi vil gjerne bade i bassengene, spise god mat, og farte litt rundt. Katathani Phuket Beach Resort er forresten det andre hotellet vi har sett på, det ser nydelig ut! Vi må reise i skolens høstferie, så vi får bare vært der en uke. Eneste muligheten vi har til å reise to uker er i juleferien, og jeg kjenner at det sitter langt inne å feire jul i Thailand ... Anonymkode: 5b9ef...5f5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:20 #5 Skrevet tirsdag kl. 20:20 Hadde aldri reist til thailand for en uke, og ihvertfall ikke midt i regntiden. Anonymkode: 5c932...0a5 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:27 #6 Skrevet tirsdag kl. 20:27 Fint område, men personlig likte jeg Bang Tao bedre. Men på Kamela har dere gangavstand til alt. Det er som de andre sier, regntid. Vi fikk noen skikkelig skrurer. En uke er litt lite, for dere må regne med noen dager med regn. Jul i Thailand, syns vi var fantastisk. Anonymkode: ac21f...918 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:36 #7 Skrevet onsdag kl. 05:36 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tusen takk for svar! Vi er en familie med to voksne og to barn i barneskolealder, så akkurat natteliv er ikke viktig for oss. Men vi vil gjerne bade i bassengene, spise god mat, og farte litt rundt. Katathani Phuket Beach Resort er forresten det andre hotellet vi har sett på, det ser nydelig ut! Vi må reise i skolens høstferie, så vi får bare vært der en uke. Eneste muligheten vi har til å reise to uker er i juleferien, og jeg kjenner at det sitter langt inne å feire jul i Thailand ... Anonymkode: 5b9ef...5f5 Først av alt: Skjønner det sitter langt inne å reise dit i juleferien, men dere får garantert et bedre opphold. Dels fordi dere kan sette av to uker (den gang vi hadde med barn og ungdom på turer til Asia trengte de mer tid enn oss for å komme i gjenge med tidsforskjellen), og dels fordi været er utrolig mye bedre og mer stabilt. Vannet er klart igjen, og det er trygt å bade i havet – det er det som sagt ikke nødvendigvis i sept/okt. Hvis en ikke er særdeles tradisjonsbundet så vil nok også barna se på det som et spennede eventyr å "feire" en svært annerledes jul. Men des/jan er toppen av høysesong. Det er dyrere å overnatte, og definitivt dyrere å reise dit. Av de to strendene, med barneskolebarn, ville jeg nok gått for Kata Noi. Fin strand. Det skjer ikke stort ved Kata Noi mtp spisesteder etc, men noen steder er det å velge mellom. Da er det bra å bo på en god resort, og Kathathani ser jo smashing ut. Kan ikke huske den resorten, og mistenker at den er svært ny. En annen oppside er dessuten at dere bor veldig nærme Kata, hvor dere har et langt større utvalg av spisesteder etc. Maks fem min unna m bil. Litt lengre opp ligger Karon, der både strand og andre tilbud er enda større. Vi foretrekker de små strendene på Phuket. Karon og Kata blir litt for busy strender for oss – litt vel mye "syden syden"... Anonymkode: 2fc5d...b41 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:37 #8 Skrevet onsdag kl. 15:37 Tusen takk for kjempegode råd! Anonymkode: 5b9ef...5f5
AnonymBruker Skrevet i går, 05:48 #9 Skrevet i går, 05:48 Kan i allefal anbefale Kamala! Lite,hyggelig plass, med masse små restauranter både langs stranda og i byen. Jeg har bodd på nabo hotellet, sunprime Kamala ( 16 års aldersgrense) mange ganger. Skal tilbake 3 januar, for 2 uker. Elsker å bo midt på stranda!! Anonymkode: abdd5...d3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå