galaxii Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli (endret) Skulle sette på steke ovn en dag og auto sikring slo seg av. Så nå ser jeg at det ikke vil bli mer en 100 grader i ovnen. Er det bare å kjøpe ny? Endret 28. juli av galaxii
TBL12 Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli galaxii skrev (På 28.7.2026 den 20.37): Skulle sette på steke ovn en dag og auto sikring slo seg av. Så nå ser jeg at det ikke vil bli mer en 100 grader i ovnen. Er det bare å kjøpe ny? Noe mer feilsøking bør gjøres. Er stekeovn innenfor garanti? Om feilen er på varmeelement kan element ofte byttes forholdsvis enkelt om det er et kjent merke som det kan skaffes reservedeler til. Jeg fant for ikke så lenge siden feil på et pannekakejern, ledning som hadde flyttet på seg, flyttet ledning tilbake, slik den ikke var i kontakt med selve varmeelementet og det fungerte som normalt igjen. Tilsvarende kan skje i en stekeovn.
galaxii Skrevet 30. juli Forfatter #3 Skrevet 30. juli (endret) TBL12 skrev (23 timer siden): Noe mer feilsøking bør gjøres. Er stekeovn innenfor garanti? Om feilen er på varmeelement kan element ofte byttes forholdsvis enkelt om det er et kjent merke som det kan skaffes reservedeler til. Jeg fant for ikke så lenge siden feil på et pannekakejern, ledning som hadde flyttet på seg, flyttet ledning tilbake, slik den ikke var i kontakt med selve varmeelementet og det fungerte som normalt igjen. Tilsvarende kan skje i en stekeovn. Jeg kjøpte den fra brukt butikk for 8 år siden 🫣 Aner ikke noe om ovnen og er ikke elektriker. Induksjonskomfyr. Endret 30. juli av galaxii
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli galaxii skrev (16 minutter siden): Jeg kjøpte den fra brukt butikk for 8 år siden 🫣 Aner ikke noe om ovnen og er ikke elektriker. Induksjonskomfyr. Da er det nok på tide med ny ja. Anonymkode: 53a7e...04c 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Ja, når den ikke går høyere så fungerer den jo ikke som den skal. Er massevis av fine komfyrer på Finn til en rimelig penge, så ville ha byttet den ut og kjøpt av en der. Lagre søk på komfyr i nærheten. Jeg har gjort det, for vurderer å bytte, og det er ofte noen tilsalgs/gis bort som er fullt brukbare. Anonymkode: 7d264...df2
newman01 Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 23.42): Ja, når den ikke går høyere så fungerer den jo ikke som den skal. Er massevis av fine komfyrer på Finn til en rimelig penge, så ville ha byttet den ut og kjøpt av en der. Lagre søk på komfyr i nærheten. Jeg har gjort det, for vurderer å bytte, og det er ofte noen tilsalgs/gis bort som er fullt brukbare. Anonymkode: 7d264...df2 Den taktikken fungerer ikke spesielt godt lenger. Finn.no sine grådige økonomer har ødelagt hele bruktmarkedet. De skal nå ha betalt for å sende ut automatisk varsel til aktive søkeord. Tenkte å selge noe ubrukt ræl i garasjen, og de skulle ha 69kr for å varsle andre som har slike søkeord. Ganske irriterende når jeg legger ut en annonse på Finn hvor salgspris er 50kr, og så skal Finn ha 69 for prioritert annonse, 50kr for Trygg Betaling og ytterligere 60kr for porto med FiksFerdig. For min del håper jeg det snart kommer en konkurrent som sender Finn i skammekroken
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august newman01 skrev (1 time siden): Den taktikken fungerer ikke spesielt godt lenger. Finn.no sine grådige økonomer har ødelagt hele bruktmarkedet. De skal nå ha betalt for å sende ut automatisk varsel til aktive søkeord. Tenkte å selge noe ubrukt ræl i garasjen, og de skulle ha 69kr for å varsle andre som har slike søkeord. Ganske irriterende når jeg legger ut en annonse på Finn hvor salgspris er 50kr, og så skal Finn ha 69 for prioritert annonse, 50kr for Trygg Betaling og ytterligere 60kr for porto med FiksFerdig. For min del håper jeg det snart kommer en konkurrent som sender Finn i skammekroken Oj, det er i så fall elendige nyheter! Har du kilde/link til at dette gjelder generelt, eller er det kanskje kun i utvalgte kategorier? Finner ikke info ved et raskt søk hos Finn. Hvis det er slik så slår det negativt ut for både kjøpere og selgere: Som kjøper på jakt etter noe spesielt kan du altså ikke stole på at du får varsling når det dukker opp aktuelle objekter, men må sjekke manuelt i tillegg? Høres jo veldig merkelig ut. Anonymkode: 6c023...c80
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august newman01 skrev (1 time siden): Den taktikken fungerer ikke spesielt godt lenger. Finn.no sine grådige økonomer har ødelagt hele bruktmarkedet. De skal nå ha betalt for å sende ut automatisk varsel til aktive søkeord. Tenkte å selge noe ubrukt ræl i garasjen, og de skulle ha 69kr for å varsle andre som har slike søkeord. Ganske irriterende når jeg legger ut en annonse på Finn hvor salgspris er 50kr, og så skal Finn ha 69 for prioritert annonse, 50kr for Trygg Betaling og ytterligere 60kr for porto med FiksFerdig. For min del håper jeg det snart kommer en konkurrent som sender Finn i skammekroken Jeg har ikke vært borti å måtte betale for lagret søk? Når det gjelder det andre du nevner, så er jo beløpet for porto det samme som man ellers ville ha betalt (om ikke mer ellers?). Trygg betaling er en sikkerhet. Likevel må man jo ikke bruke Fiks ferdig, og ved kjøp/salg av komfyr så er det jo temmelig uaktuelt. Da henter man. Anonymkode: 7d264...df2
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august Hvis du ikke har bruksanvisningen kan du google merke + modell + bruksanvisning. Som regel er det et skjema for feilsøking i bruksanvisningen. Eller kontakt en forhandler av merket. Det kan jo tenkes at det er noe som er lett å fikse. Anonymkode: c7fb7...e14
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august galaxii skrev (På 30.7.2026 den 23.14): Jeg kjøpte den fra brukt butikk for 8 år siden 🫣 Aner ikke noe om ovnen og er ikke elektriker. Induksjonskomfyr. Hadde ikke brukt noe mer tid på den, når den er kjøpt brukt for 8 år siden, ikke holder temp, og kan ha kortslutning. Anonymkode: 88bb7...b14
newman01 Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Oj, det er i så fall elendige nyheter! Har du kilde/link til at dette gjelder generelt, eller er det kanskje kun i utvalgte kategorier? Finner ikke info ved et raskt søk hos Finn. Hvis det er slik så slår det negativt ut for både kjøpere og selgere: Som kjøper på jakt etter noe spesielt kan du altså ikke stole på at du får varsling når det dukker opp aktuelle objekter, men må sjekke manuelt i tillegg? Høres jo veldig merkelig ut. Anonymkode: 6c023...c80 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke vært borti å måtte betale for lagret søk? Når det gjelder det andre du nevner, så er jo beløpet for porto det samme som man ellers ville ha betalt (om ikke mer ellers?). Trygg betaling er en sikkerhet. Likevel må man jo ikke bruke Fiks ferdig, og ved kjøp/salg av komfyr så er det jo temmelig uaktuelt. Da henter man. Anonymkode: 7d264...df2 Det er gratis å ha lagrede søk, men Finn sender ikke ut e-post for artikler som legges ut uten at selger betaler 69-229kr for tjenesten. Så som selger må man nå ha ekstrem tålmodighet og vente på at noen aktivt søker på det de skal ha, eller så må man betale 69kr til Finn for at de skal sende ut epost til slike som dere. Endret 3. august av newman01
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august newman01 skrev (39 minutter siden): Det er gratis å ha lagrede søk, men Finn sender ikke ut e-post for artikler som legges ut uten at selger betaler 69-229kr for tjenesten. Så som selger må man nå ha ekstrem tålmodighet og vente på at noen aktivt søker på det de skal ha, eller så må man betale 69kr til Finn for at de skal sende ut epost til slike som dere. Har du link eller kilde til dette, for finner ikke info som tilsier at dette stemmer hos Finn? Gjelder det kanskje kun epost-varsler og ikke push? Jeg har mange søk inne, og her ramler det inn annonser gjennom hele dagen. Mye av dette er saker jeg nekter å tro at noen har betalt ekstra for. Jeg har også hatt et par salg etter rydding den siste uken, og har ikke noe minne om at jeg fikk noe "tilbud" om å betale for at potensielle kjøpere. I tillegg er jeg en som følger interessert med på statistikksiden til Finn, og ser kjapt hvor mange som får pushvarsler på mine annonser, uten at jeg har betalt en krone? Anonymkode: 6c023...c80 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august newman01 skrev (2 timer siden): Den taktikken fungerer ikke spesielt godt lenger. Finn.no sine grådige økonomer har ødelagt hele bruktmarkedet. De skal nå ha betalt for å sende ut automatisk varsel til aktive søkeord. Tenkte å selge noe ubrukt ræl i garasjen, og de skulle ha 69kr for å varsle andre som har slike søkeord. Ganske irriterende når jeg legger ut en annonse på Finn hvor salgspris er 50kr, og så skal Finn ha 69 for prioritert annonse, 50kr for Trygg Betaling og ytterligere 60kr for porto med FiksFerdig. For min del håper jeg det snart kommer en konkurrent som sender Finn i skammekroken Da tror jeg du har misforstått, det er ekstra reklame finn tar betalt for. Den vanlige hvor man kan få push varsel eller eller blir med på mail til de som har bedt om annonser med bestemte søkerord er der fremdeles. Jeg bruker dette daglig selv og har aldri betalt for ekstra synlighet. (La nettopp ut en ny annonse for å sjekke, og det er som det alltid har vært). Anonymkode: 701b8...acb
Sniff76 Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august Har aldri betalt for ekstra synlighet eller varsler. Folk får push-varsler når de har lagrede søk. 1
Vibelator Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august galaxii skrev (På 30.7.2026 den 23.14): Jeg kjøpte den fra brukt butikk for 8 år siden 🫣 Aner ikke noe om ovnen og er ikke elektriker. Induksjonskomfyr. Skru av sikringen i sikringsskap en stund Pleier hjelpe
newman01 Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tror jeg du har misforstått, det er ekstra reklame finn tar betalt for. Den vanlige hvor man kan få push varsel eller eller blir med på mail til de som har bedt om annonser med bestemte søkerord er der fremdeles. Jeg bruker dette daglig selv og har aldri betalt for ekstra synlighet. (La nettopp ut en ny annonse for å sjekke, og det er som det alltid har vært). Anonymkode: 701b8...acb Da har jeg misforstått presentasjonen av pluss- og premiumspakken da... Litt merkelig presentasjon av fordeler ved å betale for Pluss da. "Varsling til relevante interessenter" kunne da nesten vært fjernet. Eller nevnt i standard annonse.
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august newman01 skrev (24 minutter siden): Da har jeg misforstått presentasjonen av pluss- og premiumspakken da... Litt merkelig presentasjon av fordeler ved å betale for Pluss da. "Varsling til relevante interessenter" kunne da nesten vært fjernet. Eller nevnt i standard annonse. "Glad" for at du forhåpentligvis har misforstått akkurat dette, for det ville vært en lite gunstig løsning både for selgere og kjøpere. Men ellers enig i at de er litt "lure" i sin kommunikasjon av tilleggstjenester som kan kjøpes. Dessuten tester de nå ut kundenes betalingsvillighet ved annonsering i enkelte kategorier. Skulle legge ut noe utstyr til bil/mc, og da måtte jeg betale (tror det var rundt 30kr?). Vet ikke om dette gjelder andre kategorier også. Haken med det hele er at Finn "eier" markedet. Tidligere måtte vi betale noen kroner for å annonsere. Så var det for endel år siden et annet konsern som lå i startgropa for å ta opp konkurransen. Da ble det gratis å annonsere på Finn (Smart move). De har vært enerådende så lenge og har investert så mye at det skal bli tøft å ta opp den fighten tror jeg. Hvis en ny aktør forsøker seg vil Vend, som eier Finn, bare justere ned priser og gjøre det gunstigst å fortsette å bruke Finn – helt til ny aktør kaster inn håndkleet. Anonymkode: 6c023...c80
AnonymBruker Skrevet 3. august #18 Skrevet 3. august galaxii skrev (På 28.7.2026 den 20.37): Skulle sette på steke ovn en dag og auto sikring slo seg av. Så nå ser jeg at det ikke vil bli mer en 100 grader i ovnen. Er det bare å kjøpe ny? Vanligvis så skyldes det kortsluttingsskade pga støv og skittent vann nær stikkontakt området - hvis en ikke rengjør ting, så går det i stykker (opplevd til og med den class ohlson stikkontakt med overspenningsvern og kortslutningsvern gikk i stykker, pga støv... så rengjøring er eneste som hjelper) Anonymkode: aa842...940
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå