Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe gave til 1-åring. Mor nevnte at ting til bhg-start var ønskelig, skulle sende liste men har ikke fått enda og begynner å få dårlig tid. 

Tips til typiske ting man kan ha behov for ? Andre ting utover klær/utetøy? 

Anonymkode: 4020c...ad4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sekk, matboks, drikkeflaske, pose til skiftetøy (de fleste har dette i form av flerbruksposer/plastposer osv., men kanskje litt stas med en mer personlig?), tøfler/innesko. Det er ikke så mye de trenger til bhgstart, utover klær og utetøy. I hvert fall så trengte ikke vi det til våre.

Men av klær vi tok mye i bruk særlig i bhg; antiskli sokker/strømpebukser med antiskli (veldig praktisk om de har antiskli på knærne også), tøfler/myke innesko, tynne ullvotter (veldig praktisk å bruke inni regnvotter - og vi brukte MYE tynne ullvotter, og de var ofte på vask, så vi hadde sikkert 20 par på et tidspunkt). 

Anonymkode: f25b7...03f

AnonymBruker
Skrevet

Matboks eller flaske i rustfritt stål/silikon.  Ullundertøy, ullsokker. Uforede regnvotter + tynne ullvotter til å ha inni.

Anonymkode: ba957...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Matboks eller flaske i rustfritt stål/silikon.  Ullundertøy, ullsokker. Uforede regnvotter + tynne ullvotter til å ha inni.

Ullsokker uten antiskli, da gummidottene leder kulde og ikke er egnet til utebruk... 

Innetøffler, så er tynne skinnsko gode, sånne uten stiv såle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utstøt er jo supert å kjøpe, mye på salg på barnas hus nå også.

Tøfler ville jeg ikke kjøpt , ikke mange steder man må Bruke det.

men ellers er matboks og drikkeflaske fint å kjøoe

Anonymkode: 6bf09...15b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Her fikk ikke barna bruke stålflaske. Ble altfor kaldt vinterstid (de hadde flaskene utendørs ved utelek, for lett tilgjengelighet). Ikke alle er enkle å vaske heller. Samme gjelder matbokser i stål.

AnonymBruker
Skrevet

Nå sier du ingenting om budsjett eller kjønn på barnet.

Sokker, underttøy, votter og matbokser er kjedelig og basis ting som foreldrene kjøper uansatt. Så jeg hadde enten kjøpt et sitteunderlag i ull eller hvis det er jente en ullkjole.

Anonymkode: 8e2ff...df3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå sier du ingenting om budsjett eller kjønn på barnet.

Sokker, underttøy, votter og matbokser er kjedelig og basis ting som foreldrene kjøper uansatt. Så jeg hadde enten kjøpt et sitteunderlag i ull eller hvis det er jente en ullkjole.

Anonymkode: 8e2ff...df3

Glemte jo det selvfølgelig. Det er jente, budsjett 5-800 kr. Sjekket opp og andte har allerrde kjøpt sekk, tøfler, matboks, så da utgår det. Da er det vel nesten bare klær igjen

Anonymkode: 4020c...ad4

Skrevet

I vår barnehage får barna sekk og vannflaske ved oppstart. De får camelbak flaske som jeg syntes var veldig kjekk, for man kan bytte ut tuten etterhvert som den blir tygget i stykker (for den blir tygget i stykker).

Enkle basisklær var gull til barnehagen. Vi fikk joggebukser og bodyer (både ull og bomull) og det har blitt flittig brukt, og kjekt at det ikke var «for fine» klær, for det har vært brukt hardt. Mellomlagsklær i ull er fint. Det har vårt barn brukt både under dress, og i vogn ved soving. Ellers tenker jeg det er fint med votter (regnvotter, vintervotter), balaklava (kivat sine har vi likt veldig godt, men de er dyre) og sånne ting. Det er slikt det er kjekt å ha ekstra av pga vask.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her fikk ikke barna bruke stålflaske. Ble altfor kaldt vinterstid (de hadde flaskene utendørs ved utelek, for lett tilgjengelighet). Ikke alle er enkle å vaske heller. Samme gjelder matbokser i stål.

Det tenker jeg er en temmelig unik problemstilling for deres barnehage..

• Liker 2
Skrevet

Siden sekk m.m. er kjøpt ville jeg vurdert feks ett sett med ullundertøy, det er alltid godt å ha og en fin gave. Finner du til en hyggelig pris kan du jo vurdere å kjøpe to sett eller kjøpe ett sett og noe annet i tillegg, feks en bok, leke el. Selv om det ikke er direkte til bhg start. Evt matboks/drikkeflaske uten plast feks koster litt mer enn de aller billigste og er fine gaver. Kanskje bestille en personlig en med navn på el. 

En av mine favoritt leker for de aller minste er sånn helt basic løpe/balansesykkel, gjerne med doble plast hjul for å være enda stødigere enn de som ser ut som en ekte sykkel uten pedaler. Ofte har disse også "innebygde" leker i seg. Det var den absolutt mest populære leken her i huset fra ca 1.5 års alder og lever ge fremover, både ute og inne. Den ble "syklet på" og lekt med i timesvis. 

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker vi har fått fra småbarnsavdelingen:

Todelt regnsett til varme regndager

Foret regndress til kalde regndager

Mellomlag i ull til soving ute i vogn - jakke og bukse eller heldress

Varmt ullteppe og sovepose til soving ute i vogn

Ullue, ullhals (gjerne balaklava så slipper man to deler), ullvotter og tykke ullsokker til soving ute i vogn

Regnvotter ble aldri brukt fordi barna nektet å ha dem på

Vinderdress (barnehagen foretrakk det fremfor todelt for enkel påkledning)

Vinterstøvler/-sko

Fleecejakke 

Spør om barnets størrelse før du handler

Anonymkode: 70bf1...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...