Gå til innhold

Dere som leier lager, hva lagrer dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri hatt behov for lager. Jeg er en som sparer fremfor å kaste. Er dere som har lager opptatt av å spare på gamle ting?

Hva er det der inne og hvorfor?

Anonymkode: 9b43c...73f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man flytter så er det vanlig med lager 

Anonymkode: b1e74...bc6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Jeg har alltid bare tatt med meg tingene mine til mitt nye bosted.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen bor midlertidig andre plasser mellom boliger
Eneste gang jeg har hatt behov for lager er da jeg var imellom bolig, var 1.5 mnd der jeg bodde hos familie ettersom jeg solgte bolig før overtakelse på ny bolig. Da leide jeg lager til møbler og diverse som skulle med til ny bolig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke alle som kjøper noe nytt før det gamle er solgt. 

Jeg leide lager til alt jeg eide, og et rom til meg selv imellom to boliger.

Anonymkode: 73942...835

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde i en liten leilighet med to barnehagebarn, med ingen oppbevaringsmuligheter. Vi hadde mange møbler for å få hverdagen til å gå rundt. Feks ekstra skoskap i gangen, masse kommoder i stue etc. Megler anbefalte at vi tok vekk alt overflødig og mye av møblene pga bilder og visninger. Så vi pakket alt vi ikke trengte, alle møblene hun ville ha vekk og sesongting (dette var rett etter vinteren) og satt på lager. 

Brukte også lageret til å oppbevare møbler vi kjøpte til nye huset før vi flyttet dit. Hadde lageret i ca. 5mnd. 

Anonymkode: c16e9...638

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for å leie lager. Jeg tenker man ikke bør eie mer enn man har plass til. 

en venninne av meg har leid et lager i sikkert ti år eller mer. Hun samler på alt, kaster ingenting, og shopper mye «kjekt å ha» ting på salg. Ting hun ser for seg at hun skal bruke i fremtiden, når hun får flere barn, når hun får ny hund, når hun får større hus osv., planer som ikke er realistiske i det hele tatt. 

broren min leier et lager, men der har han verktøy, maskiner, materialer og slikt (jobber selvstendig, og trenger så mye at det umulig kan oppbevares hjemme eller i bil)

Anonymkode: f02ed...0e3

Skrevet

På lageret har vi klær som den eldste har vokst i fra, men som den yngste er for liten for enda. Feks står str 98 og 104 på lager, mens yngste bruker str 86 og delvis 92 nå.  Vi har også lagret klær i str 50 - 80, som vi har der som skal selges etterhvert om vi ikke får en til. Totalt har vi vel 10 kasser med barneklær bare i str 50 - 80.  Ellers har vi en gammel seng der som jeg har arvet, men som jeg har enda ikke har hatt råd til å skaffe spesialmadresser til (mål 90 × 190). Ellers er det noen sykler der oppe til når barna blir eldre.

Har dessverre lite med lagringsplass hjemme, så lagringsplass hjemme går til akebrett, julepynt, og diverse sesong varer. 

Skrevet

Jeg bodde i en liten 1 roms når jeg plutselig fikk møbler til et hekt rekkehus. Måtte leie lager til jeg fikk en større bolig. Leide i 4-5 måneder. 

Vurderer nå å nedgradere bolig for en periode og leie møblert fordi jeg får ikke jobb her jeg bor og vil prøve meg en annen plass, men ønsker ikke å selge/kaste alt jeg eier og har. Har ting fra arv og fra jeg var barn som jeg ikke er klar for å gjøre meg av med og mange unike ting. Så vurderer å leie lager igjen. 

Anonymkode: 378be...125

Skrevet
tussi84 skrev (11 minutter siden):

Ellers har vi en gammel seng der som jeg har arvet, men som jeg har enda ikke har hatt råd til å skaffe spesialmadresser til (mål 90 × 190). Ellers er det noen sykler der oppe til når barna blir eldre.

Yoko skummadrass - Vendbare madrasser https://share.google/2fKghxGOmx0FtHdwH

Anonymkode: 0ded0...452

Skrevet

Leide lager da vi pakket bort ting før visning av forrige hus. Da vi flyttet inn i nytt hus savnet jeg ingenting av det som stod på lageret 😂 Hadde lyst til å bare kaste nøkkelen, men vi måtte jo tømme det. Har altfor mye ting så har kjørt en heftig runde med opprydding nå. 

Skrevet

Noen leier lager til 3000 i måneden for å  oppbevare vaskemaskin som er til overs og lignende

Anonymkode: 794c4...bf6

Skrevet

Har aldri hatt behov for lager. Jeg er en som sparer fremfor å kaste. Er dere som har lager opptatt av å spare på gamle ting?

Hva er det der inne og hvorfor?

Jeg eier en lager boks ca 500m fra hjemmet 

Bruker det som syrom/hobbyrom og pauserom

Anonymkode: e659b...2a4

Skrevet

Flyttet fra stor enebolig til liten leilighet.Ikke alt jeg har lyst til å kvitte meg med.

Anonymkode: c125e...008

Skrevet

Vanlig? Ingen i min omgangskrets som har benyttet lager ved flytting.

Anonymkode: e5d13...139

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen leier lager til 3000 i måneden for å  oppbevare vaskemaskin som er til overs og lignende

Anonymkode: 794c4...bf6

3000 kr i mnd var et ekstremt dyrt lager...

Anonymkode: c125e...008

Skrevet

Vi har hatt et lager lenge, planen var å si opp nå.

Men så døde svigermor, og vi har noen ting som er ønskelig å beholde iallefall i en periode.

Jeg tenker vi må gå med hard hånd gjennom dette og selge/kaste. 

Anonymkode: e603a...f4b

• Liker 1
Skrevet

Har brukt lager i forbindelse med flytting. Satte store møbler + en del flytteesker på lager mens jeg bodde hos pappa og venta på å få flytte inn i ny leilighet. Fikk ikke plass til alt i nye leiligheta heller, så endte opp med å selge eller gi vekk noe. Bytta til mindre bolig i forbindelse med samlivsbrudd. Eksen tok med seg nesten ingenting, og ville heller bli kjøpt ut av møblene. 

Søstera mi leide lager i byen hun bodde i, da hun flytta ut av bofelleskapet. Var vanskelig å få henne ut og tingene pakka ned. Hun var ganske deprimert. Måtte slutte på studiet og klarte såvidt å jobbe litt. Men alt gjorde henne sliten. Så for å i det hele tatt få henne ut, var vi 2 fra familien innom for å rydde, pakke ned, kaste og vaske. Mens hun endelig tok seg en dusj. Så satte vi småmøbler og store esker på lager i den byen, og kjørte koffert og småesker til vår by og på lager her. Seinere tok de toget dit og leieflyttebil med tingene fra det tømte lageret, og satte det også på lager her. Søstera mi klarte ikke administrere noen av disse lagrene selv; det gjorde jeg, og så betalte hun meg. Nå ordner hun det selv, og har endelig flytta fra pappa til ei venninne med stort hus, og begynt å studere igjen. Nå skal hun si opp det siste lageret og begynne å rydde ut av eskene.

Anonymkode: f7dfc...6bf

Skrevet

Men herregud, det er jo nettopp derfor man bruker lager. Det er ikke sånn at man alltid kan flytte rett fra én bolig og inn i den nye samme dag. Noen ganger må man flytte ut før man får tilgang til den nye boligen, eller man har en periode mellom boligene hvor man trenger et sted å oppbevare tingene sine. Det er jo nettopp da det er praktisk å ha et lager.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanlig? Ingen i min omgangskrets som har benyttet lager ved flytting.

Anonymkode: e5d13...139

Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for dem du kjenner, men jeg har selv brukt lager i forbindelse med flytting, og det er noe jeg opplever at ganske mange gjør. Da jeg solgte min første leilighet, flyttet jeg sammen med samboeren min, men vi ønsket å bo sammen noen måneder før vi tok steget videre og kjøpte noe sammen. I mellomtiden hadde vi derfor behov for et sted å oppbevare tingene våre.

Jeg skjønner derfor ikke helt hvorfor dere synes det er så utrolig rart å bruke lager i forbindelse med flytting. Det er jo nettopp derfor slike lager finnes. Det er ikke alltid man kan flytte direkte fra én bolig til en annen. Noen må flytte ut av den gamle boligen før den nye er klar, noen venter på overtakelse, noen skal bo midlertidig hos familie eller venner, og andre skal leie en bolig en periode før de kjøper noe permanent.

Det kan også være at man flytter sammen med en partner og plutselig har dobbelt opp av møbler og andre eiendeler, eller at man skal flytte til en mindre bolig og trenger tid til å sortere hva man faktisk skal beholde. Noen flytter til en annen by eller et annet land og trenger et sted å oppbevare tingene sine mens de ordner bolig. Det finnes altså mange helt vanlige grunner til at folk trenger et mellomlager.

Så nei, jeg synes virkelig ikke det er spesielt rart at folk bruker lager i forbindelse med flytting. Det er faktisk ganske praktisk når man ikke har mulighet til å flytte alle eiendelene sine direkte fra én bolig til en annen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...