AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:45 #1 Skrevet mandag kl. 20:45 Min samboer holder ting skjult, han nekter å fortelle meg ting om fortiden sin. Han sier det er ubehagelig for han å snakke om. Vi har vært sammen i snart to år og bor sammen. Jeg vet ikke om jeg vil klare å være i et forhold hvor min partner ikke kan være åpen og ærlig om fortiden sin, når jeg selv er en åpen og ærlig person… jeg føler meg utrygg på han når han holder ting skjult. Anonymkode: 19701...e33 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:48 #2 Skrevet mandag kl. 20:48 Kan du komme med et eksempel på hva han ikke ønsker å snakke om? Anonymkode: 87a6f...43a 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:49 #3 Skrevet mandag kl. 20:49 Hvorfor må du vite om ting i fortiden egentlig? Hva vil det si for forholdet? Vil det gi forholdet noe positivt? Er det din usikkerhet som krever det det? Anonymkode: bbe5a...b73 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:50 #4 Skrevet mandag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må du vite om ting i fortiden egentlig? Hva vil det si for forholdet? Vil det gi forholdet noe positivt? Er det din usikkerhet som krever det det? Anonymkode: bbe5a...b73 For meg er det viktig å vite om fortiden til personen jeg ser for meg resten av livet med. Når jeg ikke har vært en del av hans fortid er det viktig for meg slik at jeg kan føle at jeg kjenner han 100%. Jeg tenker at det ikke er urimelig å ønske i et forhold. Anonymkode: 19701...e33 1 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:55 #5 Skrevet mandag kl. 20:55 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg er det viktig å vite om fortiden til personen jeg ser for meg resten av livet med. Når jeg ikke har vært en del av hans fortid er det viktig for meg slik at jeg kan føle at jeg kjenner han 100%. Jeg tenker at det ikke er urimelig å ønske i et forhold. Anonymkode: 19701...e33 Kan du komme med eksempler? Anonymkode: 87a6f...43a 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:58 #6 Skrevet mandag kl. 20:58 Hva er det han syns er ubehagelig å snakke om? Jeg syns det er ufint å ikke respektere at han ikke ønsker å snakke om ting i fortiden sin. Anonymkode: a3a06...b76 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:04 #7 Skrevet mandag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er det han syns er ubehagelig å snakke om? Jeg syns det er ufint å ikke respektere at han ikke ønsker å snakke om ting i fortiden sin. Anonymkode: a3a06...b76 Vi var begge enige fra start at i et forhold er det viktigste åpenhet og ærlighet. Jeg kom fra et forhold hvor min forrige partner løy og holdt ting skjult, så dette er noe jeg har vært veldig klar på at jeg ikke ønsker i et nytt forhold, noe han var helt enig i. For uten tillit og åpenhet, hva sitter man igjen med det? Jeg føler meg nesten lurt, flere ting han har løyet om som han har innrømmet i ettertid også. Jeg ønsker ikke å gå inn på hva, for det vet jeg jo ikke heller. Vil ikke utlevere han helt her inne. Anonymkode: 19701...e33
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:05 #8 Skrevet mandag kl. 21:05 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For meg er det viktig å vite om fortiden til personen jeg ser for meg resten av livet med. Når jeg ikke har vært en del av hans fortid er det viktig for meg slik at jeg kan føle at jeg kjenner han 100%. Jeg tenker at det ikke er urimelig å ønske i et forhold. Anonymkode: 19701...e33 Men HVA presis er det han ikke ønsker snakke om? Dersom han ikke ønsker å dele antall partnere, sexyelle erfaringer etc så er det definitivt innafor. Jeg ville synes din interesse i dem var suspekt. Dersom det er type «hva gjorde du de 3 årene av ditt liv som er helt blanke mellom universitetetet og din første jobb» og han nekter å svare? Da er vi et annet sted. Har han vært i fengsel, liksom? Anonymkode: ba6af...0bc 8 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:06 #9 Skrevet mandag kl. 21:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi var begge enige fra start at i et forhold er det viktigste åpenhet og ærlighet. Jeg kom fra et forhold hvor min forrige partner løy og holdt ting skjult, så dette er noe jeg har vært veldig klar på at jeg ikke ønsker i et nytt forhold, noe han var helt enig i. For uten tillit og åpenhet, hva sitter man igjen med det? Jeg føler meg nesten lurt, flere ting han har løyet om som han har innrømmet i ettertid også. Jeg ønsker ikke å gå inn på hva, for det vet jeg jo ikke heller. Vil ikke utlevere han helt her inne. Anonymkode: 19701...e33 Men det er veldig vanskelig å gi deg noen fornuftige svar når du ikke vil si noe om hva du mener han skjuler. Anonymkode: 87a6f...43a 11 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:10 #10 Skrevet mandag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi var begge enige fra start at i et forhold er det viktigste åpenhet og ærlighet. Jeg kom fra et forhold hvor min forrige partner løy og holdt ting skjult, så dette er noe jeg har vært veldig klar på at jeg ikke ønsker i et nytt forhold, noe han var helt enig i. For uten tillit og åpenhet, hva sitter man igjen med det? Jeg føler meg nesten lurt, flere ting han har løyet om som han har innrømmet i ettertid også. Jeg ønsker ikke å gå inn på hva, for det vet jeg jo ikke heller. Vil ikke utlevere han helt her inne. Anonymkode: 19701...e33 Men fortiden hans er ikke en del av forholdet deres. Anonymkode: a3a06...b76 9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:11 #11 Skrevet mandag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min samboer holder ting skjult, han nekter å fortelle meg ting om fortiden sin. Han sier det er ubehagelig for han å snakke om. Vi har vært sammen i snart to år og bor sammen. Jeg vet ikke om jeg vil klare å være i et forhold hvor min partner ikke kan være åpen og ærlig om fortiden sin, når jeg selv er en åpen og ærlig person… jeg føler meg utrygg på han når han holder ting skjult. Anonymkode: 19701...e33 Skulle ikke flyttet sammen så tidlig. Skulle blitt kjent først. Anonymkode: 1fcdc...3c9 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:11 #12 Skrevet mandag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men HVA presis er det han ikke ønsker snakke om? Dersom han ikke ønsker å dele antall partnere, sexyelle erfaringer etc så er det definitivt innafor. Jeg ville synes din interesse i dem var suspekt. Dersom det er type «hva gjorde du de 3 årene av ditt liv som er helt blanke mellom universitetetet og din første jobb» og han nekter å svare? Da er vi et annet sted. Har han vært i fengsel, liksom? Anonymkode: ba6af...0bc AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er veldig vanskelig å gi deg noen fornuftige svar når du ikke vil si noe om hva du mener han skjuler. Anonymkode: 87a6f...43a Det har ingenting med hans tidligere partnere å gjøre. Dette er mer seriøst, jeg tror han skjuler noe økonomisk som kan ha negativ effekt for meg dersom vi gifter oss i fremtiden. Og jeg vet han har sittet inne for en del år tilbake, uten å utlevere historien hans så handlet han i selvforsvar den gangen. Men det virker som det er mye, mye mer han ikke forteller. Noe som gjør at han er redd for at jeg vil si at jeg ikke ønsker å fortsette forholdet. Anonymkode: 19701...e33 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:12 #13 Skrevet mandag kl. 21:12 Det er utrolig vanskelig å gi konkrete svar uten noen eksempler på hva han ikke vil dele. Samtidig forstår jeg at man ønsker å vite viktige ting om sin partner. For eksempel om de har en historie med vold, utroskap, gambling, alkoholproblemer eller rus. Det synes jeg er helt innafor å "kreve" innblikk i dersom man anser hverandre som potensielle livspartnere. Dersom han ikke vil dele dette er det så klart helt i orden, det er ene og alene opp til ham. Men da blir jo isåfall konsekvensen at du må finne deg noen andre. Anonymkode: c281c...eff 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:12 #14 Skrevet mandag kl. 21:12 Jeg synes også at det blinker noen varsellamper hvis alt er "hemmelig" og fortiden ikke skal snakkes om. Siden du ikke har lyst til å nevne noe, kan det tenkes at han har vært kriminell, drevet med narkotika eller lignende? En person med for eksempel fortid som narkoman betyr virkelig noe å få klarhet i, det samme om han har sonet. Det må jo være noe som ikke tåler dagens lys, siden han holder det skjult. Antar at det ikke handler om antall damer... Anonymkode: 90e9b...9e5 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:13 #15 Skrevet mandag kl. 21:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle ikke flyttet sammen så tidlig. Skulle blitt kjent først. Anonymkode: 1fcdc...3c9 Jeg trodde jeg kjente han, eller, jeg kjenner jo den han er nå. Men for at jeg skal føle meg trygg med en partner, og at jeg kjenner partneren min inn og ut vil jeg også vite om barndom, oppvekst osv. Jeg trodde jeg visste alt men tydeligvis ikke. Anonymkode: 19701...e33
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:14 #16 Skrevet mandag kl. 21:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har ingenting med hans tidligere partnere å gjøre. Dette er mer seriøst, jeg tror han skjuler noe økonomisk som kan ha negativ effekt for meg dersom vi gifter oss i fremtiden. Og jeg vet han har sittet inne for en del år tilbake, uten å utlevere historien hans så handlet han i selvforsvar den gangen. Men det virker som det er mye, mye mer han ikke forteller. Noe som gjør at han er redd for at jeg vil si at jeg ikke ønsker å fortsette forholdet. Anonymkode: 19701...e33 Ok, da kan jeg forstå din bekymring. Hvis du føler deg utrygg så er jo dette tydeligvis et forhold du ikke burde være i. Du kan sikkert eventuelt leie inn en privat etterforsker, men er det verdt det å gå så drastisk til verks liksom? Anonymkode: 87a6f...43a 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:15 #17 Skrevet mandag kl. 21:15 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trodde jeg kjente han, eller, jeg kjenner jo den han er nå. Men for at jeg skal føle meg trygg med en partner, og at jeg kjenner partneren min inn og ut vil jeg også vite om barndom, oppvekst osv. Jeg trodde jeg visste alt men tydeligvis ikke. Anonymkode: 19701...e33 Helt enig med deg. Still ultimatum. Enten er han åpen med deg og forteller alt, eller så går du. Å starte et forhold/samboerskap på slike premisser, det blir vanskelig. Anonymkode: 90e9b...9e5 1 1
Luckiness Skrevet mandag kl. 21:17 #18 Skrevet mandag kl. 21:17 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi var begge enige fra start at i et forhold er det viktigste åpenhet og ærlighet. Jeg kom fra et forhold hvor min forrige partner løy og holdt ting skjult, så dette er noe jeg har vært veldig klar på at jeg ikke ønsker i et nytt forhold, noe han var helt enig i. For uten tillit og åpenhet, hva sitter man igjen med det? Jeg føler meg nesten lurt, flere ting han har løyet om som han har innrømmet i ettertid også. Jeg ønsker ikke å gå inn på hva, for det vet jeg jo ikke heller. Vil ikke utlevere han helt her inne. Anonymkode: 19701...e33 Hvis dere begge ønsket ærlighet, så bør du respektere hans ærlighet om at han ikke vil snakke om fortiden. Eneste jeg kan forstå at man vil vite er dersom en partner tidligere har vært kriminell, i alle fall på en slik måte som har gått utover andre mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:17 #19 Skrevet mandag kl. 21:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har ingenting med hans tidligere partnere å gjøre. Dette er mer seriøst, jeg tror han skjuler noe økonomisk som kan ha negativ effekt for meg dersom vi gifter oss i fremtiden. Og jeg vet han har sittet inne for en del år tilbake, uten å utlevere historien hans så handlet han i selvforsvar den gangen. Men det virker som det er mye, mye mer han ikke forteller. Noe som gjør at han er redd for at jeg vil si at jeg ikke ønsker å fortsette forholdet. Anonymkode: 19701...e33 Det blir noe helt annet enn at han ikke vil legge ut om tidligere kjærester. Jeg tror den ugne følelsen din har noe for seg. Kom deg unna. Anonymkode: 42f29...502 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:18 #20 Skrevet mandag kl. 21:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, da kan jeg forstå din bekymring. Hvis du føler deg utrygg så er jo dette tydeligvis et forhold du ikke burde være i. Du kan sikkert eventuelt leie inn en privat etterforsker, men er det verdt det å gå så drastisk til verks liksom? Anonymkode: 87a6f...43a Jeg synes ikke det skal være nødvendig å gå så drastisk til verk, da gjør jeg det heller slutt. Jeg synes det bare er så innmari stygt og dårlig gjort og ikke fortelle meg sannheten, for på den måten frarøver han meg mitt valg om jeg vil fortsette forholdet med han eller ikke. Sånn som ting er nå, så tar han valget for meg. Og det er jo ikke greit, jeg synes det er ubehagelig å vite at det er noe han holder skjult for meg, noe så ille som gjør at han tror jeg vil gå fra han om han forteller det. Anonymkode: 19701...e33 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå