AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli I dag var jeg vitne (heldigvis ikke en del av det) en situsajson som var veldig ubehagelig. Jeg var ikke en del av dette, men jeg kunne gjerne vært det da jeg er veldig skyldig i å gjøre det samme 🫣 Så jeg er litt usikker på hvem som har rett, og hva andre tenker om dette. 1. Er det greit for andre å leke i et borettslag eller lignende sin lekeplass? 2. Er det greit å låne leker som ligger igjen på lekeplassen? Selv om det har navn på? Ungen lekte på en lekeplass i et borettslag i dag, og det var en annen unge der også som lekte. Denne ungen lekte i sandkassen med leker som lå der. Etter en stund kom en dame og skjelte ut foreldren til denne ungen, fordi det var frekt å leke med lekene til ungen hennes, og hun måtte da få.kunne legge igjen leker uten at andre misbrukte det. Og hun var fobannet over at denne personen ikke bodde der, og det var ikke greit å bruke lekeplassen da. (Ungen hennes var ikke med. Og jeg bor heller ikke der.) Anonymkode: f759d...075
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Den dama kan ta seg en bolle. Lekeplasser er fritt frem, og hvis du legger igjen leker ute må du forvente at de blir brukt av andre unger. Anonymkode: f8f03...2fd 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Jeg bor i borettslag, og det er omtrent daglig fremmede barn på «vår» lekeplass. Noen ganger er det en hel barnehageavdeling her. Aldri tenkt på at det ikke skulle være greit. Det bor ikke så mange barn her, så fint at den blir brukt tenker nå jeg. Anonymkode: 6af06...59c 8 2
NoaideBiehtar Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Ja og ja, begge deler er greit. Vil man ikke at andre leker med tingene kan man ikke la det ligge og slenge i fellesområder. 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Vi bor i et rekkehus og har flere lekeplassområder tilhørende disse husene. De brukes av barnefamilier rundt omkring i nabolaget som ikke bor i våre rekkehus, og det synes jeg er helt greit. Vi kan jo også finne på å stikke innom en lekeplass til et borettslag om vi går tur fordi der en helg dersom man ikke vil at andre barn skal leke med tingene til sine egne barn er det helt greit, men da må man ta dem med hjem og ikke la de slenge på en offentlig plass, tenker jeg Anonymkode: bb887...187 4 1
AprilLudgate Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli Ja, og ja. Det man ikke vil dele tar man med inn. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Vårt borettslag har privat lekeplass, ingen bryr seg om andre unger leker der, tror jeg. Naboborettslaget er nyere og har offentlig lekeplass i følge byggetillatelse fra kommunen. Men ingen legger igjen leker. Anonymkode: 5714a...00f 1 1
Brunhilde Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg bor i borettslag, og det er omtrent daglig fremmede barn på «vår» lekeplass. Noen ganger er det en hel barnehageavdeling her. Aldri tenkt på at det ikke skulle være greit. Det bor ikke så mange barn her, så fint at den blir brukt tenker nå jeg. Anonymkode: 6af06...59c Sånn er det her jeg bor også. Jeg syns det er bra at lekeplasser blir brukt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag var jeg vitne (heldigvis ikke en del av det) en situsajson som var veldig ubehagelig. Jeg var ikke en del av dette, men jeg kunne gjerne vært det da jeg er veldig skyldig i å gjøre det samme 🫣 Så jeg er litt usikker på hvem som har rett, og hva andre tenker om dette. 1. Er det greit for andre å leke i et borettslag eller lignende sin lekeplass? 2. Er det greit å låne leker som ligger igjen på lekeplassen? Selv om det har navn på? Ungen lekte på en lekeplass i et borettslag i dag, og det var en annen unge der også som lekte. Denne ungen lekte i sandkassen med leker som lå der. Etter en stund kom en dame og skjelte ut foreldren til denne ungen, fordi det var frekt å leke med lekene til ungen hennes, og hun måtte da få.kunne legge igjen leker uten at andre misbrukte det. Og hun var fobannet over at denne personen ikke bodde der, og det var ikke greit å bruke lekeplassen da. (Ungen hennes var ikke med. Og jeg bor heller ikke der.) Anonymkode: f759d...075 Noen blir så vant til at de er de eneste som benytter seg av noe, at de tror at det er deres alene. I et borettslag med over 100 beboere så skal det godt gjøres å vite hvilke unger som hører til hvor. Unger leker jo sammen og klarer ikke skille på hva som er offentlig, hva som tilhører et borettslag og hva som tilhører et sameie. Anonymkode: c9fdb...006 2 1
Eva-Lena Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag var jeg vitne (heldigvis ikke en del av det) en situsajson som var veldig ubehagelig. Jeg var ikke en del av dette, men jeg kunne gjerne vært det da jeg er veldig skyldig i å gjøre det samme 🫣 Så jeg er litt usikker på hvem som har rett, og hva andre tenker om dette. 1. Er det greit for andre å leke i et borettslag eller lignende sin lekeplass? 2. Er det greit å låne leker som ligger igjen på lekeplassen? Selv om det har navn på? Ungen lekte på en lekeplass i et borettslag i dag, og det var en annen unge der også som lekte. Denne ungen lekte i sandkassen med leker som lå der. Etter en stund kom en dame og skjelte ut foreldren til denne ungen, fordi det var frekt å leke med lekene til ungen hennes, og hun måtte da få.kunne legge igjen leker uten at andre misbrukte det. Og hun var fobannet over at denne personen ikke bodde der, og det var ikke greit å bruke lekeplassen da. (Ungen hennes var ikke med. Og jeg bor heller ikke der.) Anonymkode: f759d...075 Samme skjer på en lekeplass i byen jeg bor. Det er blokker rundt denne lekeplassen og flere eldre har klaget sin nød om både tilhørende og fremmede barn. Dette skriver de om på en siden hvor vi innbyggere kan spørre, informere etc om forskjellige ting. Noen av de som svarer disse eldre har bedt de om å slutte å hysje på barn som leker eller husje de vekk for en lekeplass er til for å lekes på. Ligger det leker der, så får foreldrene bare regne med at andre barn benytter sjansen til å bruke de. Hadde foreldrene giddi å rydde opp, hadde de sluppet det problemet med at andre låner det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli Selvfølgelig er det greit👍 Jeg tar med barnebarna mine til et annet sameie sin lekeplass (fordi den lekeplassen er gøyere enn den i vårt sameie). Ligger det leker der de vil leke med, så gjør de det. Anonymkode: f9269...498 2 1
Kålrota Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli Jeg personlig synes det er rart å nekte barn å leke, men det er forskjell på om det er en kommunal lekeplass eller noe sameiet har ordnet. I sistnevnte tilfelle er det vanlig å ha restriksjoner fordi de a) har påkostet plassen selv og b) er forsikringsmessig ansvarlig for barna som leker der. Rundt her vi bor er det tre private lekeplasser som tilhører sameier, der kan ikke «utenforstående» barn leke. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli Borettslag og sameier er typisk pålagt å ha og vedlikeholde lekeplasser som skal være tilgjengelig for alle. Det er da betingelse for at de skal få byggetillatelse etc. Anonymkode: aafcd...f33 2
Abra Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli I vårt sameie har vi fått beskjed om at lekeplassen og område her er kun ment å bli brukt av barn i sameie. Men tror ingen som bor her i sameiet bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli Hos oss er det helt ok at andre benytter seg av plassen, noe sure rasshøl vil det alltid være men de kan klage til styret og styret er fritt til å gi faen. Det er veldig få som ser på dette som et problem. Når det kommer til leker så er det nå slik at legge man det ute så må man tåle at andre bruker det. Det er ikke en privat lekeplass bare for beboere og vil man har tingene for seg selv så må man ta det med seg. Anonymkode: f2362...b36 2
NoaideBiehtar Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli Kålrota skrev (10 timer siden): Jeg personlig synes det er rart å nekte barn å leke, men det er forskjell på om det er en kommunal lekeplass eller noe sameiet har ordnet. I sistnevnte tilfelle er det vanlig å ha restriksjoner fordi de a) har påkostet plassen selv og b) er forsikringsmessig ansvarlig for barna som leker der. Rundt her vi bor er det tre private lekeplasser som tilhører sameier, der kan ikke «utenforstående» barn leke. Vanlig er det vel ikke akkurat, jeg har aldri kommet over en lekeplass med restriksjoner. Det spiller vel ingen rolle om det er en unge som bor der eller en "fremmed" som skader seg hvis noe først er så defekt at man skader seg? Jeg bor i et svært borettslag, og det at andre barn kommer hit for å leke er bare flott. Det skaper et sunt og flott miljø også for barna som bor her. Vi har mange lekeplasser, men noen av de er faktisk kommunale. Til og med beboerne vet ikke hvilke som er borettslaget sine og hvilket som er kommunens. Vi som har sittet i styret vet, da kommunens lekeplasser hvertfall ikke blir vedlikeholdt. 🙈 Våre barn går også i andre borettslag og leker, så den totale slitasjen blir nok ganske jevn enn om man prøvde å være gjerrig og holde av lekeplasser kun til beboerne. 1
Kålrota Skrevet 28. juli #17 Skrevet 28. juli Det er ikke uvanlig rundt her, hvertfall, men jeg er enig i at det er en uting.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #18 Skrevet 28. juli Jeg tenker at hvis man absolutt ikke vil at andre barn skal leke på borettslaget sin lekeplass så må man sette opp et skilt da, med "privat lekeplass, kun for barn som bor i borettslaget ". Og ellers kan man jo si ifra på en fin måte. Er aldri ok å skjelle noen ut. Det er ganske vanlig at det ligger leker igjen på lekeplasser som borettslag e.l har kjøpt for å "tilhøre" lekeplassen, som folk har donert til lekeplassen eller som unger har glemt igjen. Jeg sjekker ikke leker etter navnelapp før jeg lar ungen min leke der Anonymkode: 032e1...cf4
Mhmjadda Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli Her i strøket er det begge deler. Den som er privat (den ligger veldig tett på husene og hagene) for borettslaget er gjerdet inn med skilt på porten. Da er det selvsagt at andre voksne ikke tar med ungene sine inn. De uten skilt er umulig å vite at er private, så da hadde jeg tenkt at alle kan leke der (med mindre de er helt tydelig klint inn i hus på avgrensede områder). Samme med leker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå