AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli De siste to ukene har jeg opplevd at når jeg sender sms til visse nummer blir de ikke sendt, og det kommer opp en liten runding med et utropstegn inni under meldingene. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer🤨 Anonymkode: a8a46...cb8
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Er det nummer fu har sendt til før? Er det vanlige telefonnummer? hvilken telefon har du? Anonymkode: 19f72...69a
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Er du i utlandet? For da må nr ha landkode. Anonymkode: 77613...3bd
Fiin Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Kan det være at det er mms du ikke får sendt? Noen ganger slutter plutselig telefoner å kunne ta imot mms (er mms en sms som er over 160 tegn tro?), og da får man ikke sendt til dem.
TBL12 Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli SMS er bare tekst, men kan være lengre enn 160 tegn. Lengre meldinger deles opp i mindre deler på 153 tegn. Bruker 7 tegn på hver del for å holde orden på rekkefølgen. Dette skjer automatisk av avsender og mottaker telefon. Om det brukes emoji er grensen 70 tegn pga unicode tegnsett tar flere bit pr tegn. MMS kan innholde lengre tekst, bilder, lyd og video. I tillegg kan meldinger sendes som iMessage mellom Apple enheter og RCS mellom Android enheter.
Enda en tulling Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli Ingen tekstlig informasjon utover disse utropstegnene? Tja, kanskje nummeret ikke lenger er i bruk? Mottakers telefon er skrudd av / tom for batteri / uten dekning? De er ikke tilfeldigvis på ferie, disse folkene?
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Det er to typer meldinger, husker ikke hva de heter. Den ene er den vanlige som har vært i årevis, den andre er en nyere versjon med flere funksjoner, bl.a. et ikon ved siden av som viser om den er lest eller ikke. Sender man fra den nyeste versjonen og mottaker har den gamle versjonen går ikke meldingen igjennom. Du må trykke og holde inne på meldingen og velge alternativet "Send som SMS". Da går den igjennom. Har slitte mye med det samme og det er skikkelig irriterende. Anonymkode: 47054...ad1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): De siste to ukene har jeg opplevd at når jeg sender sms til visse nummer blir de ikke sendt, og det kommer opp en liten runding med et utropstegn inni under meldingene. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer🤨 Anonymkode: a8a46...cb8 Vanskelig å si, kanskje manglende testing etter AI generering av kode. Opplevd rarere ting med bankID, hvor lommelykt blinker hver gang jeg får varsel (når jeg logger inn). Anonymkode: ca453...c16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå