Gå til innhold

7 åring som kjeder seg ihjeeeel

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror TS poengterte at været var for dårlig til utendørs bading.

Anonymkode: 99d2e...564

Spille kort og brettspill som alternativ. 

Anonymkode: 519e9...21e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Utendørs på strand. 

Ser at mange i diverse tråder tar helt for gitt at dette er en mulighet. Så klart hadde problemet vært minder om man kunne dratt og badet, sovet i telt eller generelt bare vært ute. Men, Norge er større enn østlandet, tipper du heller ikke ville planlagt strandtur om dette var værmeldingen du hadde å jobbe med:

Screenshot_20260727_235935_Samsung Browser.jpg

Anonymkode: d46c7...082

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser at mange i diverse tråder tar helt for gitt at dette er en mulighet. Så klart hadde problemet vært minder om man kunne dratt og badet, sovet i telt eller generelt bare vært ute. Men, Norge er større enn østlandet, tipper du heller ikke ville planlagt strandtur om dette var værmeldingen du hadde å jobbe med:

Trekk i fra én uke, så har du sommeren på Vestlandet oppsummert her.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun klarer ikke sitte i ro lenge med noe.

Alt hun hele tiden vil er å være med jevnaldrede..

Anonymkode: 0886d...4bc

Vi har akkurat vært på to ukers ferie med mye regn og kjølig vær. Kjipt at det ikke ble mere bruk for badedrakt og shorts? Definitivt ja, men vi har gått ut selv om det har høljregnet for seksåringens skyld. Barnet syntes det var stas å øve på å gå med paraply og kult å bli våt i håret på skogstur. Litt kjedelig med lekeplass uten andre barn, men like fullt en lekeplass og ti ganger bedre enn bare å sitte inne.

Jeg har ellers lest høyt fra bøker, eller vi har hørt på lydbøker når det er blitt for mye TV-titting. Litt fargelegging er det også blitt. Mye deltakelse i daglige gjøremål som egen handlevogn i matbutikken, skjære opp gulrøtter til middag o.l.

Anonymkode: 99d2e...564

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei nei

Har hele sommeren vært sånn er jo ikke bading alternativ.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor kan dere ikke bade hver dag? 

Fordi man blir våt når det regner 

Anonymkode: 790dc...e75

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi liker å bade i regnvær. Får vannet for oss selv, og vannet føles ikke for kaldt om det allerede er kjølig i lufta.

Sykkeltur. Regn bør ikke stanse barn i en alder av 7 år. Min 13 åring har begynt å bry seg sånn smått det siste året, og 11 åringen bryr seg ingenting om været. 

Biblioteket. Mange bibliotek har avdelinger for barn, med leker ol. Kanskje treffer hun en jevnaldrende?

Youtube har mange videoer hvor man skal gjøre aktiviteter. Dans, rytme, hinderløype osv. Var yngste som viste meg det, da de gjør dette på skolen. 

Lag dans selv. 

Lag sanger og ha konsert.

Lag historier, skuespill. 

Diskotek har vært en skikkelig slager her hjemme siden de var veldig små. 

Ta henne med på rundvask av vinduer, kjøkkenfronter, skuffer og skap, listverk, vegger... 

Sorter gjennom klesskapet.

Anonymkode: e45e4...ffe

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun kan lære seg noe håndarbeid? Eller ta opp en gitar og finne ut av det? :) 

Anonymkode: 478b3...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Biblioteket og låne bøker eller kanskje de har gratis kino på biblioteket? Museum. Besøksgård. Flere turer i skogen. Kino. Kafé, kjøpe en ny leke (feks lego og så bygge den, hobbyting eller brettspill). Kino i stua med popkorn. Basseng, lekeland, trampolinepark, fysak, klatresenter (de har ofte lekerom eller klatrevegger som passer barn). Barneyoga eller Danny Go på tven. Blåbærtur. 

Anonymkode: a88c9...991

• Liker 2
Skrevet

Du har fått mange gode tips til aktiviteter, men jeg vet ikke om du skriver noe om at hun leker selv? Hvis jeg skulle vært inne en dag med et barn på den alderen (har en som er ca like gammel), ville jeg typisk gjort et par felles aktiviteter, som å bake noe og spille kort. Og spist måltider, så klart osv. Men også forventet at han en del av dagen klarte å finne på noe selv. Dvs leke med lekene sine.

Er hun glad i å lese? Mitt barn leser mye, men hvis lesingen går trått, kan jeg anbefale lydbok. Fabel feks, har masse spennende lydbøker for barn.

Jeg skjønner at hver dag en hel uke hjemme, blir kjedelig. Men en og annen dag med få aktiviteter, tenker jeg bare er sunt. Og de kan godt kjenne på litt kjedsomhet og at mamma ikke er den som må finne på aktiviteter hele tiden.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som dere er litt like og kjeder dere begge to? 😅

Ta henne med på råd da? Diskuter ideer og planlegg sammen.

Anonymkode: 76b26...4a8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Lar de kjede seg så finner de fort på noe å leke alikevel. 

Anonymkode: e2f26...b43

Dette.

Det er på tide at en 7-åring lærer seg å leke selv. Det er en veldig nyttig egenskap å ha med seg, så da får dere benytte anledningen til å øve på det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da tar man på deg regntøy og går ut. Ungen tar heller ikke skade av å kjede seg, det må de lære seg og da finner de til slutt på noe selv. Jeg har pleid å gi alternativet hjelpe meg å vaske/ rydde. Jeg er opptatt så kan ikke underholde de men de kan gjerne få hjelpe til. Hvis ikke får finne på noe selv.

Anonymkode: 89c80...f39

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor kan dere ikke bade hver dag? 

Et bad i 13 graders vann tenker jeg får fart på fantasien. 

Anonymkode: bad42...c91

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Lego, lesing, puslespill, strikking, sying, origami, klipp og lim sammen papirfigurer, hva som helst. Eller ta henne med på et bake-, matlagingsprosjekt eller noe du skulle ha gjort hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Barn som kjeder seg blir kreative.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Alle vennene bortreist. Regn ute. Sånn skal det være hele uka.

Ikke kan vi dra på bading hver dag. Ute i skogen har vi vært.

Hva finner dere på? Kjenner at dagene er utrolig lange.

Anonymkode: 0886d...4bc

La ungen kjede seg? 

Gå ut, sykle, sandkasse, besøke en ny lekeplass/ park

Spise lunsj i skogen

Dra til fjæra

Bake 

Telte i stua

Filmkveld

Spill pokemon go 

Altså, mulighetene er uendelig og fantasien er det eneste som stopper 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er 7 åringen for godt vant for å bli underholdt?

Anonymkode: cb9bd...82a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ta en krukke, og fyll den med lapper med aktiviteter, som dere begge skriver. Trekk en lapp hver morgen. Dere har fått masse gode forslag her.

La henne bestemme middager, og la henne være med og lage dem. Vil du dra det lenger, så la henne skrive handleliste og lær henne hva matvarer koster.

Ha storopprydding på rommet hennes (kan være en lapp med det i krukken). Tøm skap og skuffer. Hvis dere bor sånn til at det går, så kan hun sitte utenfor huset og selge gamle leker og klær 🙂

Anonymkode: 8154f...ab7

• Liker 1
Skrevet

Spillfestival!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...