AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:21 #1 Skrevet mandag kl. 14:21 Jeg ønsker meg så gjerne tips til å bli bedre å kle meg 🙏 Er fylt 60 år og har aldri vært spesielt interessert i klær og mote. Så lenge klærne er hele, rene og funksjonelle har jeg vært fornøyd. Men jeg må innrømme at jeg er lei av å kle meg i dongeribukse og genser, skulle så gjerne vært mer velkledd. Har noen ganger sett tips her til for eksempel Instagram kontoer for klestips til voksne damer, men de damene det tipses om ser ut som 30 åringer… Jeg ønsker ikke å bruke en formue på klær, de bør helt kunne kjøpes i vanlige kjedebutikker som Cubus, HM, Lindex, KappAhl, Zavanna, Bik Bok og liknende. Jeg liker enkle plagg, ikke mye blomster, mønster og «dill dall». Men plutselig befinner det seg slike plagg i klesskapet mitt… De blir aldri brukt. Jeg ser noen gang damer på min alder som jeg synes er stilige, men jeg klarer ikke gjenskape stilen. Jeg liker enkle plagg, jordfarger, blått, sort og hvitt. Liker maritim stil med striper og vide bukser. Forsøker meg på kjoler , men synes det er vanskelig når man har noen kilo for mye. Har vonde knær og hofter og kan ikke bruke sko med noe særlig hæl, blir mye joggesko og sneakers. Noen motebevisste som kan komme med gode råd? Anonymkode: 68d19...cf0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:26 #2 Skrevet mandag kl. 14:26 Det du liker å kle deg i ! Anonymkode: af3b9...3d0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:28 #3 Skrevet mandag kl. 14:28 Se på bonprix og Gudrun Sjødén for eksempel? Anonymkode: 40758...b5b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:46 #4 Skrevet mandag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ønsker meg så gjerne tips til å bli bedre å kle meg 🙏 Er fylt 60 år og har aldri vært spesielt interessert i klær og mote. Så lenge klærne er hele, rene og funksjonelle har jeg vært fornøyd. Men jeg må innrømme at jeg er lei av å kle meg i dongeribukse og genser, skulle så gjerne vært mer velkledd. Har noen ganger sett tips her til for eksempel Instagram kontoer for klestips til voksne damer, men de damene det tipses om ser ut som 30 åringer… Jeg ønsker ikke å bruke en formue på klær, de bør helt kunne kjøpes i vanlige kjedebutikker som Cubus, HM, Lindex, KappAhl, Zavanna, Bik Bok og liknende. Jeg liker enkle plagg, ikke mye blomster, mønster og «dill dall». Men plutselig befinner det seg slike plagg i klesskapet mitt… De blir aldri brukt. Jeg ser noen gang damer på min alder som jeg synes er stilige, men jeg klarer ikke gjenskape stilen. Jeg liker enkle plagg, jordfarger, blått, sort og hvitt. Liker maritim stil med striper og vide bukser. Forsøker meg på kjoler , men synes det er vanskelig når man har noen kilo for mye. Har vonde knær og hofter og kan ikke bruke sko med noe særlig hæl, blir mye joggesko og sneakers. Noen motebevisste som kan komme med gode råd? Anonymkode: 68d19...cf0 Ha en basisgarderobe bestående av plagg i hvite / lyse / blå dongeri / svarte bukser / skjørt / kjoler, tilsvarende topper, bluser / cardingan, strikkegensere sesong, Varier med tørkle, accessories / smykker, i halsen samt armbånd, øredobber vs antrekk / farger. Det finnes flere lave pensko både med og uten hel! Lykke til 🌸 Anonymkode: caf9e...819 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:32 #5 Skrevet mandag kl. 15:32 Kommer langt ved å styre unna pastell og boblejakker. Anonymkode: 1f4f3...b6c
Beneath the Moon Skrevet mandag kl. 15:51 #7 Skrevet mandag kl. 15:51 Den stilen som du kjenner er deg.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:53 #8 Skrevet mandag kl. 15:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: f9f41...d6f Russisk bondekone? Anonymkode: bdc8f...d52 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:58 #9 Skrevet mandag kl. 15:58 Sjekk @whatjaneandberylwear på instagram, kanskje får du inspirasjon der? Anonymkode: d2a23...d76
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:08 #10 Skrevet mandag kl. 16:08 Jeg tenker at du skal fokusere mer på gode materialer og gå for naturmaterialer. Min mor klær seg veldig pent, men hun syr selv. Hun bruker gode stoffer og klassiske snitt. Gjerne syr hun jakker/blazer som passer til bukser, litt som dress, fast ikke statsminister- dress. Mer casual. Så kan anbefale det. Maritim stil hadde jeg droppet. Jeg hadde begynt å handle på nett hvis jeg var deg, der kan du også ofte shoppe "hele stilen" med et par klikk hvis du ser en hel outfit som du liker. Da må du ikke sette sammen så mye selv. Anonymkode: 8976c...8a7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:11 #11 Skrevet mandag kl. 16:11 og bare fordi modellen er ung så kan du likevel bruke klærne hvis du liker de. Modeller viser jo bare frem klærne. Anonymkode: 8976c...8a7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:18 #12 Skrevet mandag kl. 16:18 Buttonsandblazers på instagram tror jeg kan passe deg. Anonymkode: 3d37d...9e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:31 #13 Skrevet mandag kl. 16:31 Du trenger nødvendigvis ikke være så veldig motebevisst, altså hva som er in akkurat nå. Jeg liker å kle meg pent, og får skryt for det, er 49, men jeg er ingen shoppingtype, og handler kanskje en del plagg på en stor shoppingrunde innimellom. Hater å prøve i butikken, tar heller med meg hjem og returnerer det som ikke passer - typen. Lindex har en del basics, og er en god butikk for meg. Holy and White der har en del plagg du kanskje ser etter. Det finnes utrolig mange fine sandaler som er komfortable å gå i, i både høy og lav prisklasse. Mange av de kan se dyre ut selv om de er rimeligere. Sneakers finner du også i elegante varianter som også går til kjole og skjørt. Må du bruke litt mer pensko, så finnes det mange som er komfortable. Vil egentlig anbefale deg å starte googlingen. Du har startet med å spørre her, så nå er det bare å ta i mot tips og glede seg til å pynte seg 🙂 Anonymkode: 6562c...8ed 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:04 #14 Skrevet mandag kl. 17:04 Denne damen på Instagram ser ikke ut som en 30-åring og har en stil som er fullt gjennomførbar, og de fleste av plaggene burde man kunne finne tilsvarende av i butikkene du nevner: Anonymkode: 2b4f4...945 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Hold deg unna Zavanna stilen og pastellfargede tynne boblejakker da er mye gjort. Forsøk å finne enkle klær i god kvalitet, klær som fremhever det beste ved deg. Du har sikkert en ide om hvilke farger du synes du kommer best ut av det i. Det finnes mange fine sandaler med litt høyde uten å være vonde å gå i. Jeg ville forsøkt å finne en fin blazer om du bruker det, eller noen cardigans eller ullgensere i god kvalitet og mikset dette med noen bukser som sitter godt. legg til noen bluser og topper så har du mange antrekk. Dronning Sonja er alltid svært pent og elegant kledd, nå trenger vi andre kanskje ikke like mange drakter som henne men likevel. Anonymkode: 04b9e...d49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå