Gå til innhold

Nå har vi startet arbeidet

Anbefalte innlegg

Gjest Bare innom
Skrevet (endret)

Nå har vi begynt å renovere badet.

I følge denne tråden, (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=190562)

så skal utbedringene ta 2-5 uker...

Selv håper jeg på 2, regner med 3, og frykter 4...

I dag kom rørleggeren for å plugge rørene, så nå er badet tomt, ungene har kost seg med å kakke ned noen fliser og deler av vegger, og i morgen tidlig kommer snekkeren.

Jeg vet i alle fall at det ikke lurer noe stygge overraskelser i veggene (Det har jeg sjekket), så eventuelle problemer vil dukke opp i gulvet.

Nå står nervene på høykant, så spent er jeg på prosessen vi har startet på. Dette har vi jobbet for i nesten 7 år, og om noen få dager har drømmen blitt til virkelighet! :klappe:

Akkurat nå føler jeg bare for å sette meg ned å "tute" :grine: , vet ikke helt hvorfor, men det er vel spenningen som vil ut... :ler:

Håper alt går som det skal nå!

Edit:skrivefeil

Endret av Bare innom
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så morsomt og spennende! Vi skal snart i gang vi også. Håper vi slipper noen skumle overraskelser vi også!

Gjest gotthard
Skrevet

driver på får fult her og, men jeg gjør alt selv da...

Skrevet
Så morsomt og spennende! Vi skal snart i gang vi også. Håper vi slipper noen skumle overraskelser vi også!

Så spennende! Håper også at dere slipper overraskelser. Vi fkk noen overraskelser i dag da vi begynte å rive, men heldigvis var de av det morsomme slaget, og ikke plagsomme...

Legobrikker og plastposer i taket, uten isolasjon da selvfølelig..

Lenge var spørsmålet: "hvor er varmekablene?", lurte nesten på om vi hadde innbildt oss at vi hadde hatt golvvarme i 7 år.... (Vi fant dem til slutt)

Morsomt!

driver på får fult her og, men jeg gjør alt selv da...

Så flink du er! :klappe:

Håper alt går bra, og at du ikke støter på store "set-backs" ;)

Skrevet

Kjære deg.

Dette er spennende! Gleder meg til å se ferdig resultat. Da skal jeg dra på besøk å :dusje: Da skal du få en :klem: !

Gjest gjest1
Skrevet

Du får oppdatere oss om fremgangen :)

Jeg skal få anbud på badet mitt i neste uke, så det blir

spennende.

Gjest Bare innom
Skrevet

Da er dag 1 av "prosjekt bad" over... Rommet er revet fra tak til gulv, og vi lever i et tynt gipslag fordelt over hele huset. Lurer på hvor lenge jeg vil finne gips, og ikke minst hvor vil jeg finne det... :forvirret::ler:

De "tufsene" som bygde dette huset kan ikke ha tenkt på hva de gjorde da de satte det opp. Tak og gulv ble lagt i ett, før lettveggene ble satt opp... resultatet: plater som aldri slutter der de skal. Ikke helt enkelt når en skal rive bare ett rom! Ellers var det ingen store overraskelser. :)

I morgen kommer rørleggeren for å legge ferdig røroppleggene, håper det går like smertefritt som for snekkeren i dag. :)

Til Slurry

Så spennende. Håper du blir fornøyd! ;)

Gjest Bare innom
Skrevet

Da er dag 3 ferdig, og vi ser at rommet begynner å ta form.

Alle rør er på plass, avløpet er flyttet, og gulvet er lagt.

Elektriker og gulvlegger er avtalt å komme på onsdag, da skal tak og veggstøtte til gulvbelegget være på plass, og kun veggene og listingen gjenstår før montering av sanitærutstyret.

For øyeblikket ser det ut til at badet skal være ferdig på fredag (5.mai), og da har det tatt 7 arbeidsdager... :)

Det er så morsomt at håndverkerne ikke har støtt på noen større problemer underveis. Noen små utfordringer ble det under leggingen av gulvet, men ikke noe som har hindret arbeidet vesentlig.

Jeg vasker fremdeles gips, og det ser ikke ut til å forsvinne med det første, men gi meg et par dager til, så skal jeg nok få tatt knekekn på uhumskheten. :ler:

Kostnadene ser også ut til å bli noe under forventet, så for øyeblikket er vi kjempefornøyde!

Skrevet

Vi får håndverkerne på besøk på mandag! Er spent på hva de sier... Spesielt om kostnadene. Krysser fingrene og skal bruke helgen på å tenke ut mulige løsninger. :sjarmor:

• 2 uker senere...
Gjest Bare innom
Skrevet

Badet er ferdig! 10 arbeidsdager tok det totalt, og det kan en ikke klage på... (selv om det var lange to uker ;) )

Etter å ha levd to uker på en "byggeplass" har vi endelig fått et hus igjen.

Snekkeren var ferdig på fredag, og i går var massasjebadet installert, gardinene er oppe, og tilbehøret på plass.

Alt har gått knirkefritt, ingen større utfordringer, og alle håndverkerne kom når de skulle. Venter spent på regningen som skal komme i dag, for jeg tror vi kom under beregnet pris...

Et lite tips til alle støvallergikere som skal renovere badet sitt: Flytt ut i byggetiden, og lei noen til å vaske ned leiliheten/huset før du kommer hjem igjen. Dette er IKKE renslig arbeid! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har startet på badet vårt nå! Det er i kjelleren, så vi slipper det verste støvet.

Håndverkerne har satt i gang, men flisene vi vil ha er det 4-5 ukers leveringstid på! Det har vi ikke tid til, så jeg skal ut i butikkene i dag og finne en erstatning... :tristbla: Håper det ikke dukker opp flere set-backs.

Prisen orker jeg ikke tenke på ennå!

Gjest gotthard
Skrevet

monterte henge doen i helgen og lavde nytt gulv med helling til sluk i går kveld. i dag tidlig lavde jeg sluk og skal legge strøm og liste i kveld, prisen er fremdeles under ti tusen kroner nåralt er ferdig.

blir sikkert ikke like kosmetisk pent som når proffe gjør det, men sparer jeg hundretusen tåler jeg lit små skavanker her og der. hovedsaken er at det ikke blir fuktskader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...