Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det for undrer meg at en del folk virker mer dumme enn de skulle se ut til. Enklte ting skulle tro var svært så selvsagt, men de virker at det er stor hull i kunskap ell. når de snakker med andre.

Hadde det ikke det vært bedre de da ikke hadde sagt noe? 

Jeg må innrømme at jeg går fort lei nå folk babbler i vei med snakk som er så lavmål at en kunne heller sette på støvsugeren. Ofte er det bedre å lytte på den i stedenfor alt tåkeprat folk kommer med.

Tar jeg feil? Stemmer det at det er mye lavmål? Opplever du at det er mye tåkeprat blandt folk?

Anonymkode: e9ebe...536

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ahaa

Anonymkode: 0865c...4a0

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe konkret?

Anonymkode: 9c6fd...142

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo ikke så bra, så ikke så lett å skjønne hva du mener her? 

Anonymkode: 0a2f8...40c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forsøkte å sette på støvsugeren nå, men det gjorde ikke den samme nytten. 🤷‍♂️

Anonymkode: 591c5...6a8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tar jeg feil? Stemmer det at det er mye lavmål? Opplever du at det er mye tåkeprat blandt folk?

Hovedinnlegget ditt er beviset på at akkurat her slumpet du til og traff blink

Anonymkode: dec74...4c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det for undrer meg at en del folk virker mer dumme enn de skulle se ut til. Enklte ting skulle tro var svært så selvsagt, men de virker at det er stor hull i kunskap ell. når de snakker med andre.

Jeg må innrømme at jeg går fort lei nå folk babbler i vei med snakk som er så lavmål at en kunne heller sette på støvsugeren. Ofte er det bedre å lytte på den i stedenfor alt tåkeprat folk kommer med.

Anonymkode: e9ebe...536

Du er tydeligvis dyslektisk, er det så mye bedre? 

Anonymkode: 90a92...c20

Skrevet

Når du skal skrive eit innlegg om kor dumme folk er, må du i det minste sjølv vera i stand til å skrive norsk.

Eller trollar du berre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i det finnes mange tilfeller der folk som har lite å bidra med har stor trang til å prate, men det finnes andre bablere. Feks folk som er nervøse og blir ukomfortable av stillhet, eller folk som ikke har det helt topp med støy i eget hode og omfavner stimuli utenfra.

Anonymkode: 944e0...8db

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte de smarte folka som sier minst. Det tror jeg er fordi de smarte forstår at det er veldig mye de ikke kan nok om, mens de dumme ofte er så dumme at de selv ikke forstår hvor lite de kan.

Men vi må ha plass til alle typer mennesker, og da får de som er smarte nok til det, være litt rause med de dummeste. Vær snill og grei med hverandre så blir verden et bedre sted for alle.

Anonymkode: 5a93b...93c

• Nyttig 2
Skrevet

Det er jo den gamle rådet da, om at hvis du synes alle andre er problemet, kan det være verdt å se seg selv i speilet... Man er alltid to i en samtale - og min erfaring er at de som klager mest over innholdsløse og overfladiske samtaler, ofte er de som har minst å bidra med selv - de ser ikke motparten, bare sitt eget interesseområde.

De mest interessante samtalepartnerne er ikke nødvendigvis de med mest kunnskap - og at noen ikke er en interessant samtalepartner for meg, handler ikke om at de er dumme, men at vi ikke er på samme bølgelengde. Ikke minst vil de aller fleste normalt oppegående og engasjerte mennesker finne en samtale mer stimulerende enn enn støvsuger, stort sett uansett tema...

Skrevet

Godt poeng!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ofte de smarte folka som sier minst. Det tror jeg er fordi de smarte forstår at det er veldig mye de ikke kan nok om, mens de dumme ofte er så dumme at de selv ikke forstår hvor lite de kan.

Men vi må ha plass til alle typer mennesker, og da får de som er smarte nok til det, være litt rause med de dummeste. Vær snill og grei med hverandre så blir verden et bedre sted for alle.

Anonymkode: 5a93b...93c

Helt riktig. Dette kalles Dunning-Kruger effekten, og går ut på at de med lite kompetanse ofte overvurderer egen innsikt of egne prestasjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...