AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Jeg har gått en del ned i vekt og ønsker meg nye turklær. Jeg er ikke en fjellperson, men liker å gå i skog og sette meg ned og lage bål og sånn både i sol og litt regn. Og å leke med ungene. Har altså ikke store krav til at det må være teknisk tøy (og hellee ikke dyrt). Noen tanker? Det gamle jeg har er kjøpt på sportoutlet og er både utslitt og upassende i formen. Takk for tips🐞 Anonymkode: 870ef...f4d
AnonymBruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Kjøp Norrøna, dyrt men god kvalitet og god oppfølging hvis noe går gale. Jeg har sikkert 10+ plagg fra dem og superfornøyd. Bedre for miljøet og kjøpe 1 gang enn 10 ganger Kina ræl om du spør meg... Anonymkode: bffd9...563 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Jeg liker Twentyfour, Bergans og enkelte ting hos Stormberg. Anonymkode: 0f928...7cb 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Norrøna hvis du er rik. Stormberg om du er fattig. Midt imellom Bergans. Anonymkode: 2aca1...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Dette kommer jo helt an på kroppsformen din. Selv liker jeg fjellreven bukser, fordi de kommer i ulike lengder og modeller med ulik passform. Norrøna passer ikke kroppen min i det heletatt, men Bergans sine jakker passer fint. Mamma sverger til Arcteryx, mens svogeren min går bare i Norrøna. Venninna mi er veldig glad i Rab. Anonymkode: c25ff...047 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Hva enn du kjøper så ikke kjøp blå. Det tiltrekker seg innsekter, klegg spesielt. Anonymkode: a9e61...b84
Wit Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli Jeg liker Twentyfour eller turbukser fra turbukse.no. Men det viktigste er at du prøver og finner den fasongen som passer best på akkurat din kropp 😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Jeg liker best Norrøna, Rab, buksene fra Trimtex, og Fjällräven. HAr også noen jakker fra NorthFace som fungerer bra Anonymkode: 09b7f...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli Forresten er denne turbuksen Heldre geilo en av de aller mest behagelige og gode jeg har, uansett, jeg har mange forskjellige men denne er en favoritt https://sportoutlet.no/product/69663?c=15887 Anonymkode: a9e61...b84
Giùthsach Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli Det avhenger litt av hva du skal bruke det til. Jeg elsker Norrøna sin Fjørå (veldig lett, elastisk, tørker fort, sitter godt i ryggen og har luftepaneler) til sommerturer, sykling osv. Fjellreven sin Vidda pro ventilated er robust og kul. Den kan vokses for å få den mer "vanntett" ( jo flere lag voks jo mer vann holder den unna og så kan man vaske bort voksen for en mer pustende bukse). Mange elsker Fjellreven sin keb, den har flere elastiske partier. Har også falt for klättremusen sin Gere bukse. Personlig synes jeg alle tre er kule og kjempefine. Har de i fargene grønt og rust. Jeg liker turbuksene rolige og varme i fargene. Disse er av den dyre typen. Jeg har kjøpt en Norrøna Fjørå og en Klättremusen Gere brukt med stort hell. Ellers handler jeg på outleter. Å kjøpe disse brukt fungerer fordi det er så god kvalitet. For å leke med barn ville jeg heller brukt Fjørå eller Gere fremfor Vidda. Vidda kan føles stivere mens de to andre er mye mer elastisk. Vidda liker jeg fordi den tåler godt å bli piska av lyng og kvist. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli Jeg liker best Bergans, Fjällreven, Norrøna og Arcteryx. Anonymkode: 0559b...1ae 1
Giùthsach Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli (endret) Ser du ikke bare spør etter bukse. Om du tåler ull så er det helt topp på overkroppen (og underkroppen når det er kaldt). I ulltøy har det kommet utrolig mye fint i masse farger. Alle turtøyprodusenter har ulltøy og de har blitt veldig gode på fine fasonger, farger og mønster. Devold har et enormt utvalg både i blandinger som føles slikeaktige og lette samt tykkere/fastere ulltøy og er en favoritt hos meg. Men har også ull fra Nøstebarn, Bergans, Heldre, Norrøna, Janus, Lanullva som jeg er superfornøyd med både i bruk og av utseende. Bruker til både tur og trening. Endret 27. juli av Giùthsach
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli Synes Amundsen har mye fint. Og Norrøna, Bergans og Fjällraven. Anonymkode: bcc14...d34
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli Jeg liker best bukser og ulltrøyer fra Lundhags. Bergans jakker. Anonymkode: 0feec...241
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Jeg er ikke på fjellet for å vise meg fram så der er det gamle slitte og inngåtte klær som gjelder. Merke bryr jeg meg ikke om. Anonymkode: 92c9a...794 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er ikke på fjellet for å vise meg fram så der er det gamle slitte og inngåtte klær som gjelder. Merke bryr jeg meg ikke om. Anonymkode: 92c9a...794 Hva når glidelåsen ikke fungerer lengre, skalljakken er så slitt at den ikke er tett lengre eller ting har blitt for lite, hva gjør du da? Strikker deg en ny nikkers og smører den inn i sauefett? Anonymkode: c25ff...047 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva når glidelåsen ikke fungerer lengre, skalljakken er så slitt at den ikke er tett lengre eller ting har blitt for lite, hva gjør du da? Strikker deg en ny nikkers og smører den inn i sauefett? Anonymkode: c25ff...047 Hva slags spørsmål er det? Når det ikke fungerer hensiktsmessig lenger så bytter jeg det selvsagt ut. Snakk om å være passiv aggressiv! Anonymkode: 92c9a...794 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags spørsmål er det? Når det ikke fungerer hensiktsmessig lenger så bytter jeg det selvsagt ut. Snakk om å være passiv aggressiv! Anonymkode: 92c9a...794 Nå var faktisk hovedinnlegget om forslag til pene turklær og ikke gamle man kan finne innerst i skapet. Dersom TS kjøper kvalitetsklær så vil de kunne vare livet ut. Anonymkode: 0559b...1ae 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå