Gå til innhold

Tur retur Halden- Lillehammer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min datter skal flytte til Lillehammer for å studere. Jeg må kjøre henne pga hun må ha med seg en del. Jeg skal kjøre en Fredag jeg har fri, men har jobb på lørdagen etter, så må kjøre hjem igjen samme dag. Det blir bare jeg som kjører. Er det for langt å kjøre på 1 dag? 

Anonymkode: c35b3...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går bra 

Anonymkode: 21433...bea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min datter skal flytte til Lillehammer for å studere. Jeg må kjøre henne pga hun må ha med seg en del. Jeg skal kjøre en Fredag jeg har fri, men har jobb på lørdagen etter, så må kjøre hjem igjen samme dag. Det blir bare jeg som kjører. Er det for langt å kjøre på 1 dag? 

Vi bor i Halden ☺️

Skrevet

Går helt fint. Tipper det er 6-7 timers kjøring, i all hovedsak på noen av Norges aller beste veier. Du får også en naturlig pause i kjøringen oppe på Lillehammer. Lillehammer er lengre opp fra Oslo enn mange som sjelden er der oppe nok tenker, men totalt er det vel i underkant av 30 mil du skal hver vei.

Ganske lang dag bak rattet, for all del, men hadde ikke bekymret meg for annet enn at det ble litt kjedelig. Finn deg en lydbok eller podcast og strekk litt godt på beina underveis på returen.

Anonymkode: 261bc...42d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går helt fint. Tipper det er 6-7 timers kjøring, i all hovedsak på noen av Norges aller beste veier. Du får også en naturlig pause i kjøringen oppe på Lillehammer. Lillehammer er lengre opp fra Oslo enn mange som sjelden er der oppe nok tenker, men totalt er det vel i underkant av 30 mil du skal hver vei.

Ganske lang dag bak rattet, for all del, men hadde ikke bekymret meg for annet enn at det ble litt kjedelig. Finn deg en lydbok eller podcast og strekk litt godt på beina underveis på returen.

Anonymkode: 261bc...42d

Takk for svar.  Jeg er ikke vant å kjøre så langt. Blir verst tilbake alene 

Skrevet

Det er 3,5 time hver vei. Det går fint.

Anonymkode: 82875...b4f

• Liker 1
Skrevet

Hva er lengste dere har kjørt på 1 dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er lengste dere har kjørt på 1 dag?

Ca 100 mil. Da var vi to som byttet på å kjøre. Økter på ca 3-4 timer hver før vi byttet.

Anonymkode: 82875...b4f

Skrevet

Kjørte Oslo-Malmø TR på en dag, gikk nå fint det også. 

Anonymkode: 31bd5...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjørte Oslo-Malmø TR på en dag, gikk nå fint det også. 

Anonymkode: 31bd5...0c5

Alene?

Skrevet

Kjørte trondheim til Tromsø på en dag. Var ganske lei på slutten der. Kjedet meg. 

Anonymkode: 2c829...600

Skrevet

Det er slitsomt å sitte så lenge i bil, men som noen sier så får du en naturlig pause der. 

Du kan jo overnatte et sted også, og stå tidlig opp nok til å rekke jobb? Om du begynner på jobb klokken ti f.eks. så kan du starte kjøreturen 6 og ha grei tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjørte trondheim til Tromsø på en dag. Var ganske lei på slutten der. Kjedet meg. 

Anonymkode: 2c829...600

Såpass ja. Det er langt 

Skrevet

Dere bør kjøre på E6 hele veien for å komme raskest mulig fram, og den er bra ihvertfall opp til Mjøsbrua/Moelv. 

Iflg. Google maps så skal dere da bruke 3 timer og 50 min. (30 mil) hver vei  men dere bør jo stoppe og ta litt pauser innimellom. 

Starter dere tidlig så får du litt pause på Lillehammer. Når begynner du på jobb på lørdag?

Har du aldri fri to dager etter hverandre, - for det hadde vært bedre. 

Anonymkode: 565c9...a58

Skrevet
visp skrev (19 minutter siden):

Det er slitsomt å sitte så lenge i bil, men som noen sier så får du en naturlig pause der. 

Du kan jo overnatte et sted også, og stå tidlig opp nok til å rekke jobb? Om du begynner på jobb klokken ti f.eks. så kan du starte kjøreturen 6 og ha grei tid.

Eller kjører et stykke nedover og overnatte nærmere, f.eks. på Jessheim.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller kjører et stykke nedover og overnatte nærmere, f.eks. på Jessheim.

Ja, tenkte på det etter at jeg hadde postet. Gardemoen eller noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere bør kjøre på E6 hele veien for å komme raskest mulig fram, og den er bra ihvertfall opp til Mjøsbrua/Moelv. 

Iflg. Google maps så skal dere da bruke 3 timer og 50 min. (30 mil) hver vei  men dere bør jo stoppe og ta litt pauser innimellom. 

Starter dere tidlig så får du litt pause på Lillehammer. Når begynner du på jobb på lørdag?

Har du aldri fri to dager etter hverandre, - for det hadde vært bedre. 

Datteren jobber også frem til vi kjører opp dit 

Skrevet

Vi kjører ofte 7t til sverige en vei. Ikke helt det samme men. Vi tar en pause halvveis for å spise, gå på do osv. 

Det er fin vei opp til lillehammer. Og da får du en pause der. 

Eneste er at det er litt kjedelig. Du kan jo stikke innom jessheim eller noe på veien tilbake og spise middag og få enda en pause. 

Anonymkode: 26096...03d

Skrevet

Dette går kjempefint for deg! 😊 

Start evt tidlig om morgenen så du har mest mulig å gå på av tid. Dessverre treffer du vel morgenrushet siste biten inn mot Ryen i Oslo. Men likevel verdt det fremfor å starte senere: det er jo fint for dere å ha litt god tid når dere kommer frem. Det er alltid noe som skal handles og ordnes når hun skal etablere seg der på hybel. På veien hjem tar du det med ro, hører på radio eller podkast, stopper når du føler for det. Det er heldigvis lenge lyst nå i august.

Det lengste jeg har kjørt på en dag er Oslo-Stavanger tur retur via Kristiansand. En time pause i Stavanger. Det var litt i seigeste laget gitt, anbefales ikke... 😆

Anonymkode: a6e2e...325

Skrevet

Er du en godt dreven sjåfør går det fint å kjøre 60mil på en dag. Det tar 3t20min hver vei, + pauser. Det er motorvei omtrent hele veien fra Halden til Moelv. E6 på vestsiden er helt rett og fin å kjøre nå, men vet ikke hvordan den vil være når du kjører. Den kan være kronglete til tider da ny vei bygges.

Anonymkode: a7b15...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...