Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi holder på å planlegge juleferie til Phuket. 2 voksne og 2 barn. Vi skal reise med enten TUI eller Ving. Problemet er at de er utsolgt for familierom eller leiligheter med 2 soverom på de aktuelle hotellene. Både TUI og Ving uttaler at de har få familierom/store leiligheter på sine hoteller i Phuket og at de blir raskt utsolgt.

De anbefaler å bestille 2 dobbeltrom (1 voksen og 1 tenåring på hvert dobbeltrom), men de kan ikke garantere at rommene ligger ved siden av hverandre. Dette må vi ta direkte med hotellet etter bestilling/ved ankomst.
Så da er vi litt usikre på om vi tør bestille, da vi selvsagt ønsker 2 dobbeltrom ved siden av hverandre.

Er det noen som har reist med 2 tenåringer og booket 2 dobbeltrom via TUI/Ving, fikk man tildelt rom vilkårlig eller tok de hensyn til at man reiser sammen og fikk rom her siden av hverandre? 

Anonymkode: f4011...eaa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Korrigert siste avsnitt: Er det noen som har reist med 2 tenåringer og booket 2 dobbeltrom via TUI/Ving, fikk man tildelt rom vilkårlig eller tok de hensyn til at man reiser sammen og fikk rom VED siden av hverandre? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt med venner. På ving kan man ved bestilling legge inn ønsker til hotellet. Alltid fått hvis ikke ved siden av, så velsig nære.

Bestiller dere nå, skriver mail til hotellet så ordner det seg helt sikkert. 

Anonymkode: 0adde...380

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bestille reisen og så ta kontakt med f.eks. Ving og be om ønsker for rom. Har gjort det selv og fikk ønsket mitt innfridd. 

Anonymkode: 48734...07f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, vi holder på å planlegge juleferie til Phuket. 2 voksne og 2 barn. Vi skal reise med enten TUI eller Ving. Problemet er at de er utsolgt for familierom eller leiligheter med 2 soverom på de aktuelle hotellene. Både TUI og Ving uttaler at de har få familierom/store leiligheter på sine hoteller i Phuket og at de blir raskt utsolgt.

De anbefaler å bestille 2 dobbeltrom (1 voksen og 1 tenåring på hvert dobbeltrom), men de kan ikke garantere at rommene ligger ved siden av hverandre. Dette må vi ta direkte med hotellet etter bestilling/ved ankomst.
Så da er vi litt usikre på om vi tør bestille, da vi selvsagt ønsker 2 dobbeltrom ved siden av hverandre.

Er det noen som har reist med 2 tenåringer og booket 2 dobbeltrom via TUI/Ving, fikk man tildelt rom vilkårlig eller tok de hensyn til at man reiser sammen og fikk rom her siden av hverandre? 

Det er vel begrenset hvor langt unna hverandre disse rommene vil ligge. vi har reist på ferier hvor vi har hatt to forskjellige rom og en voksen og ett barn pr rom. Det går helt fint det.

vi kan ikke bo på samme rom alle sammen og selv når jeg reiser alene med ett av barna, som nå er tenåringer så foretrekker jeg separate rom om det går.

Anonymkode: 5aeed...e26

Skrevet

Må det gå via TUI eller Ving? Jeg ville vurdert å bestille rett fra hotellet og reise med rutefly om mulig. Mye enklere å få til slikt da. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bare bestille fly og hotell separat?

Anonymkode: c410f...361

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville også heller bestilt fly og hotell selv. Det er ofte mye enklere, bedre og rimeligere

Anonymkode: 123c4...47b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man kontaker hotellet med bestillingsnummer fra reiseselskap eller bestiller selv går da for akkurat det samme. Man må snakke med hotellet for å få rom nærmest mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om man kontaker hotellet med bestillingsnummer fra reiseselskap eller bestiller selv går da for akkurat det samme. Man må snakke med hotellet for å få rom nærmest mulig.

Du kan skreddersy på en helt annen måte når du bestiller selv, og får tilgang på flere hoteller og romtyper

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan skreddersy på en helt annen måte når du bestiller selv, og får tilgang på flere hoteller og romtyper

Når man skal på turistdestinasjoner som Phuket har nok alle hotell en eller annen reisearrangør som kunde. 

Nå får man faktisk byttet rom ved ankomst selv om man har bestilt gjennom reisearrangør. 

Det man burde gjøre er å velge hotell, så sjekke pris. Og tenke om pakkereiseloven er noe man vil ha med. 

Er kun reiselengden som er anderledes, reiseselskap har oftes 1 uke eller 2, mens reiser man uten kan man bestemme lengde selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når man skal på turistdestinasjoner som Phuket har nok alle hotell en eller annen reisearrangør som kunde. 

Nå får man faktisk byttet rom ved ankomst selv om man har bestilt gjennom reisearrangør. 

Det man burde gjøre er å velge hotell, så sjekke pris. Og tenke om pakkereiseloven er noe man vil ha med. 

Er kun reiselengden som er anderledes, reiseselskap har oftes 1 uke eller 2, mens reiser man uten kan man bestemme lengde selv.

Hvis man vil ha pakkereiseloven, så kan man bestille fly og hotell via SAS., jeg sjekket nå fra 20. desember til 2. januar. Masse familierom ledig,fra 30 000,- per person for fly og hotel med basseng ved stranden 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste har nok en som kunde ja, men de disponerer ofte bare et begrenset antall rom og ofte ikke de beste. Jeg har brukt samme hotell på Kypros en haug ganger, og vil jeg ha det største rommet med diger veranda så må jeg bestille rett fra hotellet. De som bestiller via reisearrangør får de dårligste og billigste rommene med mest støy.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man vil ha pakkereiseloven, så kan man bestille fly og hotell via SAS., jeg sjekket nå fra 20. desember til 2. januar. Masse familierom ledig,fra 30 000,- per person for fly og hotel med basseng ved stranden 

Det er dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er dyrt. 

To uker i Thailand i julen ER dyrt, jeg hadde for øvrig heller rost til Vietnam, som er et fantastisk og billig ferieland 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ikke rom ved siden av hverandre. vi fikk ikke rom i samme bygning. Vi delte oss, en tenåring og en voksen på hvert rom. Jeg anbefaler og pakke turen selv. Bestill fly og hotell eller leilighet via hotels.com, Wotif eller Asia.web. Det ligger også av og til en del inne på Finn.no, nordmenn eller svensker som leier ut sin private bolig. 

Anonymkode: b5e47...643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...