Gjest Uffameg Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Jeg er en slank og godt trent jente på 22 år.. Oppdaget i prøverommet istad at jeg har fått masse lange strekkmerker nederst på ryggen bak, altså på sidene på høyde med korsryggen. Det ser virkelig ikke fint og synes utrolig godt! Er det noe jeg kan smøre huden med for å unngå at jeg får enda flere? Hjelper det å massere huden der? Oljer? Tusen takk for svar, synes det er skikkelig kjipt :(
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Nei, det er lite å gjøre med strekkmerker og det lar seg ikke gjøre å forebygge. Det er genetisk hvor tøyelig hud man har. Jordmor sa til meg en gang at mørke jenter, altså jenter med mye naturlig pigment i huden, var oftest mer heldige og fikk ikke så mye strekkmerker. Lyse jenter med sart hud fikk mer. Noen vil helt sikkert si at den og den kremen hjelper osv. Men frisk naturlig hud skal ikke smøres i hytt og vær. Og i alle tilfelle hjelper det ikke å smøre utenpå for et problem som ligger inni... Pass vekta, spis sunt, drikk vann, unngå for mye sol. Beste rådene. Er merkene veldig røde og hissige kan du snakke med en hudpleier eller noe slikt. Jeg mener å huske at det går an å bruke laser eller noe for å bedre farge etc.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Jeg tror det er individuelt hva som kan hjelpe. I innlegget over står det vær forsiktig med sol, og det kan godt hende det er riktig, men mine har blekna mye i sola. Når det er sagt, så ikke ta strekkmerkene så tungt. Jeg er 21 og har masse på låra, gikk ganske mye ned i vekt en periode. I tillegg kjenner jeg en del gutter som også har strekkmerker. Selv om man kanskje ikke synes det er så fint så er det nå engang sånn kroppen vår fungerer, og det er lite man kan få gjort med det. I min lille verden så innbiller jeg meg også at ved massasje (hard) så kan du bedre blodsirkulasjonen, og jeg tror det kan være med på å gjøre det litt bedre. Men som sagt, ingenting å skjemmes over, det er utrolig mange på vår alder som også har det og vi må bare lære oss å leve med det.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Hei! Jeg tok laser på mine strekkmerker på magen (etter fødsel) laserklinikken.no Det er vondt og det er dyrt, men det var verdt det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå