Gå til innhold

"Helseflyktning" - hvilken kommune er best?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har gode erfaringer med å bo i Oslo, Asker eller Bærum med kronisk sykdom? Der dere får nok hjelp fra bydelen eller kommunen dere bor i? Noen anbefalinger om bydeler,  områder?

Jeg vurderer å flytte fra kommunen jeg bor i for å få nok hjelp. Her jeg bor får jeg ikke hjelpen jeg har rett på dessverre. Nevrologisk sykdom. 

Anonymkode: 11704...cac

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo blindtarmen i Norge.  

Finnes da ingen værre plass å puste og oppholde seg enn der om man er syk.   Folk flytter bort for å bli friske. 

Anonymkode: 31397...667

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei!

Er det noen her som har gode erfaringer med å bo i Oslo, Asker eller Bærum med kronisk sykdom? Der dere får nok hjelp fra bydelen eller kommunen dere bor i? Noen anbefalinger om bydeler,  områder?

Jeg vurderer å flytte fra kommunen jeg bor i for å få nok hjelp. Her jeg bor får jeg ikke hjelpen jeg har rett på dessverre. Nevrologisk sykdom. 

Du begrunner jo ikke hvorfor du ikke får hjelp. Det fremstår som urimelig at du kommer med en påstand uten å legge til grunn hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette er jo blindtarmen i Norge.  

Finnes da ingen værre plass å puste og oppholde seg enn der om man er syk.   Folk flytter bort for å bli friske. 

Anonymkode: 31397...667

til hvor hen da?

AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (25 minutter siden):

Du begrunner jo ikke hvorfor du ikke får hjelp. Det fremstår som urimelig at du kommer med en påstand uten å legge til grunn hvorfor. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes det er så urimelig å spørre om hvor man får god hjelp. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg ville lett blant mindre, rike kommuner. 

Anonymkode: db857...122

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hjelp trenger du da? 

Anonymkode: 1941a...4ad

AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (33 minutter siden):

Hun vil jo ikke diskutere påstanden om at hun ikke får hjelp, hun vil ha innspill på hvor andre opplever at de får hjelp.  Altså er ikke begrunnelsen spesielt relevant. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv en tanke om å flytte til en " oppdretts kommune" når jeg blir gammel. Kommuner hvor oppdrettsnæringen står sterkt er gjerne små og har svært god økonomi. = bedre tjenester til innbyggerne. 

Jeg vill holdt meg langt unna store kommuner med presset økonomi.

Anonymkode: 77080...7eb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken hjelp trenger du da? 

Anonymkode: 1941a...4ad

BPA/hjemmehjelp med hjelp til matlaging, henge opp klær og vask av bad, helst ukentlig. Gulv kan robotstøvsuger ta. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg ville lett blant mindre, rike kommuner. 

Takk likevel for innspill!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun vil jo ikke diskutere påstanden om at hun ikke får hjelp, hun vil ha innspill på hvor andre opplever at de får hjelp.  Altså er ikke begrunnelsen spesielt relevant. 

Takk for forståelsen!

• Hjerte 1
Skrevet

Like lite relevant som at du kommenterer mine kommentarer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har selv en tanke om å flytte til en " oppdretts kommune" når jeg blir gammel. Kommuner hvor oppdrettsnæringen står sterkt er gjerne små og har svært god økonomi. = bedre tjenester til innbyggerne. 

Jeg vill holdt meg langt unna store kommuner med presset økonomi.

Anonymkode: 77080...7eb

Takk for lurt råd! Oppdrettsnæringen har jeg ikke tenkt på.

AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (Akkurat nå):

Like lite relevant som at du kommenterer mine kommentarer. 

Du trenger ikke være ufin mot en annen bruker.  Om du får lov til å kommentere, burde hun også få det.  Hilsen Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ingen kommuner som ønsker å være lukrative for folk som er en ren kostnad. Skjønner ikke helt hvor dette skal være.

Anonymkode: b53e5...334

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel ingen kommuner som ønsker å være lukrative for folk som er en ren kostnad. Skjønner ikke helt hvor dette skal være.

Det er kanskje ingen som er lukrative, men det finnes kanskje noen som gir god hjelp?

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ingen som er lukrative, men det finnes kanskje noen som gir god hjelp?

Du sier ikke noe om hvilken hjelp du mener du skal ha. De fleste kommuner er max presset, flytter du så står du jo bakerst i køen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drammen er en elendig kommune der. Jeg var i en ulykke for noen år siden, og tilhører Drammen sykehus. Men de hadde ikke kapasitet, så jeg ble sendt til Kongsberg. Der ble jeg operert med en gang, og ble tatt så utrolig godt vare på. Hadde fysioterapeut 2 ganger om dagen. Jeg var alene med 2 små barn, og da jeg skulle hjem. Så prøvde både sosionomen, og legen og ordne så jeg skulle få hjelp da jeg kom hjem. Men det fikk jeg ikke. Og de var sjokkerte. Sa at hadde jeg bodd i Kongsberg hadde jeg fått mye hjelp. Og de 3 andre jeg delte rom med, var prolaps operert, og alle de skulle få hjelp da de kom hjem. 

Så jeg vurderer å flytte til Kongsberg da jeg blir gammel.

Anonymkode: f53c2...762

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...