Gå til innhold

Har "alle" blitt dumme og mangler logikk??

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noe som stadig forundrer meg er at nesten ingen evner å legge papp i containere. 

Tomme digre pappesker stables to i høyden uten å brettes eller fylles med noe som helst i en fra før tom container. 

20260725_160413.thumb.jpg.3021223f9c870f18b5eea5ddbbbf794f.jpg Resten setter folk på utsiden. 

Hvorfor??  Dette er voksne folk som klarer å kjøre bil og montere møbler men ikke brette papp!!

Er dette forbilder for de unge som flytter for seg selv?

Pappen ligger å flyter ut i en fylkesvei,ikke første gangen jeg må stoppe,sette på vest og nødblink der dunker og søppel flyter på veien. 

Er det normalt å "mangle" litt i hodet? 

Er jo påvist at IQ er synkende,men får da finnes grenser. 

Endret av Beerbellygirl
Skrivefeil
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk tenker vel at det er ikke mitt problem bare jeg får det ut av huset. 

Jeg er skremt av hvor mye papp og plast vi har. En liten dunk som blir tømt hver 4 uke er ikke nok for oss. Heldigvis bor vi på gård og kan brenne det selv. (papp altså)

Anonymkode: 00268...930

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er gjort av en mann med fotballtrøye og clogs.

Anonymkode: 2b766...14a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har jo brettet pappen som ligger utover. Spørsmålet er bare hvorfor er den lagt på utsiden og ikke oppi kontaineren. 

Anonymkode: 03d88...006

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er gjort av en mann med fotballtrøye og clogs.

Anonymkode: 2b766...14a

🤣🤣 

Mulig det var den nye hemmelige og usynlige "daten" hennes da i såfall.

Hun har plass i sin Volvo ex nok til å levere gratis på Gjenvinningstasjonen som er åpen fra 08-20...  Men vil vel ikke ødelegge den nye bilen med søppel...

I denne pappen kan det jo befinne seg alt fra ekkorn til katter,går fort galt om noen kjører rett over dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette burde de ha bretta bedre sammen eller kjørt avgårde selv.

Kanskje de var utslitt etter å ha skrudd sammen møblene 😅

Anonymkode: 1c3c2...103

AnonymBruker
Skrevet

Her irriterer jeg meg over folk som setter ting som skal til miljøstasjon utenfor søppelkassen. Bare setter den ved siden av og så må noen andre fikse det.

Anonymkode: ff546...81d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her irriterer jeg meg over folk som setter ting som skal til miljøstasjon utenfor søppelkassen. Bare setter den ved siden av og så må noen andre fikse det.

Anonymkode: ff546...81d

Her også! Det er så irriterende! Og jeg vet hvem av naboene som gjør dette, men jeg har dessverre aldri «tatt de på fersk gjerning»/sett de. Men ofte dumper jeg bare det som får plass i restavfallsdunken som tilhører det huset og krysser fingrene for at de får bot for manglende sortering. Men den dagen jeg faktisk ser de gjøre det, da kommer jeg ikke til å legge noe imellom.

Anonymkode: eecab...2f2

AnonymBruker
Skrevet

Latskap og dumskap, hånd i hånd. 

Anonymkode: 09f32...e77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde blitt mer normalt igjen å påføre andre en god dose sosial skam.

Anonymkode: e059a...f69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her også! Det er så irriterende! Og jeg vet hvem av naboene som gjør dette, men jeg har dessverre aldri «tatt de på fersk gjerning»/sett de. Men ofte dumper jeg bare det som får plass i restavfallsdunken som tilhører det huset og krysser fingrene for at de får bot for manglende sortering. Men den dagen jeg faktisk ser de gjøre det, da kommer jeg ikke til å legge noe imellom.

Anonymkode: eecab...2f2

Det er ingen som har fått bot for manglende sortering her til lands.

Anonymkode: 1d911...16c

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke de er logikk det står på, men heller egoisme, latskap kombinert med dårlige holdninger.

I deres hode er helt greit og overlate egne problemer til andre. For dette havner ikke opp i søppelbøtten uten noen andre tar over der egoisten slapp alt han hadde i hendene.

Om det var kun dumskap som var årsaken, så er de så dum at de måtte ha blitt kjørt dit av støttekontakten, og da er det støttekontakten vi burde klage på. Og de hadde ihvertfall vært for dum til å klare å sette sammen IKEA møbler.

Men la vi anta at han/hun er så dum, da burde den som tok bildet sjekke om at vedkommende kanskje ligger oppi søppelbøtten og leter etter en vei ut.

Anonymkode: 9fe02...6e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er ikkke intelegens eller logikk, dette er en protest. Det er noen som synes at det har blitt for vanskelig for vanlige dødelige å kaste papp, når absolutt alt selges pakket inn i store mengder papp - og ønsker ikke eller kan ikke gjøre noe annet enn dette her. 

Du ser jo dette er ikea møbler. Tenk ungt studentpar flytter, eller et kollektivt med unge mennesker, de har ikke bil, de har ikke lagringsplass på hybelen sin, hva skal de gjøre av pappen? De prøvde å kaste papp i kontainere, men konteinere var fulle. Hva skal man egentlig gjøre? Ta de med buss til en gjennvinigstrasjon? De er ikke utsyrt for å kunne komme til fots. Og i det hele tatt, man må først melde inn flytting til Oslo, vente litt, få ordnet en digital Id , bare for å kunne kaste søppel. Også må man komme med bil, til en spesiell tidspunkt, og stå litt i kø.

Hvis du tenker hvor vanskelig og byråkratisk systemet har blitt, hvor vanskelig er det for veldig mange - alle som ikke har bil, ikke har henger, ikke har penger til å betale andre, kanskje ikke har helse heller - ja, da tror jeg du skjønner at du må irritere deg over myndighetene og ikke enkle mennesker. 

Anonymkode: 40a7b...731

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at dette er helt avhengig hvor du bor. Har bodd steder med svært mange nyrike kakser som ikke føler ansvar for noe, de holder på som på bildet ditt. Har bodd steder med etablert naboforhold hvor de sirlig bretter all kartong og er nøye med å utnytte plassen. 

Anonymkode: 01deb...2be

AnonymBruker
Skrevet
Beerbellygirl skrev (På 25.7.2026 den 23.19):

Er jo påvist at IQ er synkende,men får da finnes grenser. 

Jeg tror nok du kan regne med at på individnivå så finnes det nesten ikke grenser for hvor dum man kan bli :) 

Anonymkode: 01deb...2be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jepp, folk fordummes, det er et faktum - og de som er dummest er de som argumenterer imot. 

Anonymkode: 49cc2...f26

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

det er ikkke intelegens eller logikk, dette er en protest. Det er noen som synes at det har blitt for vanskelig for vanlige dødelige å kaste papp, når absolutt alt selges pakket inn i store mengder papp - og ønsker ikke eller kan ikke gjøre noe annet enn dette her. 

Du ser jo dette er ikea møbler. Tenk ungt studentpar flytter, eller et kollektivt med unge mennesker, de har ikke bil, de har ikke lagringsplass på hybelen sin, hva skal de gjøre av pappen? De prøvde å kaste papp i kontainere, men konteinere var fulle. Hva skal man egentlig gjøre? Ta de med buss til en gjennvinigstrasjon? De er ikke utsyrt for å kunne komme til fots. Og i det hele tatt, man må først melde inn flytting til Oslo, vente litt, få ordnet en digital Id , bare for å kunne kaste søppel. Også må man komme med bil, til en spesiell tidspunkt, og stå litt i kø.

Hvis du tenker hvor vanskelig og byråkratisk systemet har blitt, hvor vanskelig er det for veldig mange - alle som ikke har bil, ikke har henger, ikke har penger til å betale andre, kanskje ikke har helse heller - ja, da tror jeg du skjønner at du må irritere deg over myndighetene og ikke enkle mennesker. 

Anonymkode: 40a7b...731

🤗

Anonymkode: 63974...199

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2026 den 19.39):

Det er ingen som har fått bot for manglende sortering her til lands.

Anonymkode: 1d911...16c

Jo da, her jeg bor er det først en advarsel (rødt kort), etterpå ekstra regning/ påslag på regningen

Anonymkode: 03d88...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...