MarianneE Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Hei dere lavkarboere, hva spiser dere til frokost? Som nordmann er det jo brød, brød og atter brød. Skal prøve å kutte ned på karbohydrater og lurer da på dette med frokost
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Ofte bare en fettkaffe, ellers egg eller smoothie med avokado . Anonymkode: 6caaa...3b9
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Om du er avhengig av en variant av brød, er der mange lavkarbo-brød der ute du kan lage. Med et raskt søk på nett får du masse traff. Men du har jo eggerøre, omelett og alt som har med egg å gjøre. Egg er jo supermat. Anonymkode: b538a...d9c
MarianneE Skrevet 25. juli Forfatter #4 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du er avhengig av en variant av brød, er der mange lavkarbo-brød der ute du kan lage. Med et raskt søk på nett får du masse traff. Men du har jo eggerøre, omelett og alt som har med egg å gjøre. Egg er jo supermat. Anonymkode: b538a...d9c Overhodet ikke avhengig av brød, men det er jo det man "alltid" har spist og da ble det plutselig vanskelig å tenke annerledes synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli MarianneE skrev (10 minutter siden): Overhodet ikke avhengig av brød, men det er jo det man "alltid" har spist og da ble det plutselig vanskelig å tenke annerledes synes jeg. Hvis det blir vanskelig , så bak lavkarbobrød da? Anonymkode: 6caaa...3b9
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli MarianneE skrev (38 minutter siden): Hei dere lavkarboere, hva spiser dere til frokost? Som nordmann er det jo brød, brød og atter brød. Skal prøve å kutte ned på karbohydrater og lurer da på dette med frokost Jeg spiser sjelden brød uansett, faster normalt til frokost, men om jeg spiser så er det yoghurt/skyr eller noe med egg. Anonymkode: 6c14f...647
Frøya3 Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Pleier å ha yoghurt med bær. Er ikke så sulten om morgenen. Ellers har du ost- og skinkerull, kokte/stekte egg/omelett, avocado med eggerøre, med røkt laks, tunfisk. Bærsmoothie. Ost, skinke, tomater og agurk
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Jeg spiser ikke utelukkende lav karbo, men til frokost blir det helt uten karbo. Det blir omelett eller eggerøre hver dag, holder meg mett leenge Anonymkode: 793b5...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Coop sine frøknekkebrld er keto/lavkarbovennlige. Baker noen ganger lavkarborundstykker. Ellers spiser jeg egg i ulike varianter, eller fettkaffe. Har enda ikke funnet en fettkilde til kaffe som holder meg skikkelig mett enda, så tar gjerne imot tips😅 Anonymkode: c94c1...430
MarianneE Skrevet 25. juli Forfatter #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis det blir vanskelig , så bak lavkarbobrød da? Anonymkode: 6caaa...3b9 Vanskelig er det nok ikke, man er bare så vant til brød/ knekkebrød men ønsker å finne noe annet istedenfor. Var bare derfor jeg spurte 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli MarianneE skrev (8 minutter siden): Fettkaffe?? Ja, eller bulletproof . Om du drikker kaffe da. Tilsett fett i kaffen ( smør, fløte, egg, kokosolje .. ) Anonymkode: 6caaa...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli MarianneE skrev (8 minutter siden): Vanskelig er det nok ikke, man er bare så vant til brød/ knekkebrød men ønsker å finne noe annet istedenfor. Var bare derfor jeg spurte 😊 Hva liker du da? Jeg er kjedelig - eller liker å gjøre det enkelt -så ta bare egg om jeg skal ha noe annet enn kaffen. Avokado, nøtter, roastbeef, bær med fløte ? Anonymkode: 6caaa...3b9
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli - egg, avokado, paprika og noen mandler - lavkarbobrød med ost og skinke, egg elller annet pålegg. Alltid meierismør. - Lavkarbo smoothiebowl med granola av nøtter og frø, bær og nøttesmør - fettkaffe - lavkarbopannekaker, eventuelt scrambled pancakes - egg og bacon i helgene Anbefaler nettsiden Omhelse. Mange gode lavkarbo/keto-oppskrifter. Anonymkode: d22b6...815
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli Disse knekkebrødene er gode https://hanseloggretel.blogspot.com/2011/06/nannahs-knekkebrd.html Du kan også ta et salatblad med ost og skinke på, eventuelt rulle det sammen. Jeg har kuttet ut frokost selv nå, men spiste gjerne egg i forskjellige varianter, eller middagsrester. Anonymkode: d0222...8d4
visp Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli Coop frøknekkebrød er veldig greit syns jeg. Da slipper man å drive å lage greier selv. Ellers er det enkelt med gresk yoghurt med litt blåbær og valnøtter. Jeg pleier bare å koke meg noen egg, for jeg er ikke særlig sulten om morgenen, men vil ha i meg litt. Jeg er lat og dette over gjør at man slipper å tenke noe særlig
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, eller bulletproof . Om du drikker kaffe da. Tilsett fett i kaffen ( smør, fløte, egg, kokosolje .. ) Anonymkode: 6caaa...3b9 Æsj, det ødelegger jo kaffen. Anonymkode: 5b81c...4d7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Æsj, det ødelegger jo kaffen. Anonymkode: 5b81c...4d7 Javel, men hvis du foretrekker svart kaffe så fortsetter du jo med det… jeg synes fløte i kaffen er digg, så det drikker jeg Anonymkode: 6caaa...3b9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå