Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere lavkarboere, hva spiser dere til frokost? Som nordmann er det jo brød, brød og atter brød. Skal prøve å kutte ned på karbohydrater og lurer da på dette med frokost 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte bare en fettkaffe, ellers egg eller smoothie med avokado . 

Anonymkode: 6caaa...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Om du er avhengig av en variant av brød, er der mange lavkarbo-brød der ute du kan lage. Med et raskt søk på nett får du masse traff.

Men du har jo eggerøre, omelett og alt som har med egg å gjøre. Egg er jo supermat. 

Anonymkode: b538a...d9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om du er avhengig av en variant av brød, er der mange lavkarbo-brød der ute du kan lage. Med et raskt søk på nett får du masse traff.

Men du har jo eggerøre, omelett og alt som har med egg å gjøre. Egg er jo supermat. 

Anonymkode: b538a...d9c

Overhodet ikke avhengig av brød, men det er jo det man "alltid" har spist og da ble det plutselig vanskelig å tenke annerledes synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (10 minutter siden):

Overhodet ikke avhengig av brød, men det er jo det man "alltid" har spist og da ble det plutselig vanskelig å tenke annerledes synes jeg.

Hvis det blir vanskelig , så bak lavkarbobrød da? 

AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (38 minutter siden):

Hei dere lavkarboere, hva spiser dere til frokost? Som nordmann er det jo brød, brød og atter brød. Skal prøve å kutte ned på karbohydrater og lurer da på dette med frokost 

Jeg spiser sjelden brød uansett, faster normalt til frokost, men om jeg spiser så er det yoghurt/skyr eller noe med egg.

Anonymkode: 6c14f...647

Skrevet

Pleier å ha yoghurt med bær. Er ikke så sulten om morgenen. Ellers har du ost- og skinkerull, kokte/stekte egg/omelett, avocado med eggerøre, med røkt laks, tunfisk. Bærsmoothie. Ost, skinke, tomater og agurk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke utelukkende lav karbo, men til frokost blir det helt uten karbo. Det blir omelett eller eggerøre hver dag, holder meg mett leenge 

Anonymkode: 793b5...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Coop sine frøknekkebrld er keto/lavkarbovennlige. Baker noen ganger lavkarborundstykker. Ellers spiser jeg egg i ulike varianter, eller fettkaffe. Har enda ikke funnet en fettkilde til kaffe som holder meg skikkelig mett enda, så tar gjerne imot tips😅 

Anonymkode: c94c1...430

Skrevet

Fettkaffe??

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvis det blir vanskelig , så bak lavkarbobrød da? 

Vanskelig er det nok ikke, man er bare så vant til brød/ knekkebrød men ønsker å finne noe annet istedenfor. Var bare derfor jeg spurte 😊

AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (8 minutter siden):

Fettkaffe??

Ja, eller bulletproof . Om du drikker kaffe da. Tilsett fett i kaffen ( smør, fløte, egg, kokosolje .. ) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (8 minutter siden):

Vanskelig er det nok ikke, man er bare så vant til brød/ knekkebrød men ønsker å finne noe annet istedenfor. Var bare derfor jeg spurte 😊

Hva liker du da? Jeg er kjedelig - eller liker å gjøre det enkelt -så ta bare egg om jeg skal ha noe annet enn kaffen. 

Avokado, nøtter, roastbeef, bær med fløte ? 

Skrevet

kjøtt eller egg og kanskje noen grønnsaker. 

AnonymBruker
Skrevet

- egg, avokado, paprika og noen mandler

- lavkarbobrød med ost og skinke, egg elller annet pålegg. Alltid meierismør. 

- Lavkarbo smoothiebowl med granola av nøtter og frø, bær og nøttesmør

- fettkaffe

- lavkarbopannekaker, eventuelt scrambled pancakes 

- egg og bacon i helgene

Anbefaler nettsiden Omhelse. Mange gode lavkarbo/keto-oppskrifter. 

Anonymkode: d22b6...815

Skrevet

Tusen takk alle sammen ❤️❤️

Skrevet

Coop frøknekkebrød er veldig greit syns jeg. Da slipper man å drive å lage greier selv. Ellers er det enkelt med gresk yoghurt med litt blåbær og valnøtter. Jeg pleier bare å koke meg noen egg, for jeg er ikke særlig sulten om morgenen, men vil ha i meg litt. 

Jeg er lat og dette over gjør at man slipper å tenke noe særlig :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, eller bulletproof . Om du drikker kaffe da. Tilsett fett i kaffen ( smør, fløte, egg, kokosolje .. ) 

Æsj, det ødelegger jo kaffen. 

Anonymkode: 5b81c...4d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Æsj, det ødelegger jo kaffen. 

Anonymkode: 5b81c...4d7

Javel, men hvis du foretrekker svart kaffe så fortsetter du jo med det…

jeg synes fløte i kaffen er digg, så det drikker jeg 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...