Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre vært involvert med et tilsynelatende useriøst helsekostfirma. Vet ikke om manglende betaling kan ha gått til inkasso, men har snakket med dem tre ganger på telefon, med opptak hver gang som jeg har informert dem om, de skal ha strøket kravet og sist ble det sagt at selv om de ikke fikk returpakken kommer de ikke til å kreve at jeg betaler.

Frykter bare at dette ikke er enden på visa. Har flyttet og vet ikke hva som kan ha blitt sendt til gamle adressen. Er et inkassoselskap forpliktet til å ringe meg , hvor langt ut i prosessen er det evt? Er det noen måte for å finne ut om det finnes et inkassokrav mot meg eller finne ut hvilket inkassoselskap de bruker? 

Anonymkode: 824fb...b1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dessverre vært involvert med et tilsynelatende useriøst helsekostfirma. Vet ikke om manglende betaling kan ha gått til inkasso, men har snakket med dem tre ganger på telefon, med opptak hver gang som jeg har informert dem om, de skal ha strøket kravet og sist ble det sagt at selv om de ikke fikk returpakken kommer de ikke til å kreve at jeg betaler.

Frykter bare at dette ikke er enden på visa. Har flyttet og vet ikke hva som kan ha blitt sendt til gamle adressen. Er et inkassoselskap forpliktet til å ringe meg , hvor langt ut i prosessen er det evt? Er det noen måte for å finne ut om det finnes et inkassokrav mot meg eller finne ut hvilket inkassoselskap de bruker? 

Hvis det har gått så langt som til inkasso så vil du har fått info i digipost. Men å finne alle disse inkasso selskapene er ikke lett. Du kan se på Unofinans eller ringe statens innkrevingssentral ? De har ofte oversikt. 

Anonymkode: e962b...af2

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sjekke på Inkassoregisteret.

Send klage på firmaet til Finansklagenemda dersom de ikke har slettet saken.

Anonymkode: bdcba...e90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det har gått så langt som til inkasso så vil du har fått info i digipost. Men å finne alle disse inkasso selskapene er ikke lett. Du kan se på Unofinans eller ringe statens innkrevingssentral ? De har ofte oversikt. 

Anonymkode: e962b...af2

Vet egentlig ikke hva digipost er, har aldri brukt det og vet ikke om det er noe alle har. Får søke litt på det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan sjekke på Inkassoregisteret.

Send klage på firmaet til Finansklagenemda dersom de ikke har slettet saken.

Har ingen krav mot meg i det registeret. Står også at jeg ikke har gjeld, hva slags gjeld kommer opp der? Har Lånekassen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har ingen krav mot meg i det registeret. Står også at jeg ikke har gjeld, hva slags gjeld kommer opp der? Har Lånekassen.

Så bra, da har firmaet slettet kravet.

"Gjeld" mener jeg er forbrukslån og kredittkort. Tror ikke huslån eller billån med pant kommer opp her.

Lånekassen har egen "fane", men for å få den oversikten må man visst betale. Ville derfor logget inn på Lånekassen for å finne denne informasjonen -helt gratis. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...