AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Jeg og mannen har signert kontrakt for husbygging. Dette er en prosess vi har holdt på med over lengre tid, og i høst skal byggingen starte. Til å begynne med virket dette ut som den ultimate drømmen - muligheten til å forme det fremtidige familiehjemmet helt selv. Banken sa vi hadde god betalingsevne og ga oss lån uten problemer. Men nå den siste tiden har hodet virkelig begynt å kverne. Nå eier vi et hus til kun 2,5 millioner kroner som egentlig har det vi trenger. Det er jo gammelt da og kunne vært bedre utformet, men det har bodd familier der før som har klart seg helt fint. Vi har ikke barn enda, men når den tid kommer vil jeg være i ulønnet permisjon og ha de lengre hjemme. Med kun 1,25 mill i lån hver er det helt uproblematisk, men jeg frykter vi må sende barna i barnehage etter endt permisjon for å kunne betjene lånet. Nå utsetter vi å få barn for å spare og spare, men hadde det ikke vært for byggingen hadde jeg allerede vært gravid. Vi ønsker tre stykk. Men så ser jeg jo at så mange klarer jo dette, så hvorfor ikke vi? Hva hadde dere gjort? Det er en unik mulighet og det er lenge til neste gang. Anonymkode: b4b50...6ad
newman01 Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Om dere har signert kontrakt er det vel litt seint å angre? Ihvertfall ikke uten kostnader. Om det blir økonomisk utfordrende er det bare å levere ungene i barnehagen. Barn synes det stort sett er gøy der. Og man kan sikkert ha korte dager eller færre dager i barnehagen om økonomien tillater 50% jobb. Hvor mye øker bokostnadene med nytt hus da? 2
Jdjdkdudjbs Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Oi! Litt sent å angre nå - men kanskje dere ender opp kjempefornøyd? Vi rev og bygget og har ikke angret et sekund. Men så er det mulig å selge til mye mer enn det vi har betalt også. Husker godt suget i magen da gamle huset ble revet - point of no return 😱
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå