AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Føler meg så vid nedentil. Har vært igjennom en hard fødsel for mange år siden. Føler meg vid. Men gynekolog sier alt er normalt🙄 Var litt fremfall og litt større åpning men innenfor normalen. Har trent bekkenbunn i 6 mnd men ser ingen fremgang. Hva burde jeg gjøre videre nå? Anonymkode: 5efcc...c4d
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Har du vært hos gynekolog/bekkenbunns-fysioterapeut og fått bekreftet at du utfører knipeøvelsene riktig? Hvis ikke, så ville jeg begynt der. Det finnes også bekkenbunnstrenere som f.eks. Perifit. Der kan du tracke fremgangen din, veldig nyttig. Anonymkode: 4dae7...574
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Etter så mange år er det bare å slutte å høre på mas om knipeøvelser og fysio ihvertfall. Ja det er normalt at noen av oss blir veldig vide etter fødsel. Det er forøvrig normalt å være overvektig også, men det betyr ikke at det er bra eller ønskelig. At ting er normalt er ikke noe skikkelig svar i enkelte saker, ihvertfall ikke der normalen er temmelig stusselig(her skader etter norske fødsler). Jeg ga opp det offentlige. Gikk til Volvat, og gynekolog sa seg enig i at det var normalt etter fødsel men det var IKKE godt nok. Deretter fikk jeg henvisning til Betanien og regninga for det hele havnet hos staten. Før operasjon kunne jeg ta hele hånden oppi uten glid, etter operasjon var jeg nøyaktig som før graviditet og fødsel. Blir så jævlig oppgitt. LITT fremfall og LITT vid...det er jo livet ditt det er snakk om. Det som er litt for legen er pasientens daglige plage... Gå privat! Anonymkode: 7d51e...340 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Føler meg så vid nedentil. Har vært igjennom en hard fødsel for mange år siden. Føler meg vid. Men gynekolog sier alt er normalt🙄 Var litt fremfall og litt større åpning men innenfor normalen. Har trent bekkenbunn i 6 mnd men ser ingen fremgang. Hva burde jeg gjøre videre nå? Anonymkode: 5efcc...c4d Mye faller innenfor «normalspekteret». Jeg tenker at du burde ta det opp med fastlegen din. Anonymkode: ddeb8...7fc
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli MItt råd er å kontakte en bekkenbunnsfysiotereapeut. Du trenger ikke henvisning fra legen, kontakt dem selv. Vedkommende vil sjekke hvordan musklene dine fungerer, og om det er håp om å kunne trene de opp igjen. Det er ikke i alle tilfeller det er mulig å trene dem opp, men da får du vite OM du tilhører dem som vil kunne oppnå bedring ved trening eller ikke. Anonymkode: 527a0...89d
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Har du sjekket for muskelskader? Jeg er lik og fått vite jeg bare må leve med det. Dersom det bare er fremfall så kan nok operasjon hjelpe. Anonymkode: 1e31d...811
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Dette gjør da ingenting. Dama er vid som ei låvedør og gurimalla som vi koser oss Anonymkode: faea4...c34 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå