Gå til innhold

Barcelona med 8 åring!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser til Barcelona med 8 åring! Aldri vært der før, vi bor på hotell i Sant Andreu, litt utenfor sentrum. 

Hvilke strender er fine og ikke så travle? Hva er gøy å finne på for en 8 åring utenom å bade? 
Oppleves det trygt? 
Hvilke områder er mer rolige? 

Reiser alene med han! 

Anonymkode: 45d52...99e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta taubanen fra stranden opp på byfjellet.

Sagrada Famiglia er fin i alle aldre.

Park Guell

Anonymkode: d9f7c...516

AnonymBruker
Skrevet

Hvis 8-åringen er fotballinteressert bør dere ta en tur til Camp Nou. Flott fotball-museum og dere kan komme inn på tribunen selv om dere ikke er der i fotballsesongen.  Min sønn var omtrent på samme alder da vi var der, og dette var høydepunktet for ham.  Vi bodde i gamlebyen og kunne bare rusle ned til stranda og bade når vi ville, så det ble mange ettermiddags-turer dit. 

Anonymkode: f76e4...0f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis 8-åringen er fotballinteressert bør dere ta en tur til Camp Nou. Flott fotball-museum og dere kan komme inn på tribunen selv om dere ikke er der i fotballsesongen.  Min sønn var omtrent på samme alder da vi var der, og dette var høydepunktet for ham.  Vi bodde i gamlebyen og kunne bare rusle ned til stranda og bade når vi ville, så det ble mange ettermiddags-turer dit. 

Takk for svar! Hvordan gjorde du det på stranda mtp tyveri? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar! 
Tenkte fotballmuseet og stadion. Så dere begge deler, kjøpte du en inngangspakke? 

Skrevet

Anbefaler å gå i byparken på ettermiddag/kveld. Usikker på hva parken heter, den er i samme område av byen som dyreparken. 

Det er masse liv på kvelden der med familier på piknik og ungdommer som danser og koser seg. Ta med dere drikke, mat og pledd og bare nyt livet. Jeg tilbragte 2 uker i Barcelona en gang, og av alle opplevelser er det egentlig parken jeg husker best. 

Sagrada Familia er også en opplevelse. Park Guell er også flott. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ofte piknik i parken der på dagtid også, mange som lagde slike store såpebobler for eksempel. Barna her likte å mate endene. 

om dere liker fornøyelsesparker var vi også på Tibidabo

Anbefaler også park guel som ei anna. 

vi var der i 4 uker og 2 uker på sommeren, og elsket det😃 mye å finne på med barn! 

Anonymkode: 183ee...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Hvordan gjorde du det på stranda mtp tyveri? 

Slik du gjør på absolutt alle strender (spes i utlandet) der du er redd for tyveri? Mao: ta med minst mulig som er verdt å stjele, dropp generelt (liten) veske og ha en vanntett liten taske til telefon og et kredittkort? Evt alliere deg med noen (fortrinnsvis en familie) som sitter rett ved siden av som kan passe på sakene mens dere bader?

Google Barcelona with children for flere tips

Anonymkode: d796a...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Camp nou er under ombygging nå. Omvisningen er derfor kraftig redusert, men det koster fortsatt flesk å komme inn. Ekstrem fotballinteresse i vår familie, men vi droppet stadion nå i starten av juli fordi vi ikke syntes det var verdt det. 

Anonymkode: 39177...433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...