Gå til innhold

Hvordan leve med uviss tid.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann skal dø. Vi vet ikke når ,men har langtkommen kreft som er nyoppdaget. Han kan ha månder igjenn evt år om medisinen virker. Hva gjør jeg som pårørende. Kjenner jeg blir spist opp innvendig.

Anonymkode: 22542...442

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen som pårørende, og det er forferdelig vondt. 

Mitt beste råd er å ta en dag av gangen og ha tro på at medisinen hjelper, - være optimist. 

Vi snakket ikke om døden, for det ble for vondt for både mannen min og meg, men heller hadde tro på framtiden, uansett hvor mørkt det så ut. Ta én dag av gangen og se det positive i hver dag.

Jeg vil anbefale å ta imot hjelp i form av samtaler med andre som har opplevd det samme. Kreftsykepleier har oversikt over slikt.

Hver samtale med legen grudde jeg meg til, for i min manns tilfelle hjalp ikke behandlingen. Han ble bare verre av den, både av cellegiften og strålebehandlingen, så de måtte avslutte det. Han døde noen mnd. seinere. 

Håper det beste for dere.

Anonymkode: 05fab...ed8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i dine sko, og mannen min døde for to år og ni måneder siden.

Ta én dag av gangen og ikke snakk om døden, men snakk om hvordan klare å leve lengst mulig.

Fokusér på det beste kostholdet og trening, hvis han klarer det.

Samtaleterapi for deg eller dere begge er bra for å takle det helvetet du/dere står i, hvis dere får tilbud om det.

Jeg fikk ikke tilbud om noe samtaler, men ringte Kreftforeningen og snakket med de når det toppet seg for meg.

Lykke til💚

Anonymkode: 457b8...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...