Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det skal ligge tørt og ikke for varmt. Men finnes det feks noen oppbevaringsboks som er brannsikker man kan legge slikt i?

Anonymkode: 9c366...313

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere oppbevarer det sånn imellom bruk? Min er alltid til lading eller i bruk 😆 

Anonymkode: bac21...b2f

Skrevet

Jeg har mine i en brann- og vannsikker boks fra Masterlock sammen med pass og viktige dokumenter. Den skal tåle en vanlig husbrann og, ikke minst, mye vann i forbindelse med slukkingen. Selve boksen er ikke tyngre enn at hvis jeg har litt mer enn ett minutt på meg, så får jeg den meg ut.  

AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (6 minutter siden):

Jeg har mine i en brann- og vannsikker boks fra Masterlock sammen med pass og viktige dokumenter. Den skal tåle en vanlig husbrann og, ikke minst, mye vann i forbindelse med slukkingen. Selve boksen er ikke tyngre enn at hvis jeg har litt mer enn ett minutt på meg, så får jeg den meg ut.  

Vent litt... oppbevarer du powerbanken sammen med viktige dokumenter!?.

Det TS spør etter er sikker oppbevaring fordi at en powerbank og litium batterier kan selvantenne, når slike ting først tar fyr så er det så godt som umulig å slukke brannen. 

Anonymkode: a8927...1e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vent litt... oppbevarer du powerbanken sammen med viktige dokumenter!?.

Det TS spør etter er sikker oppbevaring fordi at en powerbank og litium batterier kan selvantenne, når slike ting først tar fyr så er det så godt som umulig å slukke brannen. 

Anonymkode: a8927...1e2

En boks som er brannsikker og vanntett er også lufttett. Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen.

Anonymkode: d5fd1...177

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen.

Kjemikaliene i en powerbank lager sin egen oksygen på egenhånd om den går av, så alt i en brannsikker boks vil brenne opp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En boks som er brannsikker og vanntett er også lufttett. Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen.

Vel, et litiumbatteri kan fordi det frigjør oksygen når det brenner. 

Endret av skrue
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Leo skrev (På 25.7.2026 den 0.23):

Så du har en «lettantennelig» powerbank i en boks sammen med de viktigste papirene du har? Hvor er logikken? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2026 den 7.33):

Litium brenner under vann og i verdensrommet. Det har sin egen oksygen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...