AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Vet det skal ligge tørt og ikke for varmt. Men finnes det feks noen oppbevaringsboks som er brannsikker man kan legge slikt i? Anonymkode: 9c366...313
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Sønnen min oppbevarer batteriet til sin radiostyrte bil i en sånn pose. Kanskje det kan være noe? https://www.elefun.no/kategori-523/sikker-ladebag Anonymkode: e2cad...f6e
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Dere oppbevarer det sånn imellom bruk? Min er alltid til lading eller i bruk 😆 Anonymkode: bac21...b2f
Leo Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli Jeg har mine i en brann- og vannsikker boks fra Masterlock sammen med pass og viktige dokumenter. Den skal tåle en vanlig husbrann og, ikke minst, mye vann i forbindelse med slukkingen. Selve boksen er ikke tyngre enn at hvis jeg har litt mer enn ett minutt på meg, så får jeg den meg ut.
AnonymBruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Leo skrev (6 minutter siden): Jeg har mine i en brann- og vannsikker boks fra Masterlock sammen med pass og viktige dokumenter. Den skal tåle en vanlig husbrann og, ikke minst, mye vann i forbindelse med slukkingen. Selve boksen er ikke tyngre enn at hvis jeg har litt mer enn ett minutt på meg, så får jeg den meg ut. Vent litt... oppbevarer du powerbanken sammen med viktige dokumenter!?. Det TS spør etter er sikker oppbevaring fordi at en powerbank og litium batterier kan selvantenne, når slike ting først tar fyr så er det så godt som umulig å slukke brannen. Anonymkode: a8927...1e2 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vent litt... oppbevarer du powerbanken sammen med viktige dokumenter!?. Det TS spør etter er sikker oppbevaring fordi at en powerbank og litium batterier kan selvantenne, når slike ting først tar fyr så er det så godt som umulig å slukke brannen. Anonymkode: a8927...1e2 En boks som er brannsikker og vanntett er også lufttett. Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen. Anonymkode: d5fd1...177
Plexi Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen. Kjemikaliene i en powerbank lager sin egen oksygen på egenhånd om den går av, så alt i en brannsikker boks vil brenne opp. 1 1
skrue Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En boks som er brannsikker og vanntett er også lufttett. Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen. Anonymkode: d5fd1...177 Vel, et litiumbatteri kan fordi det frigjør oksygen når det brenner. Endret 25. juli av skrue 1 1
newman01 Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Leo skrev (På 25.7.2026 den 0.23): Jeg har mine i en brann- og vannsikker boks fra Masterlock sammen med pass og viktige dokumenter. Den skal tåle en vanlig husbrann og, ikke minst, mye vann i forbindelse med slukkingen. Selve boksen er ikke tyngre enn at hvis jeg har litt mer enn ett minutt på meg, så får jeg den meg ut. Så du har en «lettantennelig» powerbank i en boks sammen med de viktigste papirene du har? Hvor er logikken?
newman01 Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 25.7.2026 den 7.33): En boks som er brannsikker og vanntett er også lufttett. Ingenting kan antenne uten tilgang til oksygen. Anonymkode: d5fd1...177 Litium brenner under vann og i verdensrommet. Det har sin egen oksygen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå