Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei  

Noen som vil dele erfaringer med å reise alene til Tenerife? Eller erfaringer med Sunprime Ocean View?

Anonymkode: 1127a...9f5

Videoannonse
Annonse
Gjest test1e
Skrevet (endret)

Jeg har riktignok bare vært på tur dit med sambo/kona. Men har bodd på hotellet. God frokost, rent og pent. Det er en ting som kan bli en utfordring der, håndklemafiaen (Nazityskere som står opp klokka 7 for å legge håndkle på solsengene) Nede ved bassenget er det ikke så mange solsenger. Det er også solsenger på taket.

Kort vei til de nærmeste strendene. Restauranter ligger det nede ved beachwalken som du kan gå inn til sentrum. Tar en ti min å gå ned til "sentrum" der handlegatene ligger, enten gjennom byen eller langs stranda. På andre siden av motorveien ligger det handlesenter med butikker og restauranter og en badepark. Rett ved hotellet ligger større buss-sentral, så du kommer deg enkelt rundt om om du feks. ønsker å ta deg en tur inn til Santa Cruz

Mitt beste Tenerife-tips må være Gaelic Corner. Om du liker irsk pub. De bruker å ha live musikk frem til 23-tiden, da er det live rock dansing/rølping i kjelleren. Trapp ned både inne og utenifra. :skya: 

Endret av test1e
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (1 time siden):

Jeg har riktignok bare vært på tur dit med sambo/kona. Men har bodd på hotellet. God frokost, rent og pent. Det er en ting som kan bli en utfordring der, håndklemafiaen (Nazityskere som står opp klokka 7 for å legge håndkle på solsengene) Nede ved bassenget er det ikke så mange solsenger. Det er også solsenger på taket.

Kort vei til de nærmeste strendene. Restauranter ligger det nede ved beachwalken som du kan gå inn til sentrum. Tar enn ti min å gå ned til "sentrum" der handlegatene ligger, enten gjennom byen eller langs stranda. På andre siden av motorveien ligger det handlesenter med butikker og restauranter og en badepark. Rett ved hotellet ligger større buss-sentral, så du kommer deg enkelt rundt om om du feks. ønsker å ta deg en tur inn til Santa Cruz

Mitt beste Tenerife-tips må være Gaelic Corner. Om du liker irsk pub. De bruker å ha live musikk frem til 23-tiden, da er det live rock dansing/rølping i kjelleren. Trapp ned både inne og utenifra. :skya: 

Tusen takk for svar. Det høres ut som jeg vil trives.  Satser på ledig solseng på taket :) Og takk for tips om puben, om jeg våger å gå dit alene er en annen ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble skuffet over hotellet. Godt brukt. Hadde forventet mer.

Var på sunwing fanabe beach noen mnd før og det var flotte rom der, så da ble rommene på ocean wiew skuffende.

Anonymkode: d8bd3...993

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med Tenerife. Men jeg har masse erfaring med å reise alene til søreuropa. (Jeg er i et forhold). 

Anonymkode: 11fb8...d01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (17 timer siden):

Det er en ting som kan bli en utfordring der, håndklemafiaen (Nazityskere som står opp klokka 7 for å legge håndkle på solsengene) Nede ved bassenget er det ikke så mange solsenger. Det er også solsenger på taket.

Er det ikke bare å fjerne de håndklærne da, hvis ingen er i nærheten og bruker solsengene? Dit jeg pleier å dra har man heldigvis ikke det problemet, men det pleier som regel alltid å være ledige solsenger uansett.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ble skuffet over hotellet. Godt brukt. Hadde forventet mer.

Var på sunwing fanabe beach noen mnd før og det var flotte rom der, så da ble rommene på ocean wiew skuffende.

Ok. Hvilket type rom bodde du på? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har ikke erfaring med Tenerife. Men jeg har masse erfaring med å reise alene til søreuropa. (Jeg er i et forhold). 

Er i et forhold jeg også. Så er ingen single sjekke party tur jeg er ute etter. Har du vært på stranden alene? Hva gjør du med verdisaker når du bader?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Hvilket type rom bodde du på? 

Classic Studio, 1-roms med balkong og begrenset havutsikt, i hotellets øverste etasjer.

Var ikke kun rommet. Hotellet hadde trengt oppussing utenpå også. De har 4 stjerner grunnet spa og tennisbane, ikke pga rommmene er min konklusjon. Takterasse var stengt ofte.

Var så fine rom på fanabe, som er 4+ hos ving, da forventer man ikke lister som ikke sitter fast i veggen, at man kan se ut under urgangsdøren, at malingen flasser av utvendig, utemøbler var putene sittet ned o.l.

Vært på mange forskjellige hotell og klasser på Tenerife. Eneste gang jeg ble skuffet var der. Hadde rett og slett forventet mer. 

Hadde det vært 3 stjerne hadde jeg ikke sagt noe, men dette har 4.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Classic Studio, 1-roms med balkong og begrenset havutsikt, i hotellets øverste etasjer.

Var ikke kun rommet. Hotellet hadde trengt oppussing utenpå også. De har 4 stjerner grunnet spa og tennisbane, ikke pga rommmene er min konklusjon. Takterasse var stengt ofte.

Var så fine rom på fanabe, som er 4+ hos ving, da forventer man ikke lister som ikke sitter fast i veggen, at man kan se ut under urgangsdøren, at malingen flasser av utvendig, utemøbler var putene sittet ned o.l.

Vært på mange forskjellige hotell og klasser på Tenerife. Eneste gang jeg ble skuffet var der. Hadde rett og slett forventet mer. 

Hadde det vært 3 stjerne hadde jeg ikke sagt noe, men dette har 4.

Ok, det høres ikke bra ut.. Når var du der? Ser på Ving at det har vært/er noe oppussing på gang. 

Takk for svar :) Var området rundt ok? Hørte du mye til bussene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, det høres ikke bra ut.. Når var du der? Ser på Ving at det har vært/er noe oppussing på gang. 

Takk for svar :) Var området rundt ok? Hørte du mye til bussene? 

Var der april i fjor. Helt greit hotell, bare ikke 4 stjerners rom.

Nære hovedveien og busstasjon, grei gåtur til siam mall. Grei tur ned til stranden. Annbefaler å gå til playa del Duque. Er den fineste stranden i las americas synes jeg.

Det beste med las americas for meg er strandpeomenaden, den er lang. Drar dit 1 gang årlig, så er mitt favorittsted når det er sol jeg trenger 1 uke høst, vinter og vår, lengre flytur så trenger jeg mer enn 1 uke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke rom nærest bussene, så hørte ikke de. Var ikke mye bråk rundt der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i et forhold jeg også. Så er ingen single sjekke party tur jeg er ute etter. Har du vært på stranden alene? Hva gjør du med verdisaker når du bader?

Selvsagt har jeg vært på stranden alene.  Jeg prøver å ta med meg minst mulig av verdi når jeg skal bade, og "gjemmer" tingene gjerne mellom noen steiner som er på den stranda, og prøver å bade slik at jeg har oversikt over stedet jeg har lagt dem. 

(Hotellet mitt ligger bare 300 meter fra stranden, så det er enkelt å dra tilbake på hotellet for å hente eiendeler hvis jeg vil ut å spise etter bading. Restauranter og butikker ligger rett utenfor hotelldøra. 

• Liker 1
Gjest test1e
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke bare å fjerne de håndklærne da, hvis ingen er i nærheten og bruker solsengene? Dit jeg pleier å dra har man heldigvis ikke det problemet, men det pleier som regel alltid å være ledige solsenger uansett.

Det står at det er forbudt. En morgen tok de å samlet inn håndklærne å la dem i poser for å prøve å få bukt med problemet. Det er noen år siden jeg var der.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var på sunwing fanabe beach noen mnd før og det var flotte rom der

Jeg har bodd på dette på dette hotellet også. Det kjedelige med fanabe er at det liksom ikke noe der, kun sydenrestauranter og syden jallabutikker. Det var i hvert fall det den gang, men nå snakker vi 10 år + siden

Tar 20/25 min å gå inn til 'sentrum' mener jeg å huske 

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (2 timer siden):

Det står at det er forbudt. En morgen tok de å samlet inn håndklærne å la dem i poser for å prøve å få bukt med problemet. Det er noen år siden jeg var der.

Jeg har bodd på dette på dette hotellet også. Det kjedelige med fanabe er at det liksom ikke noe der, kun sydenrestauranter og syden jallabutikker. Det var i hvert fall det den gang, men nå snakker vi 10 år + siden

Tar 20/25 min å gå inn til 'sentrum' mener jeg å huske 

Litt mer "finere/nyere" og stillere rundt Fanabé/Duque.  Litt mer "harry" nærmere sentrum/Los Christianos.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å ha med Solo til Tenerife. Bare husk å ha den i innsjekket bagasje.

Anonymkode: 4a8ed...688

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...