Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett dette i flere engelskspråklige filmer og serier. At dette er et kjent uttrykk for å be om hjelp for vold i hjemmet. 
At man f eks sier ‘Hvordan går det med Angela?’ 
Er dette kjent i Norge også? 

Anonymkode: 8b085...b83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det samme, men det har begynt å komme på flere norske puber nå. Blant annet en av de lokale vi har her. Det står lapp på kvinnetoalettet om et kvinnenavn eller saying man skal si til de ansatte hvis man trenger hjelp fra en innpåsliten/truende mann.

Anonymkode: 0180e...95e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Henger lapp om dette på svært mange kvinnetoalett på puber i UK, iallfall. https://www.askforangela.co.uk

Anonymkode: 842d3...2af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2026 den 9.52):

Ikke helt det samme, men det har begynt å komme på flere norske puber nå. Blant annet en av de lokale vi har her. Det står lapp på kvinnetoalettet om et kvinnenavn eller saying man skal si til de ansatte hvis man trenger hjelp fra en innpåsliten/truende mann.

Anonymkode: 0180e...95e

Så hva sier man til puben?  Kan jeg snakke med Angela? Uttales navnet på engelsk eller norsk?

Anonymkode: 6c2f1...d9f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så hva sier man til puben?  Kan jeg snakke med Angela? Uttales navnet på engelsk eller norsk?

Det varierer jo fra sted til sted. Men oftest «bestiller man en drink» med dette navnet.

Bartenderen vil da vite at du er i fare og sørge for at du får hjelp.

Anonymkode: d06ab...ee8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det varierer jo fra sted til sted. Men oftest «bestiller man en drink» med dette navnet.

Bartenderen vil da vite at du er i fare og sørge for at du får hjelp.

Anonymkode: d06ab...ee8

Hvorfor ikke heller forklare situasjonen til bartender og be om bistand? Brukes dette kodeordet bare når personen er sammen med en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...