Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker på når jeg skal begynne å fortelle noen at jeg er gravid, da jeg ikke helt har innsett det selv enda. Føles fremdeles veldig.. distansert, og var ikke planlagt. Kjæresten vil fortelle det til moren av hans andre barn snart, at dattera deres får en bror/søster, men jeg er ikke komfortabel med dette og mener det her kun angår oss som par enn så lenge. Helst vil jeg vente til jeg føler at det hele kjennes mer reelt, følelsen av usikkerhet m.m. har lagt seg noe og jeg og kjæresten kan stå mer sammen om det. Når fortalte dere familie og venner og hvorfor..? Jeg vil helst vente en måned til egentlig.. er i uke 12 nå.

Anonymkode: 40322...e77

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortalte familie i uke 16, og så jobben rett etter det. Det føltes privat 😊

Anonymkode: b8913...e1a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortalte familie i uke 16, og så jobben rett etter det. Det føltes privat 😊

Anonymkode: b8913...e1a

Takk, godt å kjenne på at vi er flere. Enn så lenge kjennes det slik også for meg, veldig privat. Jeg ønsker å venne meg til tanken og dette nye livet selv, før jeg får innspill og (trolig glade) kommentarer fra andre som vil prate om det. Ikke helt klar for det.

Anonymkode: 40322...e77

AnonymBruker
Skrevet

Vi sa det til familien i uke 12, og så sjefen rett etter. Så var det litt etter litt. Viktigste for meg var at folk ikke skulle spekulere i hvorfor jeg ble litt rundere rundt magen (er slank) og det skjedde mellom uke 12-16. 

Anonymkode: f2e99...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Sa det etter uke 12 med begge. Du kan jo si det etter TUL? Da vet dere at det går bra.

Anonymkode: 73547...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår barnefar godt her. Jeg og min ex liker ikke hverandre men vi samarbeider godt om barnet, det var svært viktig at min ex fikk vite om graviditeten slik at han kunne møte vårt barn med det han hadde av tanker og følelser. Vi fortalte storebror i uke 13 og hans var fikk vite noen dager før ungen skulle til han.

Ellers fikk svigermor vite i uke 4, min mor i uke 14, bestefedrene husker jeg ikke, arbeidsgivere i uke 11 og resten fikk vite det ved tilfeldighet eller når de så det. Du trenger ikke ha én stor ringerunde😊

Anonymkode: 35414...edc

Skrevet

Ingen fasit :) Nummer 1-3 fortalte vi hele snaplista med en gang vi hadde positiv test. Nummer 4 ventet vi med å fortelle til vi hadde sett hjerteslag på tidlig ultralyd. Gjør det som føles rett for deg🫶🏼

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat når man vil! 

Jeg for min del vil bare ikke. Skulle gjerne vært en sånn som kriblet og boblet over etter å rope det ut, men jeg vil bare være i bobla mi så lenge som absolutt mulig. Er i uke 18 nå. Orker ikke tanken på alle spørsmålene og meningene som kommer fossende, og er ikke interessert i å snakke med noen om noe. Jeg klarer meg lenge med podcaster, Reddit og mannen.

Sjefen, foreldrene våre og noen svært få venner vet det. Kollegaer spekulerer, men det får de bare gjøre en stund til. 

Anonymkode: 4f8d1...940

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 fortalte jeg det i uke 12

Med nr 2 og 3 (tvillinger) fortalte jeg det i uke 18. Fant det ikke ut før det selv. 

Nå planlegger vi nr 4 og jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å fortelle noen om det før jeg har født. Orker ikke alt mas om hvordan det går i svangerskapet. Vi er økonomisk fri og jobber ikke lenger, så har ingen arbeidsgiver å informere. 

Anonymkode: e7c65...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...