Gå til innhold

Tennisalbue? Erfaringer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt vondt i albuen i 1.5-2 mnd nå. Det svir og verker underarmen og nedover mot fingrer, googlet meg til tennisalbu. Dette går tydelig ikke over. Får legen konstantert dette raskt? Har en fysisk tung jobb, så aner ikke hvorda det blir med jobb. 

Anonymkode: 19382...d85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det fikset hos en massasjeterapeut etter to behandlinger, pluss at jeg gjorde noen tilpasninger i arbeidet mitt som gjorde at jeg ikke utsatte armen for den belastningen som førte til tennisalbue i første omgang. 

Anonymkode: aac09...0e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg fikk det fikset hos en massasjeterapeut etter to behandlinger, pluss at jeg gjorde noen tilpasninger i arbeidet mitt som gjorde at jeg ikke utsatte armen for den belastningen som førte til tennisalbue i første omgang. 

Okei, så ingen sykemelding? 

Jeg vil nok slite med å jobbe siden jeg må bruke begge armene. Lege i første omgang her så får jeg se. 

AnonymBruker
Skrevet

Min lege diagnostiserte det i løpet av minutter. Jeg gikk til fysioterapeut og gjorde øvelser jeg fikk derfra. Det hjalp betydelig, men tok en del uker.

Anonymkode: 64c16...66c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okei, så ingen sykemelding? 

Jeg vil nok slite med å jobbe siden jeg må bruke begge armene. Lege i første omgang her så får jeg se. 

Nei, men for min del var det heller ikke så ille at jeg ikke klarte å gjøre jobben min. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må til fysioterapeut selvfølgelig, det er jo det som kan dette, ikke leger.

Trenger ikke henvisning

Anonymkode: 7ddb0...fb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du må til fysioterapeut selvfølgelig, det er jo det som kan dette, ikke leger.

Trenger ikke henvisning

Anonymkode: 7ddb0...fb1

Men legen konstanterer vel tennisalbu? Jeg har så vondt, dag inn og spesielt natt. Kan ikke strekke ut armen. Jeg tenker det ender i en sykemelding om ikke dette blir bedre, iom at jeg har fysisk tung jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...