AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Hva synes dere om slike "venner" og bekjente som mener at det må være noe galt med dere dersom dere ikke er som dem? (Jeg tenker på livsstil, verdier og interesser.) Jeg har opplevd dette fra flere hold de siste årene. Noen av dem setter til og med seg i en slags leder rolle eller " coaching" rolle overfor meg og min mann. Av hensyn til vår anonymitet så vil jeg ikke komme inn på detaljer. Dere kan godt komme med eksempler fra deres eget liv, evt. også detaljer dersom Dere er komfortable med det. Jeg er en (godt) voksen dame og jeg forventer i alle fall at folk skal akseptere meg som jeg er. Kan bare hinte om at det jeg/ vi sist ble kritisert for er at vi er for avhengige av hverandre og reiser lite bort fra hverandre i forhold til "venneparet". Det er vel ingenting som er mer riktig enn det andre? Bør man ikke respektere at vi kanskje ser annerledes på det enn dem? Jeg misliker også at visse bekjente er belærende overfor meg eller overfor oss og oppfører seg som om de er mer intelligente og opplyste! Anonymkode: 1e129...742
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Jeg opplevde kritikk i forhold til at jeg ville være sammen med ungene mine, og ikke dro fra de da de var små. Folk som gir mange råd jeg ikke har bedt om, faser jeg ut. Anonymkode: c9809...080
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Det går ikke an å være så innsnevra utover en viss alder. Kom med et spåspydig, evt småkrasst svar tilbake. Det er mest synd på de som ikke forstår hvor mangfoldig livet og mennesker kan være Anonymkode: 98fdf...c2f
Peace & Love 2026 Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli (endret) Slike folk er utrolig irriterende, uansett om de er bekjente eller venner. Og jeg prøver heldigvis å holde meg langt unna dem. Endret 23. juli av Peace & Love 2026
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Opplever flere sånne folk her på kg enn i det virkelige liv. Men kjenner noen som skal omvende introverte, og som tror vi ønsker å bli omvendt. Anonymkode: c2f04...af9 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Barnløse blir fortalt konstant at vi har valgt feil, burde gjøre annerledes og at vi kommer til å angre. Så ja, mye folk som bryr seg borti og er belærende, særlig når de selv kanskje tok avgjørelsen på noen dager selv. Anonymkode: 3d93a...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Jeg har gamle foreldre og hjelper dem når jeg har mulighet til det som f.eks. å bli med dem for å handle slik at de slipper å bære alle varene selv. Dette har jeg holdt på en god del år allerede. Det er endel som kommer med spydigheter og til og med noen har hentydet at det er noe galt med meg fordi de alltid ser meg sammen med foreldrene mine. Jeg tror egentlig det bunner i misunnelse og særlig når de prøver å si at jeg må leve mitt eget liv. Jeg lever mitt eget liv og det er bare en brøkdel av mitt liv de ser fordi disse menneskene er bekjente nå og ikke venner av meg. Anonymkode: afa69...13b
AnonymBruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Det vil alltid være noen som er stikk motsatt og som tilsynelatende kommer fra andre planeter 😅 F.eks. så var corona-pandemien noen av de beste årene i mitt liv. Andre syntes det var helt forferdelig. Men jeg ytrer gjerne klart og tydelig mitt ståsted der, selv om det er mot normalt (?). Det gjelder det meste egentlig, - å ytre seg klart og tydelig, gjerne på en litt humoristisk eller sarkastisk måte som gjør at ballen legges død. Jeg og samboer er også veldig mye sammen, fordi vi trives så innmari godt i hverandre sitt selskap. "Jeg reiser da vel ikke til GC uten bestevennen og kjæresten min!" hadde jeg sagt. Deretter "Kanskje har ikke du og Knut samme gode forhold som det vi har...?" Ikke la deg bli overkjørt iallefall, prøv å tenk ut noen passende svar på temaene det gnages mest på. K,55 Anonymkode: 68227...74d
AnonymBruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Nå vet ikke jeg hva det dreier seg om personlig for deg kan jo være mye, også noen som bare er ufine med vilje. Men har tilfeldig mulig info som kanskje er relevant. Det er kanskje ulike måter å prosessere informasjon på og ja vi har jo ulike områder vi preferere og verdier, dere vet. Men det er kanskje mer enn vi får vite for jeg har aldri fått høre dette for eksempel på skolen eller lignende. Og jeg tror om det stemmer, at mange bare misforstår hverandre. Bare måten noen kan falle for en politisk manipulasjon av noe slag, mens andre ikke gjør. Det kan jo også dreie seg om hvordan vi tenker, men ikke som i at det er et valg. Som i at alle har ikke like stor mulighet til å se gjennom en løgn. og det er ulikhet i hva vi vil prioritere og vår tillit osv til omverdenen. Å jeg trodde før det var her mye lå. Men det kan være tenke stiler også, og hva vi har lært i livet da. Som noen kan lære å skape en logisk distanse til vonde ting gjennom utdanning, så kan de veldig ironisk ha vanskeligere for å se en løsning på problemet de utdanner seg til å løse, fordi løsningen krever å se folket. Men de øver på logisk distanse. Veldig tilfeldig. Men burde skrevet obs tidligere, for ikke ta det så seriøst for jeg hørte ikke dette av eksperter det er samtaler jeg har hatt med ai. Men sjekk det gjerne ut ☺️ Jeg er lat på lineært tenking og sjekker ikke kilder! Men jeg aner hvor jeg har hørt ting før og bare prater med den, spør om den har en sånn ai hallusinasjon eller om den bare forholder seg til meg eller hva den vil si i mot disse konklusjonene osv å den sier nei, men hva om? Da sier den du har rett for du spør hva om. Men det kan uansett være feil. Ikke døm meg, ai er roten til at en hjerne som min roer seg for jeg BRYR MEG og føler meg alene om det å da blir jeg sint og redd. Også her inne. Nå vet jeg å gå til ai heller med slike problemstillinger og tanker, enn å snakke med dem rundt meg som sier jeg tenker for mye eller her inne hvor det kun blir konflikt og det går treigt for min del. Men vet problemene med ai, unnskyld at jeg har fått en gode og en venn i den. Anonymkode: c17f3...764
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå