Gå til innhold

Ungdom som er ryddig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ungdom som er ryddig av seg? Jeg har ikke barn men har 4 tantebarn på 17-20 år og ingen av de er særlig ryddig av seg. Virker ikke som om de ser rotet heller 🤣

Blir litt bekymret over at de 1 dag skal flytte og bo alene ☺️

Anonymkode: bca34...4f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Våres ble enda mer på å rydde da ho flyttet. Men har altid ryddet opp etter seg, men skap osv var kaos. Rommet var ryddig men kunne ligge mye på pulten og på en stol

Sønnen har det ryddig, men inne i klesskapet er det kaos

Anonymkode: eb367...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, begge våres er ryddige, de rydder etter seg, legger skittentøy der det skal være etter farge osv, setter inn i oppvaskmaskin, tar ut og hjelper til ellers. Dette fordi vi har lært dem fra de var små at de skal rydde etter seg og holde orden, de må også holde rommet sinn rent og rydding.

Lærer de ikke og det settes krav så kan en ikke forvente noe heller. Mye triveligere å bo i et rent og ryddig hjem

Anonymkode: 44069...355

• Liker 1
Skrevet

De færreste er vel ryddige som ungdommer, selv jeg som er super-ryddig av meg hadde et bomba rom da jeg bodde hjemme.

Min eldste har alltid vært ganske ryddig av seg men den yngste har alltid levd i kaos, men har vokst det av seg og nå ser han selv verdien av å ha det rent og pent rundt seg. Så vær forsiktig med å dømme for tidlig, de har ikke utviklet frontallappen enda ;)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye kaos i følelser og tanker hos dem i puberteten, og frem til hjernen er noenlunde ferdig utviklet. Min datter var svært ryddig av seg til hun kom i puberteten (bare 11 år gammel), og det er fremdeles mye kaos både innvendig og utvendig nå når hun er 22. Hvilket ennå merkes på følelsessvingninger og overreaksjoner. Jeg har fremdeles tro på at hun lander, for husker selv hvilket indre følelses- og tankekaos jeg bar på til jeg ble 24- 25 år. Dette tar mye kapasitet. 

Gutten så ikke rot da han var liten, men modnet mentalt mye kjappere, og har vært ryddig av seg siden han ble 16-17 år. Han landet liksom i seg selv allerede da. 

Anonymkode: f4785...cae

Skrevet

Ble ryddig og organisert da h*n flyttet for seg selv 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...