Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvordan er det med pruting i hellas?

er det uhøflig eller er det normalt at man pruter?

er det bare spesielle plasser man kan prute, eller kan man prute over alt?

hvordan er det med pruting resten av syden..thailand,india, tyrkia osv..

noen historier, svar og tips?

hilsen en-som-ikke-har-peiling :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vore på 2 greske øyer, 1 spansk og i Tyrkia. I hellas pruta ikkje vi so mykje. (eg er litt pysete) samme gjelder spania. Men i Tyrkia pruta eg som berre det uansett om eg er pysete.. Der kunne du få ned prisen noke heilt vanvittig! :) Der står det til og med i turistbrosjyrene at du må prute.. I hellas og spania trur eg du prutar og, men kanskje ikkje i like stor grad som i Tyrkia.. :)

Skrevet

I Spania kan du prute på markeder, men selvfølgelig ikke i butikker restauranter. Var det noe slikt du tenkte på?

Skrevet
I Spania kan du prute på markeder, men selvfølgelig ikke i butikker restauranter. Var det noe slikt du tenkte på?

jupp, det var det jeg tenkte på :)

takk for svar :)

Skrevet

Det samme gjelder Hellas. Man pruter ikke i butikker, der er det faste priser, selv om jeg antar at de kan forhandles om, akkurat her hjemme. Kommer man over et marked, går det jo an å prute, men det markedet jeg var på hadde så lave priser at jeg slapp. Heldigvis. Jeg liker ikke å prute.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har vært endel i hellas, og aldri pruta. tror nok heller det er tingen i tyrkia.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Pruta ikke i restauranter, men pruta til jeg ble blå i butikker. Dæven så flotte priser jeg fikk, etter en kaffekopp eller tea, og masse snakking i butikkene. Koselig. Gull var svin-billig! Men merker man personalet blir brydd, og er uinterisert er det best å respektere det. . Man går ikke bananas og er uhøffelig, puster tungt eller blir oppgitt, men ser ann butikkens kvalitet, ikke alt er verdt å ha. Svart belte i pruting :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også prutet i butikker i Spania... Markedene er det selvsagt å prute på

Skrevet

Er det noen som kan lære meg å prute? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...