Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerna galleblæra i 2014 etter å ha hatt mange anfall årene i forkant. Det som er problemet etter operasjonen er at jeg ikke kan spise noen verdens ting uten å må løpe på do med magesmerter og diaré rett i etterkant av måltidet. Det gjelder alle måltider i løpet av dagen, og når jeg må gå så må jeg gå - NÅ-. Jeg blir klam og kaldsvett  om jeg ikke får gå på do med en gang. Det gjelder alle måltider, uavhengig av fettinnhold. Noen perioder er verre enn andre. Jeg fikk nå loperamid på resept å må ta en hver morgen for å leve et "ok/normalt" liv mens jeg er på ferie. Det er noe som skjer hver dag så da må jeg ta en hver morgen siden det er mye hit og dit. Men når jeg er hjemme tar jeg bare av og til. 

Endoskopi i 2018 normale vevsprøver og de så at det var mye galle i tarmene. 

Jeg hadde gastroskopi i 2023 med normale vevsprøver og ingen funn. 

CT av abdomen og bekken i juni 2026 ingen funn. 

Normale blodprøver av lever, bukspyttkjertel 

Normale avføringsprøver. 

Har også hatt en del smerter i magesekk noe de sier er magekatarr/gastritt. Det svir/brenner av og til i magesekken. De vil ikke undersøke mer eller gi meg ny gastroskopi da de mener jeg er grundig utredet. Har mye diare og den er gul. 

Nå er jeg dritt lei. Lei av nervøsitet ang diare og do situasjoner. Lei av magesmerter. Saken er at det må finnes noen form for hjelp?! 

Jeg fikk questetan en periode for mange år siden men på det tidspunktet følte jeg ikke det hjalp. Prøvde en pose morgen og en pose kveld. Nå har jeg sendt forespørsel til lege om å få prøve questeran på nytt.  Men hva kan jeg gjøre i mellomtiden til jeg får svar? Finnes det noe annet?

Anonymkode: a4242...7ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hatt sterke smerter etter galleoperasjon. Jeg mistenker nervesmerter, da smerten er konstant, legen trodde jeg kunne være inne på noe. Prøver AD som skal kunne hjelpe på det.

Har man smerter, så kan mye annet i kroppen bli preget av det. 

Her fungerer ikke smertemedisiner.

Anonymkode: 8a596...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...