Gå til innhold

Drikker du deg full sammen med foreldrene dine?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg lurer på om du drikker deg full/brisen sammen med foreldrene dine? Jeg tenker da på høytider da familien gjerne er samlet. Jeg kunne aldri tenke med det. Det blir på en måte litt for nært. ;) Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I familieselskap så drikkes det alltid vin og diverse aperetif, og jeg kan godt føle meg bittellitt susete i hodet etterhvert. Stopper som regel å drikke hvis jeg merker at jeg blir litt brisen....I familieselskap er det stort sett lange middager involvert og man sitter lenge til bords med vin. Det blir litt annerledes en morsom vennefest. I familiebryllup har jeg heller aldri blitt mer en litt småbrisen.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja! Så blir det ikke fullt så kjedelig å være skviset sammen i ei lita hytte på påskefjellet for eksempel :)

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, er over 30 år så den grensen er passert for ca 15 år siden.

Kommer selvsagt litt an på hvilken type fest/selskap det er.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Har aldri drukket meg full , men brisen har jeg nok blitt :)

Skrevet

Nei!!

Tar bare et par glass vin for kosen sin skyld med mamma og pappa.

Gjest gjest1
Skrevet

Øhh, nei.

Min far har aldri likt alkohol, men min mor setter frem div drikkevarer som vi nipper litt til, men vi drikker oss aldri brisen eller full. Det har vel noe med at vi har en del småbarn i familien.

Full kan jeg bli med vennene mine hvis jeg føler for det. Å drikke så mye med familien min blir bare helt feil for meg.

Skrevet

Jeg har sikkert blitt småbrisen (blir brisen så lett) i selskap med familien, men ALDRI full. Mine eks-svigers brukte å drikke seg fulle. Det var ikke gøy! Selv om de begge var kjempegreie foreldre.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan ta par glass vin sammen med min mor og sitte og prate om alt mellom himmel og jord. Min far har sluttet å drikke pga. helsa, men tidligere var det alltid vin til maten hjemme hos han når jeg kom på besøk.

I f.eks. jula blir det aldri fyll selv om det er både vin, øl, akevitt, konjakk, og mange ofte får en flaske eller fem i gave...

Når foreldrene har "lagt seg" og vi andre går hjem så hender det at vi holder et lite nachpiel...

Gjest Fruktfat
Skrevet

min eldste bror (26) bryr seg ikke om det, når de er der på middag tar det skikkelig av, hehehe..

de har sett meg mye full da jeg var 16-17 til 19, men nå synes jeg det er litt pinlig. blir litt nært som noen sa her.

Skrevet

Aldri gjort det, ser aldri for meg at det kommer til å skje. Foreldrene mine drikker seg ikke fulle(ingen begynte å å drikke vin/brennevin før de var voksne). Ta et glass vin sammen med dem kan jeg gjøre.

Skrevet

De kan ta et glass eller to og de kan jeg også sammen med dem, men fulle blir ingen av oss. Pleier å holde meg til et par glass uansett, så det har ikke så mye med dem å gjøre.

Skrevet

Nei. Jeg kan godt ta et par glass vin, men ikke så mye at jeg blir beruset. Det blir helt feil å være full sammen med mamma. Det blir for nært. Sammen med venner er saken en helt annen!

Skrevet

Gjerne et glass vin til maten, men verken full eller brisen sammen med familien min . Bygdekjæresten min derimot, han tror jeg har sett alle i sin familie full og god. Hehe :)

Skrevet

Både jeg og mine foreldre har et veldig sunt forhold til alkohol så jeg har aldri vært full sammen med dem.

Men siden jeg er i utlandet og ser dem sjelden kan det nok godt være at jeg og mamma lager oss noe god mat og så tar frem vinflasken. Og ja, vi kan nok bli noe fnisete etterhvert.

Men mener det er noe annet enn å gå på bar med foreldrene sine når man er 15 eller sitte og styrte sprit på julaften for å si det sånn. Kjenner en del sånne... Eller vet om er nok mer treffende.

Den eneste gangen jeg og mamme ble litt vel brisne var siste gang de var på besøk hos meg. Vi fikk lyst på en liten knert ouzo, bare fordi vi gledet oss til sommerferie og tur til Hellas. Etterhvert ble vi så fnisete at min far gikk og la seg stakkar. :ler: Da mamma skulle ha igjen balkongdøra veltet hun en diger palme som står der uten å legge merke til det (den velter lett, og det som skjedde var at hun ikke er vant til låsemekanismen, så mens hun trodde hun vippet døra innover hadde hun åpnet den helt). Det gjorde vi først da min far støvsugde dagen etter.... med et litt morskt oppsyn

Gjest gjest1
Skrevet

Det har vel skjedd ja, men ikke mer enn et par ganger. Har ikke noe problem med å gjøre det, er bare det at jeg som regel kjører

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

Nei, bare med "svigers" ;)

Grunnen til at jeg ikke gjør det med mine egne foreldre er at de rett og slett ikke drikker noe særlig.

Endret av *MissA*
Skrevet

Jeg drikker såpass lite og er sær i alkoholveien, så mine foreldre har faktisk aldri noe i huset som jeg drikker uansett, men om de hadde hatt det så kunne det ikke falt meg inn å drikke meg full, nei.

Jeg drikker aldri alkohol til mat heller, så det er lite de får i meg, selv om de tilbyr meg hver gang ;)

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Nei, jeg drikker meg aldri full sammen med mine foreldre. Jeg er 30 år og drikker gjerne et par-tre glass rødvin med dem, men aldri noe mer.

Jeg har sett min far full noen få ganger, men vi srikker ikke sammen, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...