AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Vi har barna 50/50 og tjener omtrent like mye så ingen betaler bidrag. Er jeg urimelig dersom jeg nekter barna å ta med ting når de skal til eksen (klær, utstyr og ting som jeg har kjøpt) ? Hva gjør dere andre? Anonymkode: eba2a...65f
Brunello Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Noe annet enn å dele på de dyreste klærne, sportsutstyr og andre dyre ting er etter min mening idioti. Standard klær kan en ha fast på hvert sted. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Så lenge det går frem og tilbake er det ikke noe problem, men hvis alt blir igjen hos den andre er det jo ikke holdbart økonomisk. Det koster å ha barn og en husholdning alene. Anonymkode: 77318...dd8
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Ja, du er urimelig, dersom alt kommer med tilbake igjen. Hvis det ikke kommer med tilbake, hadde jeg sagt nei. Anonymkode: 34630...3da 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Barnet må få ta med seg egne ting. Begge gjem bør jo ha alt. Men foretrekker barnet 1 bukse, en sykkel etc, så må jo barnet få velge å ta med dette. Også fult mulig å spleise på dyre ting som blir med barnet. Anonymkode: f29f3...694
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Her går alt frem og tilbake som barna ønsker. De har basic klær begge steder, men alt annet går frem og tilbake etter behov. Vi har landet på at den ene forelderen har hovedansvar for å kjøpe inn klær og utstyr til det ene barnet, og den andre forelderen til det andre barnet. Det er slitsomt nok å flytte frem og tilbake, om det ikke skal bli kjipt rundt klær, leker og utstyr også. Må legge til at vi har et veldig godt samarbeid, og begge to er opptatt av at ungene skal ha det ok, ikke at vi foreldre skal finregne på hvem som betaler og fikser hva. Anonymkode: d19b9...c4f 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har barna 50/50 og tjener omtrent like mye så ingen betaler bidrag. Er jeg urimelig dersom jeg nekter barna å ta med ting når de skal til eksen (klær, utstyr og ting som jeg har kjøpt) ? Hva gjør dere andre? Anonymkode: eba2a...65f Helt rimelig. Ikke stol på at eksen vasker klærne riktig eller passer på dem. Det kan fort bli konflikt. Anonymkode: 4dc04...a1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Hos oss tenker vi at det er barnas klær, ikke våre. Så om de vil ta med, er det opp til dem. Jeg føler hvertfall ikke at jeg har noen rett til å skulle nekte dem å ta med tingene sine - det er ikke de som har valgt å bo to steder. Uansett ikke noe big deal om noe blir glemt der, ikke verre enn å hente det. Anonymkode: b46e1...291 1
solsolsol Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Nå har ikke vi 50-50, men et sett veldig aktive besteforeldre. Til og med der så vi fort at det er for mye styr å skulle ta alt frem og tilbake, så de yngste har dobbelt opp av feks uteklær og sykkel. Det skal ikke måtte pakkes for å dra dit. Vanlige inneklær har de begge steder, vi sender de selvfølgelig ikke nakne avgårde, men pakker ikke med noe. Har ungene selv sterke meninger om hva de skal ha med er det jo noe annet, men da kan de selv ta ansvar for å få det med seg hjem også.
Snok1 Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har barna 50/50 og tjener omtrent like mye så ingen betaler bidrag. Er jeg urimelig dersom jeg nekter barna å ta med ting når de skal til eksen (klær, utstyr og ting som jeg har kjøpt) ? Hva gjør dere andre? Anonymkode: eba2a...65f Barn lærer tidlig å selv ta ansvar for de tingene de bryr seg om. Tenk at barn skal bli selvstendige voksne, og jo tidligere de tar ansvar jo bedre er det for dem og enklere for foreldre.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt rimelig. Ikke stol på at eksen vasker klærne riktig eller passer på dem. Det kan fort bli konflikt. Anonymkode: 4dc04...a1e Helt uenig, det er barna sine ting og de bør kunne ha dem hvor de vil. Er ikke rart det blir raskt konflikt hvis man legger seg opp i hvordan far vasker klær🙄 Anonymkode: 7e0aa...2af 1
katties Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt uenig, det er barna sine ting og de bør kunne ha dem hvor de vil. Er ikke rart det blir raskt konflikt hvis man legger seg opp i hvordan far vasker klær🙄 Anonymkode: 7e0aa...2af Det er ikke å "legge seg opp i" hvis han ødelegger klærne med måten han vasker på hvis det påvirker andre enn han selv.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt uenig, det er barna sine ting og de bør kunne ha dem hvor de vil. Er ikke rart det blir raskt konflikt hvis man legger seg opp i hvordan far vasker klær🙄 Anonymkode: 7e0aa...2af Det spørs jo om de blir ødelagt i vask, da. Kjedelig å ha kjøpt nye ullklær f.eks og så er det ødelagt med en gang. Anonymkode: 77318...dd8
Brunello Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt rimelig. Ikke stol på at eksen vasker klærne riktig eller passer på dem. Det kan fort bli konflikt. Anonymkode: 4dc04...a1e Hvorfor skal man ta utgangspunkt i at eksen er evneveik? Det er en person man har bodd med og fått barn med. Da vet man om vedkommende klarer å sette på vaskemaskinen med korrekt program. Noe de aller fleste klarer helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli Har barn 11-14 år. Vi deler på sko/jakker/vinterbukser/yttertøy. Det flyter stort sett problemfritt frem og tilbake ved bytte. Barna er så store nå at hvis de vil ha med seg noe speisielt av annet tøy, så kan de selvsagt gjøre det! Selv om det er JEG som har kjøpt det. Det er jo deres klær. Jeg passer på med jevne mellomrom at ting kommer tilbake i hus, uten at jeg er helt "nazi". feks om en av ungene tar med seg flere bukser, så passer jeg jo på at de havner hos meg igjen sånn at de har klær her også 🙂 Anonymkode: 8d78f...bd9
AnonymBruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Klær har barna hos begge, men yttertøy og sko tar de med seg. Det som eventuelt blir tatt med, skal tilbake igjen. Sykkel og hjelm har de begge steder, men utover det, så bringes utstyr frem og tilbake. De har ofte bamser eller leker de vil ha med seg, og det er greit - men det skal tilbake igjen. Vi synes det er greit at barna kan slippe å pakke seg inn og ut annenhver uke. Vi prøver å få det til å gå sømløst for dem ved samvær, men vi nekter ikke la dem pakke noe om det er noe de vil ha med seg. Mitt ene barn hadde et skateboard kjøpt av meg, men det ville ha det fast hos far, da han har en bedre skatepark i området. Jeg sa det var greit. I hovedsak så skal alt som tas med, tas med tilbake igjen. Anonymkode: c4375...a86
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Vi deler på kostnadene til klær og barnet har med seg det hun trenger frem og tilbake mellom oss. Anonymkode: 25bf3...8d1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli Bare vent til de blir tenåringer du…. Begge bør være millionærer om du tror det skal fungere å anskaffe dobbelt av caspara joggedress, lululemon-flasker, Charlotte Tilbury blush og favoritt-bh’en😂 Du er urimelig, ovenfor barna først og fremst. Anonymkode: 435cf...a5c 1
SPOCA Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli Mannen og jeg holder klær til barnet i vårt hjem, og eksen hans I sitt hjem. Det gjelder alt av klær og sko - fra vinterdress til joggesko. Foreldrene er såpass uenige om bekledning at det ikke fungerer å dele på klær, sko og utstyr. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå