tg2overflater Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Da jeg har blit ufør er jeg intressert i å finne ut om jeg har rett på noe cash fra forsikringer. Eneste jeg har funnet ut så langt er at tidligere arbeidsgiver NCC har tegnet uførepensjon hos Nordea for meg. Jeg trodde man skulle få en engangsutbetaling på 1-2 mnok, men hos Nordea så var alle bedriftsavtaler kun mnd betalinger på 10 - 15 prosent bruttolønn.. Jeg kontaktet en som jobber med forsikringer på NCC og hun bekreftet at de hadde tegnet gruppeliv for meg, trodde gruppeliv var ensbetyddene med krav om å få en stor engangssum på minimum 1 mill..... Noen som veit hvordan det fungerer?? Har dessverre ikke tegnet noen egen uføreforsikring. Hvis det kun er mnd utbetalinger ut 67 år jeg har krav på vil jeg max få etterbetalt for de siste 3 årene eller kan jeg få utbetalt helt tilbake til uføretidspunktet?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Nei du får ikke så mye når det er snakk om gruppeforsikring, da er der kun månedlig uførepensjon. Jeg fikk likevel millionutbetaling siden det var snakk om yrkesskade i tillegg. Anonymkode: 1d5cc...751
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Gruppeliv er en forsikring som utbetales til de etterlatte ved dødsfall. Ikke ved uførhet. Anonymkode: 866f9...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Dette er det ingen her som kan svare på da vi ikke vet hva som står i avtalen din arbeidsgiver har med forsikringsselskapet. Hvis den som jobber med forsikringer hos NCC kan sende deg avtalen så er du et skritt nærmere. Hos min arbeidsgiver er gruppelivsavtalen tilgjengelig for alle ansatte. Jeg fikk en liten månedlig utbetaling da jeg gikk over på AAP. Jeg var treg med å sende inn det jeg skulle til forsikringsselskapet, men tror at jeg fikk etterbetalt for ett år. Da jeg ble ufør fikk jeg fortsatt månedlig utbetaling pluss en større engangsutbetaling. Anonymkode: 8fbb2...ff1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Om du har rett på noe er litt opp ut fra avtale. Er det eks yrkesskadde så må du belage deg på en kamp og advokat. Mannen krangler enda etter arbeidsulykke i 2018. Forsikring selskapet skylder på dysleksi er årsak til vansker etter ulykken. Noe vi ,lege og advokat rister på hodet over. Lurer på hvordan dysleksi kam være årsak til kraniet bridd, knust overkjeve, treke alt av tenner, brudd i rygg brudd i arm. Nevroskader i hjernen. Anonymkode: d5acc...f02
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Om du betalte ekstra for månedlig utbetaling har du hatt rett på dette siden du begynte på AAP somregel. Du må da ha betalt rundt 3-400 kr i mnd for dette. Gruppeliv er ved død, ikke uførhet. Du må sjekke hva avtalen er hos forsikringsselskapet. Anonymkode: eeee8...103
tg2overflater Skrevet 57 minutter siden Forfatter #7 Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er det ingen her som kan svare på da vi ikke vet hva som står i avtalen din arbeidsgiver har med forsikringsselskapet. Hvis den som jobber med forsikringer hos NCC kan sende deg avtalen så er du et skritt nærmere. Hos min arbeidsgiver er gruppelivsavtalen tilgjengelig for alle ansatte. Jeg fikk en liten månedlig utbetaling da jeg gikk over på AAP. Jeg var treg med å sende inn det jeg skulle til forsikringsselskapet, men tror at jeg fikk etterbetalt for ett år. Da jeg ble ufør fikk jeg fortsatt månedlig utbetaling pluss en større engangsutbetaling. Anonymkode: 8fbb2...ff1 Fikk du en større engangsutbetaling av forsikringen arbeidsgiver hadde tegnet eller var det du selv som hadde tegnet uføreforsikring? Ble fortalt at NCC på det tidspunktet i 2017 tegnet de beste forsikringene for sine ansatte, hadde dermed forventet en solid engangsutbetaling...
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #8 Skrevet 57 minutter siden Hvis din arbeidsgiver har personalforsikringene i Nordea logger du på der med bank id for å finne forsikringsvilkårene. Jeg legger til grunn at du var ansatt helt fram til du ble uføretrygdet og at uførheten ikke skyldes arbeidsrelatert skade/sykdom. Min arbeidsgiver har forsikring for ulykker og sykdom som oppstår i fritid, men dette er ikke obligatorisk. Anonymkode: 91ae6...f61
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #9 Skrevet 54 minutter siden tg2overflater skrev (1 minutt siden): Fikk du en større engangsutbetaling av forsikringen arbeidsgiver hadde tegnet eller var det du selv som hadde tegnet uføreforsikring? Ble fortalt at NCC på det tidspunktet i 2017 tegnet de beste forsikringene for sine ansatte, hadde dermed forventet en solid engangsutbetaling... Er du sikker på at arbeidsgiver har dokumentert og meldt din uførhet til forsikringsselskapet? (Slik de skal, men kan ha dårlige rutiner) Anonymkode: 91ae6...f61
tg2overflater Skrevet 52 minutter siden Forfatter #10 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du betalte ekstra for månedlig utbetaling har du hatt rett på dette siden du begynte på AAP somregel. Du må da ha betalt rundt 3-400 kr i mnd for dette. Gruppeliv er ved død, ikke uførhet. Du må sjekke hva avtalen er hos forsikringsselskapet. Anonymkode: eeee8...103 Jeg har aldri betalt noe annet enn inbo og reise selv. Har blitt fortalt av forsikringsselskapet at regelverket er slik at arbeidsgiver ikke har lov til å si opp forsikringer med en tidligere arbeidstaker hvis vedkommende er på aap. Jeg var på aap da avtalen ble sagt opp og helt til jeg fikk innvilget uføretrygd, dermed rimelig sikker på at jeg har krav på 10-15 prosent av bruttolønn til jeg er 67 år. men hadde jo håpet at jeg hadde krav på 1-2 mill i en smekk skattefritt...
tg2overflater Skrevet 50 minutter siden Forfatter #11 Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis din arbeidsgiver har personalforsikringene i Nordea logger du på der med bank id for å finne forsikringsvilkårene. Jeg legger til grunn at du var ansatt helt fram til du ble uføretrygdet og at uførheten ikke skyldes arbeidsrelatert skade/sykdom. Min arbeidsgiver har forsikring for ulykker og sykdom som oppstår i fritid, men dette er ikke obligatorisk. Anonymkode: 91ae6...f61 mange år siden jeg var ansatt. Jeg gikk sykmeldt og deretter 4 mnd på skole for så å gå over på aap i 6 år. forsikringene ble sagt opp da jeg var på aap, noe de ikke har lov til å gjøre. oppsigelsen av avtalen er dermed ikke gyldig eller godkjent.
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #12 Skrevet 36 minutter siden problemet her er de 4 mnd med skole, når ble arbeidsforholdet avsluttet? om du fremdeles var "annsatt" mens du gikk på skole kan det være at fremdeles var under dekning av polisen som kan gi deg ytelser i dag! disse ytelsene kan være en stor utbetalin, eller en fast måndlig utbetaling (som kakn være mere i verdi) ! Anonymkode: dacd9...998
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå